• 0

Bezorgservice/Boodschappen service starten.

Hoi,

 

Er ontstaan steeds meer services om de mensen te ontzien/helpen. Bijvoorbeeld hondenservice (waar echt wel gebruik van gemaakt wordt). Ik wil graag een boodschappenservice starten. Gewoon mijn opa reclame laten maken in het verzorgingstehuis, briefjes ophangen in de supermarkt en dan voor (ik dacht aan € 6,50 servicekosten) boodschappen doen in één winkel. Iedere opvolgende winkel kost 1 euro (winkels liggen hier niet heel ver van elkaar vandaan). Als de boodschappen gedaan zijn, lekker op de fiets naar de mensen toe om het te bezorgen.

 

Denk dat hier behoefte aan is. Las laatst een artikel waarin een gezin aangaf altijd gebruik te maken van de boodschappenservice omdat de ouders al zoveel werkte wilden ze de tijd die ze thuis waren met de kinderen doorbrengen. Ik denk dat juist in deze tijd waarin mensen langer blijven werken er mensen zijn die het wel makkelijk vinden om hun boodschappen thuis bezorgd te krijgen, of wie weet af te halen. Ik zelf denk meer aan iets bij de Blokker halen, Kruidvat of een boekwinkel. De supermarkten bieden zelf wel een service aan.

 

Wat vinden jullie van dit idee? Wat vinden jullie van het bedrag dat ik er voor vraag? Redelijk? Houd ik hierzelf ook wat aan over? Of draag ik ontzettend veel aan de belastingdienst af. Kijk, als je een uurtje kwijt bent met boodschappen doen, voor misschien 4 verschillende mensen, dan heb je toch al € 26,- 'verdient'.

 

Dank je!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

als ik van een dergelijke service gebruik zou maken dan zou ik:

 

- iemand nemen die regelmatig beschikbaar is, zeg iedere week

- en iemand die de boodschappen ongeschonden brengt, dus geen ontdooide, verregende producten o.i.d.

- verder zou ik service willen dat als jij iets vergeet of niet kan krijgen, je kostenloos voor een alternatief zorgt.

 

maarja ik ben een verwende consument uit het nieuwe millenium 8), denk dat er wel een markt voor is als je het goed uitdenkt en aanpakt.

 

Succes

Rob

Link naar reactie
  • 0

Omdat je heel regionaal werkt lijkt me dat je er niet echt veel aan verdient. Iemand zal jou niet voor 2 wasknijpers naar de blokker sturen, want dan is 6,50 aan de hoge kant. En de vraag is: hoe vaak hebben mensen iets nodig wat meer kost, vaak nodig is en waar ze zelf niet bij hoeven te zijn om het aan te schaffen???

.....

Daarom is de bezorgservice van de supermarkt een relatief succes: eten doe je iedere dag. Het zijn vaak veel en zware producten en je kan precies aangeven wat je wil.

Jij gokt erop dat je veel klanten in 1 keer hebt, en daardoor een leuk zakcentje kan verdienen. Je moet je echter afvragen hoe vaak je nieuwe wasknijpers nodig hebt....(je moet dus veeeel klanten hebben om werk te houden, want de producten worden niet geconsumeerd maar gebruikt voor langere tijd)

 

btw, boeken bestel je via internet, en anders vraag je dochter/zoonlief of ze een keer naar boekhandel wil gaan voor ze komt. Geen urgente boodschapjes, dus 6,50 is dan teveel (die afweging zou ik ten minste maken)

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe oud ben je Debbie, als ik vragen mag? Dit klinkt meer als iets voor leuk tijdens je schooltijd, niet om een serieuze business in te starten (en nu a.u.b. geen voorbeelden van de bedragen die Webvan heeft verstookt ;)).

[/quote

 

Hoi,

 

