• 0

Akkoordverklaring [geruisloze inbreng eenmanszaak in BV]

(aangepast)

Beste forumleden,

 

Graag jullie input op het volgende:

 

ik heb mijn eenmanszaak geruisloos omgezet in een B.V. en daarvoor ook de intentie-overeenkomst op tijd verstuurd vorig jaar. Het bedrijfspand ga ik verhuren aan mijn dochter B.V. Alle andere activa/passiva is na de bedrijfsfusie overgegaan naar m’n werk-B.V. waarin het feitelijke “ondernemen” gebeurt.

 

Mijn boekhouder ondersteunt mij slechts op administratief/cijfermatig vlak. De fiscale kant van het verhaal wikkel ik zelf af.

 

Ik weet dat ik moet verzoeken om geruisloze inbreng en er uiteindelijk een akkoordverklaring naar de inspecteur moet. Alle balansen en overige info etc. zijn in samenwerking met de boekhouder opgemaakt. Is dit voldoende, of moet ik daarna ook voor de bedrijfsfusie ook zo’n verzoek indienen waarna een akkoordverklaring volgt?


Alvast dank voor jullie reactie,

Robert

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
32 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Dag Robert, 

 

Een bedrijfsfusie is iets anders dan geruisloze inbreng. Je hebt die laatste geregeld, waarbij je nog een verzoek moet doen aan de fiscus volgens artikel 3.65 IB. Waaraan dat verzoek moet voldoen lees je onder 14.1 hier:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0027870/2010-07-08

Bedankt voor je reactie, Joost. 
 

Misschien heb ik mijn situatie/vraag niet goed geschetst. Mijn eenmanszaak heb ik geruisloos ingebracht en gelijk is er uitgezakt naar de Werk-B.V. Het verzoek 3.65 - standaard voorwaarden is mij duidelijk. Is voor de bedrijfsfusie nu ook een gelijksoortig verzoek verplicht?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.