• 0

Beste bank voor het ontvangen van internationale betalingen uit Hongkong

Wil voor mijn BV een zakelijke rekening openen. Ik zal het grootste deel van mijn facturen vanuit HongKong betaald worden. 

Nu zie ik dat bij de meeste banken het tussen de 3-5 werkdagen duurt voordat een overschrijving vanuit HK hier in NL is bijgeschreven. 

 

Hebben jullie tips, zijn er Nederlandse (zakelijke) rekeningen die je kunt openen waarbij de verwerkingstijd voor het ontvangen van betalingen buiten SEPA gebied sneller plaatsvind? 

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je blij mag zijn als ze sowieso nog een rekening voor je openen. En als ze daartoe al genegen zijn, moet je eerst door een vetting process, in de naam van bestrijding van witwassen en/of terrorisme. De grote banken zullen sowieso zijn sowieso goed voor het ontvangen van internationale betalingen (ING, ABN, Rabo), maar zelfs op de kleinere banken heb ik eigenlijk nooit echt problemen ondervonden (SNS, Triodos). Omdat alles vaak via IBAN loopt (ook buiten de SEPA) is de kans dat het mis gaat sowieso een heel stuk kleiner geworden.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wat ik gedaan heb is een rekening op Transferwise openen. De overschrijvingen zijn snel en de kosten veel lager. Zelf gebruik ik het voor betalingen uit de VS in USD. Maar, je moet daarnaast nog steeds een Nederlandse zakelijke bankrekening openen. Zelf heb ik Bunq, supersnel en makkelijk om te openen, maar bijna ondoenlijk voor betalingen buiten de SEPA.

Link naar reactie
  • 0

Het hangt ervan af welke bank je zelf hebt en welke bank degene die overmaakt heeft. Ik heb de ervaring dat, als beide banken direct met elkaar samenwerken, je het geld binnen 24 uur op je rekening hebt. Alleen als ze niet direct samenwerken, gaat het via een intermediary bank in USA en die rekenen daar dan extra kosten voor en houden het geld tot wel 5 dagen vast. Bovendien wisselen ze dollars automatisch om naar Euro en dat niet bepaald tegen een goede koers. Je moet je klant in HK zeggen bij de betaling duidelijk aan te geven dat er niet naar een andere valuta mag worden gewisseld maar het bedrag in USD op je rekening moet komen. Als je dan zelf een USD-rekening hebt, krijg je een betere koers en kun je zelf beslissen wanneer je omwisselt naar Euro.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.