• 0

Toepassing kleineondernemingsregeling

Ik heb een vraag over de toepassing van de kleineondernemingsregeling. Ik heb een boekhouder die tot nu toe mijn btw-aangifte heeft gedaan voor het tweede kwartaal. Ik moest na voorbelasting 170 euro betalen. Aangezien ik waarschijnlijk niet meer dan 1800 euro per jaar hoef af te dragen heeft ze de kleineondernemingsregeling toegepast.

 

Nu is het 3e kwartaal aangebroken. Na voorbelasting krijg ik 400 euro terug. Krijg ik dat ook terug of moet ik het verrekenen met andere kwartalen. Het kan toch niet zo zijn dat je als je moet betalen de kleine ondernemingsregeling inschakel, en als je terugkrijgt wel geld terug krijgt?

 

Ik snap dat aan het eind van het jaar een verrekening plaatsvindt, maar wat voor gevolgen heeft dat voor de btw-aangofte van dit jaar?

 

Als iemand mij snel kan helpen dan zou dat geweldig zijn. Alvast bedankt!

 

Groeten,

Dennis Remy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

Om op bovenstaande terug te komen, iemand enig idee hoe ik de KOR nu kan verwerken in de BTW-aangifte? Is er een speciale subcategorie voor verwerking van de KOR of verreken ik het zelf met de aangifte van kwartaal 4?

 

Stel, in kw 4 moet ik 100 euro betalen, ik heb toentertijd 300 (achteraf onterecht) terug gekregen, dan moet ik dus 400 betalen. Maar hoe kan ik die 300 euro kwijt in de aangifte?

 

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Dennis

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Om op bovenstaande terug te komen, iemand enig idee hoe ik de KOR nu kan verwerken in de BTW-aangifte? Is er een speciale subcategorie voor verwerking van de KOR of verreken ik het zelf met de aangifte van kwartaal 4?

 

Stel, in kw 4 moet ik 100 euro betalen, ik heb toentertijd 300 (achteraf onterecht) terug gekregen, dan moet ik dus 400 betalen. Maar hoe kan ik die 300 euro kwijt in de aangifte?

 

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Dennis

 

Een negatieve KO aangeven!!

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

wel opletten: de ko kan niet leiden tot een teruggave, maar als je in het vierde kwartaal 100 moet betalen, valt deze weer wel onder de KO!

 

Dus

 

Te betalen: 100

vermindering ko: 200(dit is 300 van de vorige en -100 van deze aangifte)

 

Te betalen 300!

 

In het vertrouwen je hiermee 100 euro te kunnen besparen ;D

 

Rob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.