• 0

Paypal geld kwijt

Hallo,

 

Ongeveer 180 dagen geleden kreeg ik een melding van Paypal dat mijn account permanent is geblokkeerd en dat ik mijn saldo er na 180 dagen af kon halen. Nu zijn de 180 dagen bijna om (23januari) maar Paypal heeft 15 januari mijn volledige saldo naar henzelf overgemaakt. Volgens hen heb ik  "het Beleid inzake redelijk gebruik" Overtreden en nu hebben ze mijn volledige saldo afgepakt als "schadevergoeding". Dit is te absurd voor woorden want ik heb altijd netjes gehandeld en ik heb nooit één regel overtreden die in "het Beleid inzake redelijk gebruik" staat.  En als ik vraag wat voor schade ik dan heb aangericht zeggen ze dat zij niet verplicht zijn om dat aan mij te vertellen, wat het dus gewoon diefstal maakt.

 

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit aan kan vechten? 

 

Alvast harstikke bedankt!

 

Jelle

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
2 minuten geleden, Jelle.t zei:

Ik beheer luxury en fitness pagina's

Kan best zijn dat Paypal een pagina (per ongeluk?) aangezien heeft voor escort-pagina. Dat zijn we al eens eerder tegen gekomen op HL.

 

Als jij in die 180 dagen verder ook weinig hebt gedaan om bezwaar te maken (of alleen maar één keer en het verder daarbij gelaten hebt) zal dat alleen maar meer bevestigend voor hun zijn geweest.

 

Link naar reactie
  • 0
51 minuten geleden, Jelle.t zei:

Ik beheer luxury en fitness pagina's

Wat voor diensten en producten dan, laat ons het er nu niet uit hoeven trekken, maak het nou eens concreet, zodat het wellicht te herleiden is naar de gebruiksvoorwaarden en je advies kunt krijgen?!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, Rik · zei:

Kan best zijn dat Paypal een pagina (per ongeluk?) aangezien heeft voor escort-pagina.

Het kan van alles zijn, de gebruiksvoorwaarden zijn zeer uitgebreid, dus als Vraagsteller nu even concreet is, kunnen we dat nagaan. Blijft nog het punt of er correct en tijdig gereageerd is...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Het kan van alles zijn, de gebruiksvoorwaarden zijn zeer uitgebreid, dus als Vraagsteller nu even concreet is, kunnen we dat nagaan. Blijft nog het punt of er correct en tijdig gereageerd is...

Op mijn luxury  pagina's post ik foto's van bijvoorbeeld mooie auto's en huizen en op mijn fitness pagina's post ik tips om andere mensen te helpen. Ik heb toen de 180 dagen begonnen gelijk bezwaar geprobeerd te maken en dit ook een aantal weken volgehouden tot ik in mijn ogen elke manier had geprobeerd. Ik ben zelf ook van mening dat ik niks verkeerd heb gedaan omdat ik geen van de punten herken die volgens Paypal niet mogen en die zij in hun voorwaarden hebben staan. En elke keer kreeg ik hetzelfde antwoord, namelijk dat zij niet verplicht zijn om de door mij gemaakte overtreding te delen.

Link naar reactie
  • 0

Neem een jurist in de arm als je een serieuze poging wilt wagen dit recht te zetten. Ik kan mij voorstellen dat het erg frustrerend is dat je te goeder trouw handelt en dan onwetend wordt gehouden over wat je schijnbaar fout hebt gedaan en ook nog verstrekkende, financiële gevolgen ervan moet dragen. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
33 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Neem een jurist in de arm als je een serieuze poging wilt wagen dit recht te zetten. Ik kan mij voorstellen dat het erg frustrerend is dat je te goeder trouw handelt en dan onwetend wordt gehouden over wat je schijnbaar fout hebt gedaan en ook nog verstrekkende, financiële gevolgen ervan moet dragen. 

Ga ik doen. Hartstikke bedankt voor uw hulp en ondersteuning!

Link naar reactie
  • 1

Helpen en ondersteunen doen we hier graag en we stellen het tevens op prijs de voortgang en uitkomsten hier ook weer te mogen vernemen ter leringh ende vermaeck. Hopelijk horen we dus nog van je, succes!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Hmm zojuist toch maar het grootste deel van mijn PayPal saldo overgemaakt naar mijn bankrekening...

Jaap B Ik krijg mijn affiliate inkomsten via PayPal uitbetaald, en als ik software online koop betaal ik die meestal ook met PayPal. Ook als ik in Nederland iets bestel bij een voor mij onbekende webshop betaal ik het liefst via PayPal, omdat ik daar mijn geld terug kan laten boeken als die webshop niet levert.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Hmm zojuist toch maar het grootste deel van mijn PayPal saldo overgemaakt naar mijn bankrekening...

dat is bij dat soort bedrijven het beste.

