Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
CJR

aankoop onr.goed buitenland

Recommended Posts

Mijn eerste bericht op een nieuw forum en luidt alsvolgt.

Ik wil onr.goed in Spanje aankopen, is het verstandig om dit vanuit een nederlandse bv te doen of op locaal (buitenlands niveau ). Ik wil in 2007 naar Spanje. ik ben me volop aan het orienteren maar de meningen verschillen nog al. In afwachting; CJR

Guest Verwijderd account

Uit eigen ervaring blijkt de Spaanse onroerendgoedmarkt wel "iets" anders te zijn dan de NL markt.

Een aantal jaren geleden hebben we een vestiging in Spanje opgezet. Qua financiële dienstverlening en ICT loopt Spanje ver vooruit op NL, maar qua registraties, Kadaster etc, blijkt het een Jungle.

Bovendien zijn de prijzen van onroerendgoed in de afgelopen vijf jaar verviervoudigd. (Rente was vijf jaar terug 10 ~ 16% vòòr de EU-harmonisering, en is nu 4%, lees netto koopkracht verbetering)

Daarnaast willen veel Spanjaarden niet verkopen omdat ze:

- Wachten op een nog hogere opbrengst

- Nog steeds bezig (?) zijn met de afwikkeling van een erfenis

- Hoewel het pand vervalt, kunnen de bejaarde eigenaars nog steeds geen afstand nemen

@CJR:

Neem een goede advocaat en zoek een betrouwbare Gestoria.

Link naar links (of naar rechts ;) ):

http://www.spanjeadvies.nl/links.htm

Meld je eens bij www.ibersupport.com

Heb ik goede ervaringen mee.

Succes

Rick

ps.. ja je kunt dit met een BV doen, maar er zijn uiteraard ook andere interessante oplossingen.. ;)

Heren en/of dames, dank voor deze spoedige reakties. Ik heb natuurlijk de site's al bekeken en alle nuttige info in mijn mappen opgeslagen.

Ik loop met een hoofd vol ideeen om mijn plannen daadwerkelijk ten uitvoer te brengen want wil graag goed voorbereid op weg gaan.

Rick had wellicht andere suggesties !

Is het verstandig om ook hypothecair deel te nemen in Spanje of beter gewoon te kopen en banken er buiten te houden ? Is dat fiscaal aantrekkelijk i.v.m. regelmatige verkoop en aankoop , of brengt dat veel burocratische zaken met zich mee ?

Tot hier dan maar even gr. CJR

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.