Natuurlijk mag je dat vragen. Ik ben 23. Waarom zie je hier niet een serieuze business in, als ik vragen mag? Denk je dat er geen markt voor is? Iedereen haalt natuurlijk voldoening uit zijn of haar werk en misschien vind ik dit wel heel leuk? Natuurlijk lijkt het me niets aan om door de regen te fietsen, maar ik denk dat er gewoon wel markt voor is. En wie weet loopt het als een trein zodat je studenten in 'dienst' kunt nemen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik kan me voorstellen dat er aan mijn leeftijd wordt getwijfeld, misschien mede door het grapje over mijn opa. Maar ik bedoel het wel echt serieus. Op dit moment werk ik zelf fulltime en zit ik op zaterdag op school. Kortom, als ik even wat later op het werk wil blijven om wat af te maken zitten de winkels al dicht. Op zaterdag heb ik geen tijd en als ik dus wat anders wil halen dan etenswaar, zal ik gebruik moeten maken van de koopzondag. Zo zijn er vast wel meer mensen die met hetzelfde probleem zitten. De mensen zijn natuurlijk vrij in wat ze willen bestellen. Als zij bijvoorbeeld die wasknijpers willen hebben, zal ik ze voor ze halen. Ze kunnen natuurlijk ook denken: als ik toch € 6,50 bezorgkosten moet betalen, wil ik ook dat ene boek bij de boekhandel wel hebben.

 

Daarom ben ik benieuwd naar jullie eisen (als jullie hier gebruik van zouden maken) en wat jullie van de bezorgkosten vinden. Kijk, iedereen weet dat ik ervoor naar de winkel fiets. Bovendien, wat is € 6,50 als je omrekent in tijd, benzine en parkeergeld?

 

Link naar reactie
  • 0

Debbie,

 

In 1 woord : fantastisch idee. Heb ooit uitgerekend wat een standaard avondje Appie Happie boodschappen doen mij kost in benzine, risico op de weg, verloren tijd met mijn gezin, de stress na/tijdens het werk - en dat alles terwijl ik voor 86% weet wat ik wil gaan halen met merk en al.

 

Conclusie : heel werkend in dorpwonend Nederland moet acuut aan de

Albert.nl.

 

Andere boodschappen : idem (vaak). Hoe vaak ik niet een stad inrij of dorp met gierende remmen om nog op tijd te komen voor het sluiten van de winkel - bah. Internet voor mij is dus een erg goede uitkomst.

 

Is € 6,50 dan veel ? Nou, niet als je een behoorlijke portie boodschappen voor mij haalt. Wel als het om een (1) pak melk gaat.

Is weer helemaal niet veel als je flexibel bent in het halen en brengen. En zeker niet teveel als ik je 's avonds vanuit de file kan bellen of je nog iets voor mij kan halen.

 

In mijn professionele leven heb ik je idee wel eens gezien onder het mom van "Employee Benefits". In 1999 was deze markt op zijn toppunt en waren er iets van 3-5 bedrijven in Nederland die dit soort werk deden.

Contactpunt en betaalpunt was je werkgever en daar brachten ze ook je boodschappen, gestoomde kleren, massage, etc, etc.

 

De internethype, net wat je zegt. Vrij snel daarna zijn ze allemaal weggevaagd - mensen gingen ineens weer op de centen letten.

 

Ik denk dat jij het beste je markt kan bepalen - luister wat mensen zeggen, vind hun (werkelijke) behoefte en probeer uit te vinden hoeveel geld ze normaal vinden om je te betalen. Of anders bezien : hoeveel ze zelf moeten uitgeven om te doen voor zichzelf wat jij voor ze kan doen.

 

Ga het daarna eerst klein proberen en onderzoek wat de valkuilen zijn, of je met 3, 5, 10 klanten nog steeds lachend op de fiets springt. En kijk of je kan ontdekken of er verschillende soorten klanten zijn met verschillende behoeftes.

 

En wie weet ? Misschien vind je opa het ook erg leuk om mee te doen en ontdek je een hele nieuwe vorm van concurrentievoordeel in de vorm van gepensioneerde werknemers. ;)

 

Succes !

Link naar reactie
  • 0

De vraag is alleen: hoeveel van dergelijke mensen vindt je in 1 dorp/stad..(want we hadden het dus níet over de appie happie)

Je bereik is zó klein, zeker als je alleen over fiets/openbaar vervoer beschikt.

Laten we even eerlijk zijn jongens: je hebt een x aantal mensen in een buurt, daarvan heeft een x aantal behoefte aan een dergelijke service, laten we zeggen, de werkenden alleenstaanden / twee-verdieners met een leuk inkomen, of, waar Debbie het over had: hulpbehoevende ouderen. Daarvan heeft een x aantal ook daadwerkelijk geld (over) voor zo'n service en die moet je dan ook nog allemaal weten te bereiken.

 

Ik zie er geen brood in. Die insteek van 'employee benefits', jaaaa, now we're talking. Een heel ander verhaal, maar niet meer te behappen met de fiets en niet als eenmanszaakje.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom begin je niet met 1 vaste dag in de week dat mensen bij jou hun boodschappenlijstjes door kunnen geven, dan kun je eens kijken hoe en wat. Begin dan bijvoorbeeld ook met 1 tehuis en probeer het eens uit.

