Een kleine activiteit die ik eigenlijk als eenmanszaak zou willen voortzetten ipv BV. De software applicatie die ik aanbied (de activiteit) staat ook met waarde op de balans (de ontwikkelkosten waarop jaarlijks wordt afgeschreven).
Naast de activiteit zit er ook nog een uitstaande lening in de BV (geld dat ik moet ontvangen). Deze lening heb ik uitstaan bij een incassobureau en zal nog wel jaren doorlopen en waarschijnlijk nooit helemaal betaald worden.
Hoe kan ik de BV opheffen en de activiteit als eenmanszaak voortzetten?
Hoe moet ik afrekenen over de applicatie zoals die geactiveerd op de balans staat (de ontwikkelkosten)? Ik wil die daarna dus als eenmanszaak gaan exploiteren.
Wat moet ik dan met die lening doen? Verkoop ik die dan als het ware aan mijzelf in prive?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Badabigboom
Badabigboom
Ik heb een BV met daarin:
Hoe kan ik de BV opheffen en de activiteit als eenmanszaak voortzetten?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70360-bv-opheffen-en-verder-als-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag