• 0

Aansprakelijkheidsverzekering import buiten EU

(aangepast)

Hallo

 

Ik ben in een vergevorderd stadium om biologische voedingsmiddelen (supplementen) uit India te importeren. De bedoeling is deze op basis van B2B af te zetten op de Nederlandse markt. Maar er zijn echter wat vragen waar ik mee worstel op het gebied van productaansprakelijkheid en de keuze voor private label of niet. Valt te allen tijde de aansprakelijkheid bij mij als importeur of draagt de leverancier daar ook een deel in als ik op zijn merknaam importeer.

De vraag waarmee ik ook zit is welke verzekering ik het beste kan afsluiten om de risico’s in te dekken. Een mogelijke product recall is niet een situatie waar ik op zit te wachten namelijk.

Zo zit ik te denken aan een product aansprakelijkheidsverzekering maar deze dekt niet altijd een eventuele recall. Ook een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering schijnt soms niet helemaal toereikend te zijn. Deze zorgt voor dekking bij schade aan derden dan ben je nog niet aan de schade rondom het product zelf. Kunt u mij wat tips geven op dit onderwerp

 

Alvast bedankt     

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Purcam, welkom op HL.

 

In dit artikel vond ik deze tip:

 

Quote

Recallschades kunnen erg hoog zijn. In de genoemde salmonellazaak werd €2.275.218,41 gevorderd. Deze schades vallen lang niet altijd onder een verzekering. Het is dus zaak naast een uitgebreide verzekering te zorgen dat uw algemene voorwaarden de aansprakelijkheid beperken. En let vooral op dat u deze goed toepast. De producent in deze zaak had de voorwaarden niet ter hand gesteld, zodat deze vernietigd konden worden en hij vol aansprakelijk was.

 

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
(aangepast)
Op 19-1-2021 om 00:02, purcam zei:

Valt te allen tijde de aansprakelijkheid bij mij als importeur of draagt de leverancier daar ook een deel in als ik op zijn merknaam importeer.

 

Productaansprakelijkheid bij import

Importeer je producten van buiten de EU? Dan ziet de wet je als de producent en ben je aansprakelijk. Productaansprakelijkheid geldt alleen voor importeurs, niet voor handelsagenten.

 

Zie (voor zover nog niet bekeken) ook de achtergrondinfo mbt :

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Werkende links aangepast

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.