• 0

Naam website

Hallo allemaal,

 

Al enige tijd ben ik me aan het orienteren of ik wel of niet voor mezelf ga starten. In de telecom markt. Nu heeft het beestje (de toekomstige zaak) nog geen naam, maar een idee voor een website titel begind al wel een beetje te komen. Dat wil zeggen ....

 

.... een gedeelte van de naam van de site. Ik zit te denken aan:

 

 

www.***tele.com (*** komt dan nog een bedrijfsnaam in.)

 

Alleen nu ben ik aan het twijfelen of dit wel overkomt naar de potentiele klanten. Kan ik beter kiezen voor www.***tele.com of www.***telecom.nl ???

 

Wat denken jullie hiervan?

 

Alvast bedankt voor de reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

www.***tele.com of www.***telecom.nl, hangt af van:

1. welke geografie en welk marktsegment wil je bereiken;

2. hoe wil je jezelf positioneren, als NL bedrijf of als wereldspeler;

3. over 4 maanden kan je ook www.***telecom.eu registreren.

 

kortom, op basis van dese (summiere) gegevens is het moeilijk een goed advies te geven. Wellicht kan je iets meer vertellen?

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
kortom, op basis van dese (summiere) gegevens is het moeilijk een goed advies te geven. Wellicht kan je iets meer vertellen?

 

Natuurlijk kan dat, ik loop al een tijdje met plannen om een telecomunicatie advies bedrijf te gaan beginnen. Je kunt dan denken aan advies aan het MKB (nu krijgen ze 4/5 account managers over de vloer en die zijn niet bepaald onpartijdig) over welke telecom provider zijn diensten het beste bij de verwachtingen van de klant passen. En omdat ik in een gebied woon waar meer buitenland in de buurt is als Nederland, (maastricht) ook advies met betreking op gebruik van buitenlandse providers.

 

De eerste focus zal liggen op Nederland, maar Belgie en Duitsland wil ik ook in mijn "afzet gebied" gaan mee nemen. (Belgie word wel lastig want ik spreek werkelijk geen woord Frans, de taal grens ligt 15 km van mijn huis)

 

Het www.***tele.com domein spreekt mij aan omdat de .com extentie tevens het laatste deel van het woord telecom is maar verward dat niet als klanten naar je site willen komen?

 

Groeten Yorn

Link naar reactie
  • 0

Het www.***tele.com domein spreekt mij aan omdat de .com extentie tevens het laatste deel van het woord telecom is maar verward dat niet als klanten naar je site willen komen?

 

Ik denk niet dat iedereen het domein foutloos zal typen. Om dit te ondervangen, kun je ook gewoon het domein ***telecom.com registreren en laten doorlinken naar ***tele.com.

 

Een .com-domein kost immers maar een tientje en er zullen minder bezoekers verloren gaan...

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt natuurlijk aan welke naam er op de *** ingevuld gaat worden :P

 

De volgende zou ik in ieder geval niet gebruiken...

www.wiettele.com

www.stele.com

;D

 

Wat een Velsense humor is dit nou weer ;D

 

www.stele.com, GENIAAL!

 

De volgende domeinen zijn vrij:

belconsulant.nl

telcoconsulant.nl

detelecomman.nl

telecomman.nl

 

ja, ik stuur de factuur wel ;)

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijfs/domeinnaam (evt samen met een pay-off) moet m.i. de kern van de propositie van je onderneming weergeven en niets anders.... Je zou een aantal mensen kunnen bevragen wat voor indruk ze krijgen bij jouw bedrijfsnaam.... ZONDER dat je ze iets vertelt over WAT je doet... Als ze binnen een beperkt aantal denkstappen in de buurt komen van je bedrijfsactiviteit, dan zit je nmm goed...

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijfs/domeinnaam (evt samen met een pay-off) moet m.i. de kern van de propositie van je onderneming weergeven en niets anders....

 

Dat is een ander inzicht, dan de oprichters van bijvoorbeeld Shell, Yahoo en Google hadden. Mijn tip: kies eerst de soort naam (bijvoorbeeld eigennaam inbegrepen, afkorting, beschrijvend, fantasienaam, asssocieert met ...) alvorens de naam zelf te zoeken.

 

BTW, ik zou bij een nieuw bedrijf dat iets doet op het gebied van telecommunicatie bijna zeker niet 'telecom' opnemen in de naam, want

1. telecom is een heel breed begrip (een telefoonmaatschappij doet iets anders dan een belwinkel, en ook anders dan een system integrator en er zijn heel veel conssultancy taken te verzinnen op dit gebied)

2. telecom heeft een negatief imago door de "olifanten" die noodgedwongen proberen te dansen.

3. bellen is gewoon een netwerktoepassing (maar wel 'e'en die veel meer inspanning vergt dan bijvoorbeeld mail).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.