• 0

Automatiseren van mijn dropshipping bedrijf

Zelf liep ik ergens tegen aan wie of wie kan mij helpen?

 

Is er een systeem waar door ik al mijn leveranciers kan koppelen met elkaar. Bijv: Leverancier A kost een telefoon 5 euro, Bij leverancier B 6 euro en bij leverancier C 7 euro.

Is het mogelijk dat als er een bestelling word geplaats door iemand.  het systeem automatisch bij de goedkoopte leverancier  inkoopt dus bij leverancier A ? 

 

Ik hoop dat jullie hier voor genoeg informatie hebben.

 

Alvast bedankt :) 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Behalve de laagste inkoopprijs zal beschikbaarheid ook een voorwaarde zijn, anders kun je in jouw voorbeeld voor dit product net zo goed instellen om altijd bij leverancier A in te kopen.

 

Ik acht de kans klein dat er software bestaat die exact gaat voldoen aan jouw wensen, dus maatwerk lijkt me de uitkomst. Dat zal kosten (en dus risico) met zich meebrengen, maar dat is eigenlijk ook niet onlogisch. De wens om zoveel mogelijk te automatiseren kan ik me voorstellen, maar slapend rijk worden blijkt dan ook een utopie. Linksom of rechtsom komt het er toch op neer dat je tijd of geld moet besteden aan je onderneming. Dus die inkooporders zelf plaatsen, of investeren in maatwerk.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

ik laat momenteel een dergelijk systeem bouwen.

niet voor dropshipping overigens maar deels lijkt het erop.

Is deels op basis van ODOO, deels op basis van andere software wat gekoppeld en uitgebreid wordt met maatwerk functionaliteit.

Leveranciers keuze is nog redelijk complex iets wat ik nu nog redelijk eenvoudig laat bouwen maar later wil laten uitbreiden.

juiste aanbod kan namelijk op verschillende momenten van de dag anders zijn.

Niet enkel inkoopprijs hoort daarbij maar ook voorraad, levertijd, leverbetrouwbaarheid en diverse andere zaken.

 

afhankelijk van de gekozen leverancier veranderen dus ook diverse waardes zoals verkoopprijs, levertijd enz. op de shop.

en daarna moet per order wel de juiste leverancier gekozen worden op basis van condities waarop je verkocht hebt.

 

hier wordt overigens al vele maanden aan gewerkt en vergt flinke investering

aangepast door Daniel_Nijmegen
Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, RubenT zei:

Behalve de laagste inkoopprijs zal beschikbaarheid ook een voorwaarde zijn, anders kun je in jouw voorbeeld voor dit product net zo goed instellen om altijd bij leverancier A in te kopen.

 

Ik acht de kans klein dat er software bestaat die exact gaat voldoen aan jouw wensen, dus maatwerk lijkt me de uitkomst. Dat zal kosten (en dus risico) met zich meebrengen, maar dat is eigenlijk ook niet onlogisch. De wens om zoveel mogelijk te automatiseren kan ik me voorstellen, maar slapend rijk worden blijkt dan ook een utopie. Linksom of rechtsom komt het er toch op neer dat je tijd of geld moet besteden aan je onderneming. Dus die inkooporders zelf plaatsen, of investeren in maatwerk.

Dat is zeker waar maar om nog beter op andere doelen te richten lijkt mij het ideaal om het te automatiseren 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Daniel_Nijmegen zei:

ik laat momenteel een dergelijk systeem bouwen.

niet voor dropshipping overigens maar deels lijkt het erop.

Is deels op basis van ODOO, deels op basis van andere software wat gekoppeld en uitgebreid wordt met maatwerk functionaliteit.

Leveranciers keuze is nog redelijk complex iets wat ik nu nog redelijk eenvoudig laat bouwen maar later wil laten uitbreiden.

juiste aanbod kan namelijk op verschillende momenten van de dag anders zijn.

Niet enkel inkoopprijs hoort daarbij maar ook voorraad, levertijd, leverbetrouwbaarheid en diverse andere zaken.

 

afhankelijk van de gekozen leverancier veranderen dus ook diverse waardes zoals verkoopprijs, levertijd enz. op de shop.

en daarna moet per order wel de juiste leverancier gekozen worden op basis van condities waarop je verkocht hebt.

 

hier wordt overigens al vele maanden aan gewerkt en vergt flinke investering

Klopt de prijzen liggen elke 4 uur anders of dag maar wat ik gemerkt heb is dat het niet tientallen euro’s verschil in zit dus op het ene moment van de dag verdien je een paar euro meer als op de ander.
vandaar  de vraag of zo iets bestaat aangezien je natuurlijk ten alle tijden het goedkoopste wilt inkopen en voor de juiste prijs te verkopen.  
zeer ingewikkeld ik dacht ben vast niet de enigste die dit ideaal leek 😂

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Mark van den bos zei:

Zelf ben ik terecht gekomen bij magento, zij werken met een automatisch order systeem maar ik vroeg me af of het ergens anders ook kan 

 

Maar je hebt dus nog helemaal niets? Dit kan met iedere willekeurige webshop software gemaakt worden, geen rocket science. Ieder systeem heeft wel een plugin voor dropshipping.  De basis heb je dan.  Als je de prijzen van je leveranciers direct kan inlezen middels een API, dan kan je meerdere keren per dag die prijzen ophalen. en koppelen aan je producten. Een product zal dan meerdere inkoopprijzen kennen gekoppeld aan een leverancier. Vervolgens inbouwen dat bij een bestelling de laagste prijs gekozen wordt en bestelling doorzetten naar die leverancier. Lijkt mij een stuk maatwerk.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Zelf liep ik nog tegen wat vragen aan omtrent het wat automatiseren van mijn dropshipping bedrijf

 

                                                                                                                       0 op voorraad             5 op voorraad      3 op voorraad

Wij hebben meerdere leveranciers maar bij Leverancier A kost product 1 euro bij B 2 euro en bij  C 3 euro.

Is er een programma dat je alle leveranciers onder een rijtje kan plaatsen en dat je handmatig de bestelling kan plaatsen waar dat het product het goedkoopst is en op voorraad is? 

 

Wie of wie weet hier raad mee en kan mij helpen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Geen idee of er een bestaand programma bestaat dat jij hiervoor kan gebruiken.
Dit hangt af van het systeem / backend dat jij gebruikt.

Ik zou zoiets zelf maken.
Wellicht kun je iets met onderstaande opzet.

 

Quote

SELECT LEVERANCIER
FROM TABEL
WHERE PRODUCT = ?
AND VOORRAAD > 0
ORDER BY PRIJS ASC

 

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 0

Als al jouw leveranciers een API hebben dan is dit ongetwijfeld mogelijk. Nu vraag je of er al software bestaat wat dit kan en dat lijkt me vrij lastig te beantwoorden met de informatie die je beschrijft. Als je met leveranciers grote platformen bedoelt zoals Aliexpres, Amazon etc.  dan lijkt het me niet ondenkbaar dat iemand daar al iets voor gemaakt heeft. Zo niet dan kan je een developer inschakelen om het voor je te bouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.