 

Ik weet absoluut zeker dat er veel oudere mensen zijn die geholpen willen worden bij hun boodschappen, vaak willen deze mensen nog wel zelf mee om te kijken wat er in de aanbieding is en welke groente er lekker uit zien. maar je kan ze bijvoorbeeld aanbieden om de 'basisboodschappen voor de hele week' te halen en dat ze dan zelf hun groente en fruit e.d. halen.

 

Ik weet niet of je je baan er gelijk voor op moet geven, maar begin eens met die ene dag voor een paar maanden en kijk wat je eraan verdient en hoeveel vraag ernaar is. Ik denk toch wel dat het dan handig is om een auto te hebben of een kar achter je fiets, dan kan je de boodschappen meebrengen van meerdere klanten.... ;)

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

 

Ja, noem het Meidje voor Karweitje! Maak een standaard boodschappenlijstje voor een vaste dag, probeer zoveel mogelijk klanten in hetzelfde verzorgingstehuis te krijgen, tel alle boodschappen op en besteed de hele zwik in één keer uit aan die supermarktondernemer. Hoef je ze alleen nog maar intern te bezorgen.

 

Succes ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik kan me voorstellen dat er aan mijn leeftijd wordt getwijfeld, misschien mede door het grapje over mijn opa.

 

 

Laat ze maar lachen, uiteindelijk ben ik met de hulp van mijn oma's begonnen met mijn bedrijf! Niet alleen financieel maar ze worden ook al mijn 'buitendienst medewerkers' genoemd omdat ze zoveel reclame voor me maken en ik ook veel bestellingen via hen binnen krijg....

Het feit dat mijn grootouders vertrouwen in me hebben maakt het voor andere "opa's en oma's" veel makkelijker om mij te vertrouwen!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als je altijd met een glimlach en een opgewekte stemming de boodschappen komt brengen bij de mensen in het verzorgingstehuis, dat het menselijke en/of vriendelijke aspect snel de overhand gaat nemen en mensen niet meer kijken naar wat het kost. Een sterke nadruk op 'persoonlijke service': het 'vriendelijke meidje voor een karweitje'.

 

Als je het tevens voor elkaar krijgt om het boodschappen brengen beter te doen dan bijvoorbeeld een Albert.nl (als ze daar gebruik van maken) dan kan het met een beperkt aantal klanten toch best druk worden. En een beperkt aantal klanten betekent weer een zekere mate van persoonlijke aandacht. Vooral voor ouderen denk ik dat dat heel positief kan werken. En geen betere reclame dan mond-op-mond reclame.

 

Ik zou het gewoon proberen! Succes!

Moversys en offshoring

Moversys en octrooirecherche

Moversys en Sprout Start

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Bedankt voor alle reacties. Ik heb nog wat praktische vragen en hoop daarover jullie mening te krijgen. Ik ben eens rond gaan kijken wat het kost om bij verschillende bedrijven (online) wat te bestellen. Bij de kwantum vragen ze standaart 10 euro bezorgkosten, net als bij Mango (kledingwinkel) dit vind ik redelijk hoog voor hen omdat ze het alleen maar uit het magazijn hoeven te plukken en op hoeven te sturen.

Ik moet er nog voor naar de stad fietsen en daar mijn boodschappen halen. Mensen die bij AH bestellen betalen ook al standaard 7,95. Ik zat dus te denken aan 8 euro als starttarief voor boodschappen in 1 winkel en iedere daarop volgende winkel kost 0,75 o.i.d. Wat vinden jullie daarvan?

 

 

En is afhalen ook een optie voor mensen die werken? Zij kunnen dan hun eigen tijd indelen en hoeven niet thuis te zitten wachten (in hun kostbare tijd) totdat ik de spullen aflever. Ikzelf heb altijd een hekel aan wachten op mevrouw van de Wehkamp omdat ze tussen 6 en 9 uur kan komen.

 

Groetjes, Debbie

Link naar reactie
  • 0

Er is een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Aan de ene kant denk ik dat er in theorie veel behoefte is aan je dienst: weinig mensen houden echt van shoppen, zeker de dagelijkse boodschappen, en tweeverdieners of ouden van dagen hebben wel wat beters te doen.

