• 0

Importeren uit Schotland na Brexit

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een kleinschalige webwinkel en importeer o.a. artikelen uit Schotland.

Ik kom er echter niet uit wat ik nu nodig heb om dit met de Brexit te kunnen blijven doen.

Voor de Brexit bestelde ik de artikelen bij mijn groothandel in Schotland en hun stuurden dit met UPS naar mijn adres toe. Ik betaalde de factuur (waar geen btw in rekening werd gebracht) en ik droeg dan de nederlandse btw af.

Maar nu vraagt de fabrikant om een EORI nummer? Weet iemand of dit inderdaad nodig is en wat komt er nog meer op mijn pad qua douane kosten etc. 
Is dit boekhoud technisch ook lastiger?

 

Iemand ervaring met kleinschalig importeren van artikelen uit VK die ook tegen dit probleem is aangelopen?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
39 minuten geleden, sanderdeboer zei:

Maar nu vraagt de fabrikant om een EORI nummer?

 

EORI nummer kun je zelf vaststellen (gewoon een combinatie met je RSIN). Je kunt EORI nummers van anderen controleren op de website van de Europese Commissie. Meer informatie is ook te vinden op de website van de fiscus.

 

 

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, sanderdeboer zei:

Voor de Brexit bestelde ik de artikelen bij mijn groothandel in Schotland en hun stuurden dit met UPS naar mijn adres toe. Ik betaalde de factuur (waar geen btw in rekening werd gebracht) en ik droeg dan de nederlandse btw af.

Maar nu vraagt de fabrikant om een EORI nummer? Weet iemand of dit inderdaad nodig is en wat komt er nog meer op mijn pad qua douane kosten etc. 
Is dit boekhoud technisch ook lastiger?

 

Iemand ervaring met kleinschalig importeren van artikelen uit VK die ook tegen dit probleem is aangelopen?

 

Om maar eens met de laatste vraag te beginnen, ondernemers heb ik er nog niet over gehoord maar wel een hoop klachten van Engelse consumenten, omgekeerd geldt hetzelfde.

 

Je hebt een EORI-nummer nodig omdat na de Brexit levering uit GB geen ICL meer is maar import.  Je wordt dus importeur, UPS heeft het nummer nodig om voor jou een invoeraangifte te kunnen doen. In beginsel worden er over Schotse producten geen invoerrechten geheven als de producten GB/UK origine hebben. UPS zal wel kosten in rekening brengen voor de invoeraangifte en voorgeschoten invoer-BTW. Je BTW aangifte wordt in ieder geval een stuk interessanter. Verder ben je EU importeur dus ook op het gebied van productaansprakelijkheid zal er wel wat veranderen. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.