• 0

Advies en/of verkoop

Ik ben bezig met het opzetten van een telecomunicatie advies bureau, tenminste meer met plannen voor het opzetten van. Maar nu vraag ik mij af, met wat voor een soort bedrijf zou jij in zee gaan als het ging om telecomunicatie advies.

 

Bedrijf A:

Je betaald zuiver en alleen voor het advies raport. Dus er wordt een profiel schets gemaakt, van de behoeftes van de klant en daarbij de juiste telecom provider gemached. (klant betaald de rekening)

 

Bedrijf B:

Het zelfde als A maar dan ook met de mogelijkheid om de geadviseerde producten ook daardwerkelijk aan te schaffen via de adviseur.

(3e partij betaald de rekening)

 

Bedrijf C:

Alleen sales aan de hand van een verkoop gesprek (3e partij betaald de rekening)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Yorn, vervelend antwoord voor je : allemaal of geen van allen.

 

Want : hangt helemaal af van mijn behoefte. Soms is die erg standaard en wil ik alleen een rapport downloaden en verder niets. Andere keren is het vaarwater buitengewoon lastig en wil ik iemand hebben die ik kan vertrouwen en die mij aan het handje meeneemt.

 

Oftewel : it depends.

 

Bij een adviseur die ECHT adviseur wil zijn (dus niet een verhulde verkoper) zal voor mij zijn/haar kennis & ervaring van belang zijn. De reputatie, de antwoorden in het kennismakingsgesprek. En degene waarvan ik de naam van de adviseur heb gehoord.

Link naar reactie
  • 0
Gast Greenfielder

Optie A zal in de praktijk volgens mij niet werken. Optie B en C zijn in principe hetzelfde. Ik zou hier dan ook voor gaan. Let wel dat je dan geen onafhankelijke adviseur meer bent. Aansluitingen voor telecomabonnementen leveren immer geld op. En de ene provider geeft hiervoor meer geld dan de andere....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.