Jump to content
Jessee
Verberg

Beste bank voor het ontvangen van internationale betalingen uit Hongkong

vraag

Wil voor mijn BV een zakelijke rekening openen. Ik zal het grootste deel van mijn facturen vanuit HongKong betaald worden. 

Nu zie ik dat bij de meeste banken het tussen de 3-5 werkdagen duurt voordat een overschrijving vanuit HK hier in NL is bijgeschreven. 

Hebben jullie tips, zijn er Nederlandse (zakelijke) rekeningen die je kunt openen waarbij de verwerkingstijd voor het ontvangen van betalingen buiten SEPA gebied sneller plaatsvind? 

Alvast bedankt voor de hulp!

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer
Posted 21516 - 1,258

Ik gebruik Revolut als tussenrekening. Realtime verwerking en geen kosten (tot een bepaalde limiet).

Edited by TwaBla

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

• 0
  • Rate this answer

Ik denk dat je blij mag zijn als ze sowieso nog een rekening voor je openen. En als ze daartoe al genegen zijn, moet je eerst door een vetting process, in de naam van bestrijding van witwassen en/of terrorisme. De grote banken zullen sowieso zijn sowieso goed voor het ontvangen van internationale betalingen (ING, ABN, Rabo), maar zelfs op de kleinere banken heb ik eigenlijk nooit echt problemen ondervonden (SNS, Triodos). Omdat alles vaak via IBAN loopt (ook buiten de SEPA) is de kans dat het mis gaat sowieso een heel stuk kleiner geworden.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

• 0
  • Rate this answer

Wat ik gedaan heb is een rekening op Transferwise openen. De overschrijvingen zijn snel en de kosten veel lager. Zelf gebruik ik het voor betalingen uit de VS in USD. Maar, je moet daarnaast nog steeds een Nederlandse zakelijke bankrekening openen. Zelf heb ik Bunq, supersnel en makkelijk om te openen, maar bijna ondoenlijk voor betalingen buiten de SEPA.

• 0
  • Rate this answer

Het hangt ervan af welke bank je zelf hebt en welke bank degene die overmaakt heeft. Ik heb de ervaring dat, als beide banken direct met elkaar samenwerken, je het geld binnen 24 uur op je rekening hebt. Alleen als ze niet direct samenwerken, gaat het via een intermediary bank in USA en die rekenen daar dan extra kosten voor en houden het geld tot wel 5 dagen vast. Bovendien wisselen ze dollars automatisch om naar Euro en dat niet bepaald tegen een goede koers. Je moet je klant in HK zeggen bij de betaling duidelijk aan te geven dat er niet naar een andere valuta mag worden gewisseld maar het bedrag in USD op je rekening moet komen. Als je dan zelf een USD-rekening hebt, krijg je een betere koers en kun je zelf beslissen wanneer je omwisselt naar Euro.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

• 0
  • Rate this answer
Op 21-1-2021 om 14:14, TwaBla zei:

Ik gebruik Revolut als tussenrekening. Realtime verwerking en geen kosten (tot een bepaalde limiet).

Dat heb je dus goed opgepakt des tijds, ik doe niets anders meer dan Revolut. Zakelijk Revolut zou voor TS een goede optie zijn.