• 0

Frontjes naar eigen ontwerp

Een technische vraag.

 

Ik heb metalen onderdelen die zwart zijn en blauw moeten worden. Gewoon spuiten gaat niet omdat het zwart een gebakken poedercoating is waarop de stevigste (auto-) lak niet houdt. Helemaal afschuren kan, maar is veel werk, dan wordt het te duur, bovendien zitten er hexagonale gaatjes in die niet te schuren zijn. Weet iemand hoe je eenvoudig een sterke laklaag over een poedercoating kan krijgen?

 

Een sticker ipv lak kan niet omdat er luchtgaatjes in het ijzer zitten, en een sticker met de juiste gaatjes is weer duur en moeilijk te bevestigen, bovendien weet ik dan niet wat er met de garantie van de apparaten gebeurt.

Zie http://www.izecom.com/EN/gfx/dual_app2.jpg

 

De oplage is een paar per week, dus het blijft handwerk.

 

dagdag

Christine

 

[titel opnieuw toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is lastig om het zonder het onderdeel in je handen te hebben te beoordelen.

Soms kun je er een nieuwe laag op aan brengen, en ik zeg soms.

Het hangt een beetje af van de grondstoffen waaruit de poedercoating bestaat.

 

Als ik naar het plaatje kijk lijkt het mij iets van ijzer.

De beste methode in jouw geval is waarschijnlijk schoon stralen en opnieuw coaten. Hangt ook een beetje van de materiaaldikte af, als het materiaal dun aluminium is, spuit je er zo dwars doorheen.

 

Ik denk dat je het beste even uit kunt zoeken of je een coatingbedrijf in de buurt hebt, en daar even langs gaan.

En dan natuurlijk de hele boel in één keer opnieuw coaten.

Een beetje afhankleijk van de coater ben je je spullemn meestal twee weken kwijt.

 

Het spuitproces begint namelijk met wit en gaat dan gedurende een bepaalde tijd naar donker, dan word de boel schoongemaakt en begint de cyclus opnieuw.

 

Ik hoop dat je iets kunt met deze info.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Dit ondewerp is vrij bekend in de casemodding wereld. Als je op gathering.tweakers.net zoekt op 'powder coat' vind je heel wat draadje over verven over coatings heen. Het algemene idee is dat de laag er af moet om een mooi strak resultaat te krijgen. Denk dat het materiaal wat te dun is voor zandstralen.

 

Chemisch verwijderen kan misschien ook nog maar dat is een precies werkje. Wordt misschien wel gedaan in schadeherstelbedrijven o.i.d. Zo kun je vaak bij brommerbedrijven laten verchroomen (niet echt de plek waar ik het zou zoeken)

 

Verder zou je nog kunnen overwegen alleen de voorkant te voorzien van een dun (1,5 mm) geanoidiseerd aluminium frontje. Rest is toch niet zichtbaar in het rek :) http://www.schaeffer-ag.de levert voor redelijk prijzen zulke frontjes in kleine oplage, al dan niet gekleur en met belettering. Als de vorm van de kap niet te complex is is het misschien zelfs een optie om die te laten maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen expert, maar volgens mij kan Hammerite overal overheen (maar wellicht is het te dik).

 

Je kunt denk ik ook advies vragen bij Sigma Coatings (www.sigmacoatings.com).

 

Succes in ieder geval!

 

Groet,

 

Dennis.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

wat zou dit onderwerp eigenlijk met ondernemen te maken hebben??

 

Nou kijk: die kastjes van Christine dat is haar product (nou ja de verpakking van haar software) Ze wil die natuurlijk niet met een logo van IBM verkopen, dat is marketingtechnisch niet zo handig. Kastjes in je eigen stijl is een stuk mooier. Neem bv. de knalgele 19" rack kastjes zoals Google die verkoopt http://www.google.com/intl/en/services/.

Link naar reactie
  • 0

wat zou dit onderwerp eigenlijk met ondernemen te maken hebben??

 

Nou kijk: die kastjes van Christine dat is haar product (nou ja de verpakking van haar software) Ze wil die natuurlijk niet met een logo van IBM verkopen, dat is marketingtechnisch niet zo handig. Kastjes in je eigen stijl is een stuk mooier. Neem bv. de knalgele 19" rack kastjes zoals Google die verkoopt.

 

Dat is het hele idee. We laten wel het logo van IBM zitten (dat vertrouwt iedereen) maar het moet duidelijk een Izemail kastje zijn en niet gewoon een server. Het frontje is los, maar er zitten plastic onderdeeltjes aan die er niet allemaal af kunnen. dus ik plak een stukje af, en spuit de rest. Ik wil het frontje niet langer dan een paar dagen kwijt (de machine komt van IBM en moet zsm door naar de klant).

