• 0

Aanbod aandelen in bedrijf

(aangepast)

Goedeavond,

 

Dit is me eerste post op dit forum en ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het maken van een beslissing!

 

Ik ben een laatste jaar student en ondertussen al ruim 5 jaar werkend bij een software bedrijf. Bij dit software bedrijf werken naast mij, alleen mijn 2 werkgevers die beide momenteel 50% aandeel hebben.

 

Het plan is om 2 dagen in de week te werken voor dit software bedrijf en 3 dagen in de week aan een nieuw product waar ik 10% aandeel van krijg, dit moet nog ontwikkeld worden dus het heeft nog geen winst. Ze hebben mij een aanbieding gedaan van 5% winstaandeel van het software bedrijf (dit zou uitkomen op 400,- per maand), 2250,- bruto loon en dan de 10% aandeel van het nieuwe product. Ik heb een tegenbod gedaan voor hetzelfde loon, de 10% aandeel van het nieuwe product, maar 5% aandelen van het software bedrijf i.p.v. alleen winst. Waarbij ik mezelf de eerste 3 jaar inkoop met de winst die ik eigenlijk zou krijgen met hun aanbod. Hier waren ze zelf ook enthousiast over.

 

Ik zou in mijn branch met 5 jaar werkervaring een stuk meer kunnen verdienen bij een ander bedrijf maar ik verwacht met deze investering uiteindelijk meer geld te kunnen verdienen. Daarnaast is het een leuk bedrijf en vind ik het ook een stuk leuker om voor mezelf te werken. Ik heb echter niet enorm veel financiële kennis dus mijn vraag is wat jullie vinden van het aanbod en of ik niet iets over het hoofd zie.

 

Alvast bedankt!

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.