• 0

Website- bedrijfsmiddel of niet?

beste leden,

 

Voor mijn onderneming ben ik een website aan het maken. Men kan hierop mijn diensten zien.  Ik lees verschillende dingen over het feit of dit een bedrijfsmiddel is of niet. Sommige mensen zeggen van wel, maar andere zeggen er valt niets op te kopen. Het is enkel een uithangbord, dus direct afschrijven. 

Wat denken jullie? 

Het ontwerpen en onderhoud zal gemiddeld rond de 2000 euro liggen. 

 

Hoop van jullie te horen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

De vraag is wellicht: wat wil je dat het is?

 

Meestal is direct afschrijven de gangbare weg, je betaalt bijvoorbeeld voor gewerkte uren, verondersteld dat je daarmee ook direct alle rechten over die website verkrijgt. 

 

Als je het zou willen afschrijven over een langere periode is dat wellicht deels wel mogelijk: Als je bijvoorbeeld een website met een content management systeem koopt, zou je dat content management systeem kunnen zien als aangeschafte software, en die mag je gespreid afschrijven. In zo'n situatie zou  ik de leverancier vragen om de factuur te splitsen: 1 voor geleverd maatwerk, en 1 voor een eeuwigdurende licentie om het cms te mogen gebruiken. Wat de verhoudingen daartussen zijn zal per leverancier verschillen maar is vast bespreekbaar. 

Link naar reactie
  • 0
Op 31-1-2021 om 09:38, Joost Rietveld zei:

Beslissend is of de website toekomstig economisch voordeel zal opleveren. Zo niet, dan zijn het gewoon reclamekosten.

https://vanthul.nl/nieuws/website-in-de-jaarrekening-2/

Dank je wel!!
Op de website biedt ik enkel mijn diensten aan. Dus info over mijn salon. 
begrijp ik dus goed dat stel ik ga er producten op verkopen dat het wel een economisch voordeel oplevert. Wat een dunne scheidslijn is dat dan. 

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, CatharinaK zei:

Op de website biedt ik enkel mijn diensten aan. Dus info over mijn salon. 

Een elektronisch visitekaartje dus - hetgeen betekent - reclamekosten.

 

Op 21-1-2021 om 14:25, CatharinaK zei:

Het ontwerpen en onderhoud zal gemiddeld rond de 2000 euro liggen. 

Wel een duur visitekaartje.

Wat valt er te onderhouden?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Cosara zei:

Wel een duur visitekaartje.

 

Dat ligt eraan... als dat jaarlijkse kosten zijn is het duur, als het eenmalige kosten zijn inclusief een jaar hosting & onderhoud valt het wel mee.

 

5 minuten geleden, Cosara zei:

Wat valt er te onderhouden?


De software waar de site op draait? Ik bied mijn klanten een onderhoudsabonnement aan waarbij ik een keer per maand alles up to date breng, en dat is in de meeste gevallen echt geen overbodige luxe. Zeker aangezien veel van die updates beveiligingslekken en andere problemen oplossen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, Cosara zei:

Wel een duur visitekaartje.

 

Ik heb ze dit jaar duurder verkocht. Het ligt er maar net aan wat de klant wil hebben.

 

21 uur geleden, Cosara zei:

Wat valt er te onderhouden?

 

Zou het om een Wordpress-site gaan, dan moet je regelmatig updates uitvoeren. Een dergelijk populair systeem trekt heel veel kwaadwillenden aan. Die updates zijn gelukkig te automatiseren, maar soms gaat dat mis als bijvoorbeeld een oude plugin niet meer goed samenwerkt met een geüpdated systeem. Daarom zijn er bedrijven SLA's gaan aanbieden waarin ze in mindere of meerdere mate die updates begeleiden.

Als je zo'n SLA aanschaft (in mijn ervaring ergens tussen de 15 en de 200 euro per maand) moet je dus goed opletten wat er in zo'n SLA zit, want plugins updaten kun je zelf ook.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.