Heb zelf ook wel een dergelijk probleem met paypal gehad  vele jaren terug. sindsdien gebruik ik paypal daarom ook niet meer om betalingen te ontvangen voor verkopen van producten. (wel nog voor bepaalde andere zaken).

zelf overigens nu ook een dergelijk geintje met Amazon waarbij uitbetalingen bevroren zijn en ze niet kunnen/willen zeggen hoe lang dat gaat duren (gaat om ruim 30K euro).

Heeft o.a. te maken met valse claims van leveranciers dat ik nep producten zou verkopen/inbreuk op hun merk zou maken (niet het geval) en valse claims van klanten die misbruik proberen te maken van dat amazon geen status updates van via PostNL verzonden pakjes aan hun klanten kan sturen.

Was zelf dus ook weer even minder waakzaam geworden op dit soort zaken maar zal voortaan ook weer veel vaker en sneller geld handmatig naar mezelf overmaken als weer vrijgegeven is.

Link naar reactie
  • 0
Op 18-1-2021 om 20:38, Jelle.t zei:

Ik heb een aantal keren bezwaar geprobeerd te maken alleen elke keer dezelfde reactie "Wij zijn niet verplicht om de reden te delen".  

 

Zou niet te lang wachten met vervolgstappen.

 

Mogelijk kan je als alternatief voor de rechter ook bij de Luxemburgse equivalent van KIFID een (gratis) geschillenprocedure starten, maar dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.

En als je al bij Paypal geklaagd hebt loopt de klok.

 

(In tegenstelling tot in Nederland behandelen dergelijke geschillencommissies in het buitenland vaak ook klachten van ondernemers.

Heb zelf ooit een procedure tegen Paypal gevoerd bij de Financial Ombudsman Service toen ze nog in de UK gevestigd waren).

 

Link naar reactie
  • 0
29 minuten geleden, Maxn zei:

 

Zou niet te lang wachten met vervolgstappen.

 

Mogelijk kan je als alternatief voor de rechter ook bij de Luxemburgse equivalent van KIFID een (gratis) geschillenprocedure starten, maar dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.

En als je al bij Paypal geklaagd hebt loopt de klok.

 

(In tegenstelling tot in Nederland behandelen dergelijke geschillencommissies in het buitenland vaak ook klachten van ondernemers.

Heb zelf ooit een procedure tegen Paypal gevoerd bij de Financial Ombudsman Service toen ze nog in de UK gevestigd waren).

 

Super bedankt! Ik zat hier zelf ook al aan te denken en ik ga zeker hun hulp proberen in te schakelen. Had jij succes toen je een procedure tegen Paypal had gevoerd?

 

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Annedien Hoen zei:

Blijkbaar is dit gedrag van PayPayl 'normaal'. Een beetje Googlen in het Engels levert heel veel van dit soort resultaten op, variërend van 2010 tot nu:

 En ook hits die naar hier leiden.



 

Het probleem komt inderdaad bij meerdere mensen voor die er ook van overtuigd zijn niks fout gedaan te hebben. Als je het aan mij vraagt zijn Paypal een stelletje oplichters..

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Jelle.t zei:

Super bedankt! Ik zat hier zelf ook al aan te denken en ik ga zeker hun hulp proberen in te schakelen. Had jij succes toen je een procedure tegen Paypal had gevoerd?

 

Heb de procedure uiteindelijk verloren in de zin dat ze niet verplicht konden worden het account in ere te herstellen.

Ze mochten zelf bepalen wie ze wel en niet (meer) als klant wilden hebben.

Wilde het account toen graag terug, omdat er destijds (jaren geleden) niet zoveel andere mogelijkheden waren om online betalingen te accepteren.

 

Het geld dat op het account stond hadden ze echter wel al netjes teruggegeven.

Dat was dus niet onderdeel van het geschil.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Maxn zei:

 

Heb de procedure uiteindelijk verloren in de zin dat ze niet verplicht konden worden het account in ere te herstellen.

Ze mochten zelf bepalen wie ze wel en niet (meer) als klant wilden hebben.

Wilde het account toen graag terug, omdat er destijds (jaren geleden) niet zoveel andere mogelijkheden waren om online betalingen te accepteren.

 

Het geld dat op het account stond hadden ze echter wel al netjes teruggegeven.

Dat was dus niet onderdeel van het geschil.

Zij reageren daar dus wel op, dat geeft al wat hoop. Bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.