 

Ik heb IBM en diverse leveranciers gevraagd of ik een voorraad van 100 losse frontjes kan kopen, dan kan ik ze professioneel in een keer blauw laten maken, maar dat kan niet. Een nieuw frontje maken is duur omdat het wel precies moet passen op het bestaande klik-systeem. Een frontje eroverheen is niet mooi, en dan zit je met die zeshoekige gaatjes.

Dus denk ik nu dat ik stickertjes laat drukken voor de opschriften bij de lampjes, de plastic onderdelen er dan toch maar afhaal (ze zitten vastgesmolten) en het hele ding laat stralen om het vervolgens te spuiten. Maar dan moet ik iedere week met drie frontjes naar de straler en de spuiter.

 

Later, als we groot zijn, staat IBM voor ons klaar met losse frontjes in alle kleuren die we willen hebben. Nu mogen we al blij zijn dat we de servers voor een redelijke prijs kunnen inkopen.

 

De reden de vraag hier te droppen is dat verschillende mensen hier het steeds over innovatie hebben, en dit lijkt me innovatie: hoe krijg ik frontjes blauw die niet blauw willen worden.

 

Maar misschien moet ik me niet druk maken, maandag praten we met IBM over de nieuwe wintermode, ik bedoel, "de nieuwe modellen" en misschien zitten daar geen losse frontjes op zodat ik ze helemaal niet blauw kan maken.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Waar zijn die frontjes eigenlijk van gemaakt?

 

Als ze van aluminium zijn is strippen en anodiseren misschien wel een mogelijkheid, dat geeft bij goede techniek een praktisch onverwoestbare coating en kan in allerlei kleuren. Uiteraard zul je ze dan wel vrij moeten maken van alles dat je niet geanodiseerd wilt hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ze zijn gemaakt van ijzer. de poedercoating is er haast niet af te schuren heb ik gemerkt. Ik denk dat ik ze maar rigoureus laat stralen, dan moet ik er weer een stickertje opplakken voor de opschriften bij de lampjes en een IBM logootje, maar dat moet dan maar. Nu liet ik een klein stukje zwart vanwege logo en lettertjes.

Stralen en spuiten en dan zien de plastic steuntjes er weer in te smelten of lijmen. Je blijft knutselen....

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Ze zijn gemaakt van ijzer. de poedercoating is er haast niet af te schuren heb ik gemerkt. Ik denk dat ik ze maar rigoureus laat stralen, dan moet ik er weer een stickertje opplakken voor de opschriften bij de lampjes en een IBM logootje, maar dat moet dan maar. Nu liet ik een klein stukje zwart vanwege logo en lettertjes.

Stralen en spuiten en dan zien de plastic steuntjes er weer in te smelten of lijmen. Je blijft knutselen....

 

dagdag

Christine

 

Met stralen kun je ook een deel afdekken zodat het zwarte deel met IBM logo blijft zitten, en moet dat tegenwoordig trouwens niet Lenovo zijn ?

 

Het blanke deel laat je met twee componenten lak blauw spuiten, wordt ook knoert hard.

Stickertje erop en klaar, graveren kan natuurlijk ook, of zeefdruk, nou ja, mogelijkheden te over.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

 

Met stralen kun je ook een deel afdekken zodat het zwarte deel met IBM logo blijft zitten, en moet dat tegenwoordig trouwens niet Lenovo zijn ?

 

Nee, de servers blijven IBM, geloof ik. Ik denk dat ik het met stralen/spuiten/stickertje ga doen. Koop ik wat extra machines om een voorraad frontjes te hebben. O ja, zijn hier mensen die voordelig een x-series 306 willen en geen bezwaar hebben dat het frontje ontbreekt?

Zetten we er ook nog gratis debian linux voor je op.

 

dagdag

X10

Link naar reactie
  • 0

Glasparel stralen is eigenlijk de oplossing ivm dikte (dunte) van het ijzer.

In amsterdam eo bevinden zich meer dan voldoende stralers die dit wel even kunnen meenemen tussendoor en niet de hoofdprijs zullen vragen.

 

Vervolgens weer laten lakken in de juiste kleur en klaar is kees (of X10)

Link naar reactie
  • 0

Nieuws van het frontjes front:

(als vervolg op mijn eerdere bijdragen over het blauw spuiten van server-frontjes)

 

We leveren nu hardware van Supermicro, net als alle andere appliance leveranciers (naar het blijkt). Supermicro levert losse frontjes voor € 17,50, en dat maakt het mogelijk er een heleboel in te kopen en te customizen. Handig, toch? Levertijd twee dagen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.