• 0

Hoe werkt de kleine ondernemers regeling?

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb mij aangemeld op deze site omdat ik op internet nergens duidelijk kon vinden hoe de KOR precies toegepast wordt.
Stel dat ik een product voor €4500 inkoop en voor  €5000 verkoop ben ik dan na 4 verkochte producten over de €20000 grens van de KOR?
Of is het zo dat ik de inkoopwaarde ervan af mag trekken en er maximaal 40 van mag verkopen met €500 winst per stuk (totaal €20000) om binnen de KOR te vallen?
(Ik heb geen product met zo een hoge inkoop/verkoop waarde, is alleen ter voorbeeld voor deze vraag).

Alvast bedankt voor de informatie.
Met vriendelijke groet,

RSJ1994

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
3 uur geleden, RubenT zei:

De grens van de KOR gaat om € 20.000 omzet, dus in jouw voorbeeld overschrijd je de grens na de vierde bestelling. Vanaf de vijfde bestelling zal je dan dus BTW aan je klanten moeten gaan rekenen.

En even ter verduidelijking... je dient ook btw te rekenen voor de order die je over die €20.000 heen tilt. Dus als je omzet €15.001 is en je hebt een order van €5.000 dan dien je bij die factuur al btw te berekenen. Ook als die factuur dan uiteindelijk €4132,23 excl btw + 867,77 btw wordt waardoor je omzet toch onder de €20.000 blijft. Je zat vanaf dat moment n.l. niet meer in de KOR. In dat geval kan het handig zijn de factuur (eenmalig) naar beneden bij te stellen naar €4.999 maar uiteindelijk is dat ook maar uitstel maar kan je voor die situatie wel een paar honderd euro voordeel opleveren.

 

(Met bovenstaande situatie van orders van €5.000 zul je niet met de KOR meedoen omdat je vrij snel aan die grens zit. Dus geschetst voordeel en situatie zal zich vrijwel nooit voordoen en voor een ordertje van €100 die je over de grens tilt is dat voordeel verwaarloosbaar.)

 

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.