 

Echter, mensen kunnen erg precies zijn wat betreft boodschappen: precies dat merk dit, alleen dit merk dat. Je moet dus een manier vinden om van al je klanten bij te houden wat ze wel en niet lekker vinden. Leuk als iemand boodschappen voor me haalt, maar vervelend als het niet mijn merk is.

 

Daarnaast moet je een manier vinden om om te gaan met "vage" aankopen. Daarmee bedoel ik dat iemand van bv de Blokker nieuwe glazen wil hebben. Sta je daar met 26 soorten, welke kies je uit. Wederom, ik zou het vervelend vinden als die onwijs lelijke uitvind (waarbij ik pas weet welke die zijn als ik ze zie). Hoe zorg jij dat je dan de juiste aankop doet? Teruggaan naar de Blokker kost je tijd, denk niet dat mensen daar voor gaan betalen. Het moet in een keer goed zijn!

 

Maar goed, in de kern zit er wel wat in je idee. Als je slim bent, doe je niet zelf de boodschappen, maar ronsel je studenten uit de buurt. Dan kan jij relatiebeheer doen, zorgen dat mensen je kunnen bereiken, en je boodschappenlijsten binnen halen. Een soort franchise dus.

 

Ik denk wel dat tweeverdieners en ouden van dagen andere behoeften hebben. Tweeverdieners willen dat je 'omzichtbaar' werkt, een half woord moet genoeg zijn, snel boodschappen brengen en weer weg. Als ze je vertrouwen, kun je zelfs een huissleutel vragen, dan komen ze thuis uit de file en is de keolkast aangevuld. Sign me up!

 

Ouderen van dagen zullen meer genieten van het sociale aspect: een jong iemand om mee te babbelen. Moeilijk als jij juist naar de volgende klant moet, en die 'babbeltijd' krijg je misschien niet vergoed (maar kan wel een investering in een goede relatie zijn).

 

Zorg voor een mobiel nummer waar je op te bereiken bent, dan kunnen ze a la minuut doorgeven als ze wat nodig hebben. Zelf vergeet ik vaak boodschappen te doen, en kom ik pas in actie als er zo goed als niets meer in de koelkast zit!

 

Success!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als je altijd met een glimlach en een opgewekte stemming de boodschappen komt brengen bij de mensen in het verzorgingstehuis, dat het menselijke en/of vriendelijke aspect snel de overhand gaat nemen en mensen niet meer kijken naar wat het kost.

 

Enig idee wat het kost om in een verzorgingstehuis te wonen? Veel mensen moeten meer betalen dan dat ze aan inkomen ontvangen. Hier draagt de overheid in bij maar zelf houden de bewoners maar een karig zakgeld over.

Ik denk dat zeseneenhalve euro voor deze mensen een hele hoge uitgave is.

 

Ik zou mij eerder richten op de zelfstandig wonende ouderen. Succes

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de Kwantum vragen ze standaard 10 euro bezorgkosten, net als bij Mango (kledingwinkel) dit vind ik redelijk hoog voor hen omdat ze het alleen maar uit het magazijn hoeven te plukken en op hoeven te sturen.

 

En dan hoef je er alleen maar een postzegel op te plakken, toch?

 

Ga eens met een ouwerwetse kruidenier kletsen. Die weten nog wat het is om een kratje bier naar vier-hoog te sjouwen, als klantenservice. De reden dat thuisbezorging niet echt van de grond komt, is dat het relatief duur is. Die extra winkel die jij voor 75 cent toevoegt, kost je een half uur extra werk. Da's dus 1,5 euro per uur. Hoeveel verdient een krantenbezorger?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik moet zeggen dat de prijs een obstakel kan zijn. Ik doe meestal voor een euro of 30 boodschappen per keer, dus 6.50 is dat meer dan 20%. Oudjes zullen niet zoveel nodig hebben, dus zijn jouw kosten relatief nog hoger.

 

Je zou kunnen denken aan diensten die in het verlengde hiervan liggen. Een soort pakketdienst, bv meteen ook koken voor die mensen (kan je meteen betaald kleppen, vinden de meeste oudjes heerlijk) en de afwas doen. Maar dan kom je in het vaarwater van bestaane tafeltje-denkje diensten.

 

Je zou eens moeten uitzoeken wat die kosten. Als je min of meer hetzelfde vraagt, en extra sociale interactie biedt (tafeltje denkje dropt eten en rijdt meteen door), dan kun je je onderscheiden.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik schreef het al in een andere draad, de SRV man/vrouw met zijn elektrische Spijkstaal gaat weer terugkomen.

