• 0

Boekhoudprogramma, advies gevraagd

Hallo,

 

De keuze voor een nieuw boekhoudpakket voor de BV is nog niet gemaakt. Ik ben op zoek naar suggesties.

 

Op dit moment gebruiken we InformerOnline en willen daar weg. Bij verschillende een proefaccount aangemaakt en wat mij opvalt is het, in mijn ogen, inconsistente gebruik van projecten en kostenplaatsen. Een voorbeeld. Voor mijn bedrijf is het nodig dat ik uren en materialen aan een klant factureer. Uren kunnen daarbij bestaan uit uren die in de 9% BTW vallen of 21% BTW vallen. Materialen over het algemeen 21% of BTW-vrij.

 

Veel boekhoudpakketten laten je wel uren op een project schrijven, maar de ingekochte materialen kunnen dan alleen maar op een kostenplaats worden geboekt. Dit betekent dat bij het aanmaken van facturen van verschillende overzichten de factuurbedragen bij elkaar moeten worden 'geharkt' om uiteindelijk tot een factuur te komen. Wat ik zou verwachten is dat ik een project kan facturen waar zowel uren als materialen op geboekt staan. De facturatie dient dus zowel de uren als de materialen te bevatten en zouden rechtstreeks uit de boekhouding moeten komen. Een Excel sheet die als basis moeten dienen os hierbij geen optie. 

 

Het programma moet in staat zijn om PDF en UBL facturen te herkennen en versturen. Bij de binnenkomende facturen verwacht ik dat bij het inboeken de afzonderlijke factuurregels ook een omschrijving en een project / kostenplaats kunnen meekrijgen. Dit i.v.m. de transparantie naar de klant, maar ook voor eigen inzicht. Voor de betalingen en ontvangsten heeft een koppeling met KNAB de voorkeur. MT940 mag ook.

 

Voor het boeken in het memoriaal is het handig / efficiënt als een boeking automatisch kan worden herhaald dan wel kan worden gekopieerd. 

 

Zaken als rapportage, app voor boeken van uren, koppeling naar de Belastingdienst voor de BTW-aangifte, zoveel als mogelijk automatisch wegboeken maken het werken wel een stuk makkelijker.

 

Verschillende programma's al geprobeerd w.o. DigiBTW, MoneyBird, Silvasoft, Gripp, MoneyMonk, e-Boekhouden e.d. Streef ernaar de kosten een binnen de perken te houden, dus programma's als Exact-online en Twinfield vallen af.

 

Heeft iemand hier een suggestie voor een pakket die in ieder geval in bovengenoemde functionaliteiten voorziet?

 

Dank alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
13 minuten geleden, dani2011 zei:

dan kan ik niet de btw over die commissie als 100% btw invoeren

daar hebben meer pakketten moeite mee.. maar daar is een trucje voor.

Dan maak je 2 regels op je boeking

1x bedrag commissie en juiste BTW percentage

1x bedrag commissie negatief zonder btw. per saldo is er geen dubbele commissie geboekt maar wel je BTW vordering opgevoerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.