• 0

aankoop onr.goed buitenland

Mijn eerste bericht op een nieuw forum en luidt alsvolgt.

Ik wil onr.goed in Spanje aankopen, is het verstandig om dit vanuit een nederlandse bv te doen of op locaal (buitenlands niveau ). Ik wil in 2007 naar Spanje. ik ben me volop aan het orienteren maar de meningen verschillen nog al. In afwachting; CJR

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Uit eigen ervaring blijkt de Spaanse onroerendgoedmarkt wel "iets" anders te zijn dan de NL markt.

 

Een aantal jaren geleden hebben we een vestiging in Spanje opgezet. Qua financiële dienstverlening en ICT loopt Spanje ver vooruit op NL, maar qua registraties, Kadaster etc, blijkt het een Jungle.

 

Bovendien zijn de prijzen van onroerendgoed in de afgelopen vijf jaar verviervoudigd. (Rente was vijf jaar terug 10 ~ 16% vòòr de EU-harmonisering, en is nu 4%, lees netto koopkracht verbetering)

 

Daarnaast willen veel Spanjaarden niet verkopen omdat ze:

- Wachten op een nog hogere opbrengst

- Nog steeds bezig (?) zijn met de afwikkeling van een erfenis

- Hoewel het pand vervalt, kunnen de bejaarde eigenaars nog steeds geen afstand nemen

 

@CJR:

Neem een goede advocaat en zoek een betrouwbare Gestoria.

 

Link naar links (of naar rechts ;) ):

http://www.spanjeadvies.nl/links.htm

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heren en/of dames, dank voor deze spoedige reakties. Ik heb natuurlijk de site's al bekeken en alle nuttige info in mijn mappen opgeslagen.

Ik loop met een hoofd vol ideeen om mijn plannen daadwerkelijk ten uitvoer te brengen want wil graag goed voorbereid op weg gaan.

Rick had wellicht andere suggesties !

Is het verstandig om ook hypothecair deel te nemen in Spanje of beter gewoon te kopen en banken er buiten te houden ? Is dat fiscaal aantrekkelijk i.v.m. regelmatige verkoop en aankoop , of brengt dat veel burocratische zaken met zich mee ?

Tot hier dan maar even gr. CJR

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.