HEt zal nog wel heel even duren, maar het gaat zeker gebeuren.

 

Als de brandstofprijzen omhoog gieren zullen ook producten van verder weer duurder worden, en krijgen we misschien wel weer lokale boeren die van alles op het land kweken voor de SVR groenteboer.

Link naar reactie
  • 0

Dat er markt is voor het bezorgen van boodschappen lijkt me duidelijk, zowel onder ouderen als jongeren en alles ertussen.. gemak dient de mensch nietwaar?

 

Maar het thuisbezorgen van boodschappen is een lastige business, want boodschappen kosten eigenlijk heel weinig. Bezorgkosten worden dan stel een obstakel, 8 euro kosten op een paar tientjes boodschappen 'voelt' als erg duur.

 

Ik was groot fan en gebruiker van het inmiddels terziele maxfoodmarket - die rekenden geen aparte bezorgkosten, maar wel enige opcenten op de producten en een aanbod van alleen producten met enige marge. Helaas hebben zij het niet gered, terwijl ze zelf hun inkoop deden en assortiment bepaalden... het is gewoon lastig voldoende geld binnen te halen per levering.

 

Er zijn overigens best gelegenheden waarbij ik 8 euro voor het bezorgen van een kar boodschappen zou betalen, maar die boodschappen wil je echt niet per fiets vervoeren. Sowieso: Wat wou je doen als iemand 4 kratten bier en 2 dozen wijn van de appie wil, 10 km verderop?

Link naar reactie
  • 0

Acht euro is wel veel, ja. Zéker voor oudere mensen.

Misschien kun je met bejaarden- en verzorgingshuizen wat anders regelen. Omdat daar veel mensen zitten op 1 adres, kunnen zij je misschien per groepje van 4 of 6 betalen. Vaak gaat het bij hen toch slechts om wat kleine boodschapjes.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn overigens best gelegenheden waarbij ik 8 euro voor het bezorgen van een kar boodschappen zou betalen, maar die boodschappen wil je echt niet per fiets vervoeren. Sowieso: Wat wou je doen als iemand 4 kratten bier en 2 dozen wijn van de appie wil, 10 km verderop?

 

 

fiets.jpg

 

 

Hier bepakt met zeker 45 kg spullen, en dan komen de kinderen er nog bij. Deze zijn er ook nog in verlengde uitvoering, dus die kratten pils en die dozen wijn kun je makkelijk kwijt.

 

 

Ik vraag me trouwens wel af of Debbie nog wel meeleest ?

Link naar reactie
  • 0

Hmm.. bij het woord 'fiets' dacht ik aan zo'n ding met 2 wielen en evt een paar van die tassen aan de pakjesdrager ;)

 

Uiteraard gaat zoiets gemakkelijker met een vervoermiddel waar meer in past (of het nou een bakfiets of autootje of whatever is), maar dat vergt weer de nodige investering.

 

Misschien kun je met bejaarden- en verzorgingshuizen wat anders regelen. Omdat daar veel mensen zitten op 1 adres, kunnen zij je misschien per groepje van 4 of 6 betalen.

 

Ergens denk ik dat die zelf sowieso wel op het idee komen met een paar mensen tegelijk te bestellen, en zo maar 1x bezorgkosten te betalen... ouderen zijn oud, niet gek ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Natuurlijk ben ik er nog. Ik vind het leuk te zien dat iedereen zo met mij meedenkt. Wat betreft die fiets, het is wel erg handig mocht dit allemaal van de grond komen! Zo kan ik meer in één keer vervoeren.

 

Ik denk dat supermarkten die service van ah op den duur allemaal wel gaan verlenen. Er is gewoon vraag naar. Ik zat dan ook aan andere zaken te denken zoals kruideniersartikelen, boeken, panty's noem maar op. Mocht iemand een kadootje nodig hebben, maar geen tijd hebben om te halen enz. Of gewoon graag op tijd het nieuwe Harry Potter boek willen hebben.

 

8 euro is wellicht wat aan de hoge kant, maar als je omrekent in tijd dat het scheelt, benzine en parkeergeld of strippenkaarten valt het dan niet mee?

 

Ik zit er aan te denken een gesprek met iemand van het KvK aan te gaan. Wat denken jullie, voegt een gesprek met een adviseur van de KvK wat toe?

 

Bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.