• 0

Beste marketing strategieën voor een beauty salon

Omschrijving van je concept:

Hi, 

 

Ik ben een startende ondernemer en misschien kunnen we marketing strategieën met elkaar delen. Ik ben met de volgende beauty clinic begonnen:  https://sarabeautyclinic.nl/

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de volgende strategieën toegepast:

 

Website ontwikkelen

Video marketing toepassen

Blog pagina beheren

Social media aanmaken

Focussen op lokale keywords

Veel content schrijven minimaal 1000woorden per pagina

Actie of kortingsbonnen uitdelen

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil proberen zoveel mogelijk klanten te trekken

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept bestaat al alleen wordt het meestal niet op de juiste manier uitgevoerd

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop meer tips te krijgen om mijn onderneming te laten groeien

  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

 

Eerste advies: zoek voor je blog iemand die normaal Nederlands kan schrijven. Niet copy-pasten, maar zelf berichten maken in begrijpelijk Nederlands en correcte taal. De tekst van je behandelingen is overigens al veel beter.

 

Wie wilt er nou haar op zijn rug... :zany-face: Kloppen deze oefeningen van vetverbranding thuis wel? :tired-face:

 

Over copy-pasten gesproken: de S in je beeldmerk is een shutterstock logo, dus daar zit auteursrecht op. Ga na bij de ontwerper of het niet gejat is, want dan loop je het risico later een flinke rekening te krijgen.

 

Tweede advies: noem je locatie(s) duidelijker op de voorpagina en in je social media. Dat je in Rotterdam zit, is van belang voor de rest van Nederland die niet wil omrijden.

 

Derde advies: wees duidelijk en geloofwaardig. Nou zeg je op de voorpagina dat klanten behandeld worden door een team en terecht kunnen bij één van jullie specialisten. Dat klopt al meteen niet. Dat iemand onderzoek heeft gedaan in het Erasmus Medisch Centrum kan me op dit moment even niet zo veel schelen. Leg dat later maar eens uit in een blog. In combinatie met andere opgeblazen poeha ondermijnt zo'n bewering je betrouwbaarheid. De meeste beauty-specialisten die ik ken hebben ooit een training gevolgd bij de leverancier van hun apparatuur en hulpstukken ( dan hangt er zo'n certificaat aan de wand) dus zo hoogwaardig is dat nou ook weer niet. 

 

Waarom krijg ik de eigenaar, het team, de salon en de parkeerruimte niet te zien? Ik moet helemaal naar Facebook of Instagram om iets persoonlijks te zien en ik denk dat je zeker in een zo'n persoonlijke dienstverlening (je zit aan andermans lichaam te punniken) mag laten zien wie je bent. Op Facebook lees ik uitspraken in Gujarati. Is dat van belang? Ik zou het niet zo ver verstoppen. Dat blijft een persoonlijke keuze uiteraard. Maar vier de schoonheid van vrouwen en mannen in uiteenlopende culturen door ook je eigen achtergrond niet te verdonkermanen, alleen al omdat je daarmee enkele doelgroepen heel gericht kan aanspreken. Meer zeg ik er niet over, want een goede bedoeling kan heel snel verkeerd begrepen worden.

 

Voor een beauty-salon vind je klanten door trial + repeat + recommendation te bevorderen. Nou heb je meer repeat bij een kapper en een nail bar, maar voor jouw diensten geldt dat in zekere zin ook. Herhaling krijg je door opnieuw korting aan te bieden, maar op een gegeven moment betaalt niemand meer een normale prijs. Denk dan aan strippenkaarten waardoor de klant spaart voor een fikse korting of vind bijproducten die je ook eens weg kan geven. Trial kun je bevorderen door online aanwezig te zijn, maar denk ook aan gewone fysieke middelen zoals handout cards die uitgedeeld kunnen worden op events of in verwante winkels/restaurants waar je doelgroep komt. Ik zou cards per behandeling maken, zodat je concreter kan zijn.

 

Op instagram zie ik wat je met videomarketing bedoelt. Je staat zelf te praten en dan is er een Engels filmpje in gemonteerd over ontharen, op muziek met als tekst Let's get down to business. Ik denk niet dat de zanger ontharen bedoelt. Dat filmpje zie ik niet op Facebook. Kun je niet een kennis alle behandelingen laten doorlopen en elke fase als aparte video aan je social media toevoegen? Sara's make-over van .... Op zich is een beetje risqué muziek misschien niet eens zo gek. 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor wie zijn de blogs geschreven? Voor mogelijke klanten of voor Google? Sommige woorden komen zo vaak terug dat ik het laatste vermoed. Op zich begrijpelijk, Google kan je aan klanten helpen. Maar houd wel de balans tussen vindbaarheid en leesbaarheid in de gaten. Je hebt er niks aan als veel mensen je website vinden en vervolgens elke bezoeker 2 seconden later weer wegklikt. Ohja, let ook even op de spelfouten in de teksten. 

 

Het stuk over "welkom bij Sara" zou ik weglaten. Wat je daar schrijft zou duidelijk moeten blijken uit de website. En laat de superlatieven ook weg.  Extreme actieprijzen? What's next? Super extreme actieprijzen? Let ook even op welke informatie je waar neer zet. Op de pagina tarieven wil ik gewoon de prijs weten.  Alle andere informatie is hier overbodig. Zet de informatie over laser ontharen op de pagina over laser ontharen en geef nuttig info. Aan "We kunnen je dit niet online vertellen" heeft niemand wat, en is negatief ingestoken. Ik snap dat je dit zegt, maar breng het op een positieve manier. En voeg bijvoorbeeld faq toe. Tenslotte is je doel om iemand zijn interesse op zo'n manier te weken dat hij of zij contact opneemt of meteen boekt. 

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.