• 0

Niets is heilig meer, maar wat vinden jullie?

Vandaag tikte ik op Google 'groenten en fruit' in. Om is te kijken waar mijn site in de lijst vor zou komen.

 

Staat er bij de gesponsorde links ALBERT.NL - UW GROENTEBOER

 

Nou hier wordt ik dus echt pissig van he: Wij hebben het al zo moelijk en dan gaan ze ook nog is onze branchenaam gebruiken, die KRUIDENIER uit Zaandam moet gewoon is met zijn poten van andere markten afblijven.

 

Vinden jullie ook niet dat een supermarkt het bij zijn eigen naam moet houden en niet dat van zijn concurrenten moet gaan gebruiken? Daarnaast is deze naam al eeuwnoud gebruitk door ondernemers die AGF verkopen.

 

Het klinkt misschine raar; maar zou het interessant zijn DIT aan te kaarten via de rechter. Er moet op een gegeven moment toch een streep worden getrokken? Er is gewoon geen respect meer voor welke branche dan ook, en nu gaan ze ook nog is mijn beroepsnaam gebruiken!

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

 

Bestel je fruitmanden op www.Fruitstuk.nl

Communicatie- en projectmanagement www.bwcommunicatie.nl - Rotterdam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tsja, ze zitten de drogisten ook al dwars. Vraag is natuurlijk is iedereen die groente verkoopt ook een groenteboer? Of kan een supermarkt omdattie supermarkt is geen groenteboer meer zijn? Meneer Heijn is op oorlogspad, en ontziet niemand. Een rechtszaak tegen almachtige Albert lijkt me leuk, maar ik (niet-jurist) geef je weinig kans van slagen. Als de Albert zich geen groenteboer mag noemen, mag de Hema zich ook geen kledingwinkel meer noemen.... maw: zo'n rechterlijke beslissing lijkt me verstrekkende gevolgen hebben, die niet eenvoudig zijn de controleren.

Link naar reactie
  • 0

Tja, als het aan de groenteboeren had gelegen, hadden we nog boerenkool in stronken en twee soorten aardappels gehad. Dankzij supermarkten als AH zijn allerlei exotische groenten en fruits op de markt gekomen (kiwi, avocado, verse kruiden) en is de supply chain aangepast. De groenteboeren gaan braaf naar de groothandel die braaf naar de veiling gaat waar het toevallige aanbod de prijs op de klok bepaalde. AH heeft in z'n eentje die hele klok uitgeschakeld en maakt direct afspraken met telers, zodat er in week X op grote schaal gestunt kan worden met komkommers.

 

En dan wil die ouwe groenteboer plotsklaps wel een beetje meer z'n best doen.

 

Jij bent vast een fantastische groenteboer Rob, maar veel van je collega's hebben zitten snurken. Net als veel bakkers, slagers en andere middenstanders. Branchevervaging en parallellisering is goed voor de consument. Concurreer maar met service en kwaliteit, niet via de rechter. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Rob,

 

Appie doet niets anders dan handig gebruik maken van Google Adwords, niets wat veboden zou moeten worden. Bij de rechter zul je zonder meer nul op rekest krijgen. Zelfs bij de Reclamecode commissie zul je bot vangen. Aan het gebruik van dit middel is namelijk niets onrechtmatigs. Appie adverteert met haar Adwords alleen maar met het feit dat zij kruidenier is en je voor je boodschappen bij haar winkels terecht kan.

 

Je kan het zelf ook. Kijk eens op: Google Adwords. Probeer het eens, de kosten vallen reuze mee (min en max. is zelf te bepalen) en wellicht wordt je dan nog de Appie onder de groente en fruitboeren.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Bij ons op het dorp biedt een winkeltje groentepaketten aan uit biologische teelt, daar kan Appie nog een puntje aan zuigen.

 

ik noem even wat pompoenen, wilde spinazie, koolrabie, paksoi, snijbiet, enz..

 

Ja lekker :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.