• 0

valse "Trademark Infringement" claims

ik loop regelmatig tegen het volgende probleem aan:

 

Ik verkoop via platformen zoals Amazon en ontvang regelmatig klachten dat ik inbreuk op bepaalde merken zou maken. gaat dan vaak om grote gevestigde merken die dergelijke claims sturen naar Amazon.

Nu maak ik in 99,99% van de gevallen geen inbreuk op een merk (2 keer is voorgekomen dat bleek dat de producent van betreffende product inderdaad inbreuk bleek te maken en daarop de betreffende naam van product iets aangepast heeft of product uit assortiment gehaald heeft).

 

Maar in alle overige gevallen gaat het om producten die ik gewoon binnen Europa bij officiële distributeurs van dat betreffende merk inkoop.

 

Nu ook weer een 15 of meer claims van een Duits bedrijf welke zegt dat ik inbreuk zou maken op hun merk terwijl ik officiële producten verkoop.

 

Hun uiteraard direct aangegeven dat dat niet het geval is, ik het officiële product van een officiële Europese distributeur verkoop en eis dat per direct de claims ingetrokken worden.

 

Daarop hebben ze gereageerd met "dat is in principe verkoop op marktplaatsen toestaan"  maar dat ik een nieuwe ASSIN aangemaakt zou hebben en ze dat niet accepteren en ik inbreuk op hun copyright gemaakt zou hebben door hun foto's te gebruiken.

 

Nu heb ik ze ook al uitgelegd dat wij geen ASSINS aanmaken maar dat wij een EAN doorsturen en Amazon die zelf aan een bestaande ASSIN koppelen en wij data geen verdere invloed op hebben.

Ook al uitgelegd dat wij de foto dus niet geplaatst hebben en er geen copyright te claimen valt op een eenvoudige foto van een doios condooms met eenvoudige witte achtergrond aangezien gewoon een eenvoudige productweergave is.

 

Ook aangegeven dat als ze niet uiterlijk vandaag de valse claims terugtrekken dat ik ze volledig aansprakelijk stel voor de schade.

 

Nu hebben ze hier verder niet meer op gereageerd tot nu toe.

 

ook vaker van dit soort claims gehad van merken met dat ze geconstateerd hadden dat ik nepproducten verkocht terwijl dat niet zo was. dat ging er dan om dat ze hun producten of helemaal niet op marktplaatsen verkocht willen hebben of zelf alleenrecht op verkoop via marktplaatsen willen of afspraken met bepaalde verkopers hebben die ze alleenrecht op paatformen toegezegd hebben.

 

Nu loop ik hier flinke schade door op op meerdere manieren.

 

- momenteel heeft amazon de uitbetaling van al mijn tegoeden (vele tienduizenden euro's) geblokkeerd mede door dit soort claims.

- Dat kan leiden tot de beëindiging van mijn verkooprechten

- mijn accounts worden slechter gewaardeerd waardoor ik minder ga verkopen.

 

Ik ben dus benieuwd hoe ik dit nu het beste kan aanpakken en de fabrikant juridisch kan aanpakken en of er tips zijn voor partijen die ervaring hebben met aanpakken van internationale partijen bij dit soort zaken.

 

Ook zoek ik dus een vaste partij die me in de toekomst kan bijstaan bij dit soort claims en dus direct na het ontvangen van een dergelijke valse claims direct een juridische brief en aansprakelijkstelling kan sturen in plaats van dat ik eerst zelf contact opneem.

 

Ook zou ik die partij me willen laten bijstaan bij andere zaken bij platformen voor b.v. gevallen dat Amazon op mijn kosten klanten geld wil teruggeven voor geretourneerde goederen die niet aan retourvoorwaarden voldoen (momenteel geval daarmee betreft product van 600 euro, maar gebeurd veelvuldig dat soort zaken).

 

Hoor graag tips over aanpak hiervan en een goede partij die me bij dat soort zaken kan helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

nog ter aanvulling:

amazon verkoopt zelf ook deze betreffende producten en blijft dat doen maar schuift de claims allemaal simpelweg door naar externe verkopers.

Ook als er b.v. termen of namen bij product omschrijvingen staan die inbreuk maken of zouden kunnen maken stuurt Amazon die claims met dwingende sommatie om dat aan te passen door naar externe verkopers, zelfs als Amazon zelf voor die producten het koopblok heeft. zelf passen ze niks aan dan.

 

Sterker nog: als ik dan onder grote druk maar probeer hun fouten aan te passen voor producten die ik nooit verkoop omdat amazon het koopblok heeft is de kans groot dat amazon die gedwongen aanpassing weigert omdat ze vasthouden aan eerdere info. Maar mij daarna dus wel opnieuw een claim/waarschuwing sturen omdat niet aangepast is en mij dat verwijten.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Ward van der Put zei:

Je bedoelt ASIN in plaats van ASSIN neem ik aan?

dat klopt.

36 minuten geleden, Maxn zei:

Die vaste partij zou dan dus eigenlijk verstand van IE zaken, Luxemburgs recht (dat is van toepassing op je overeenkomst met Amazon) en Duits recht moeten hebben?!

Zou heel goed nadenken of dit geintje je niet meer gaat kosten dan je via Amazon verdient...

belangrijkste nu is dat merkhouders met valse claims aangesproken/aangepakt worden.

Ik verwacht dat in meeste gevallen een brief van een advocaat waarin aangegeven wordt dat er geen inbreuk op merk gemaakt wordt en een potentiele aansprakelijkstelling al voldoende is om die claims te laten intrekken.

 

Daarbij zal ik nu zo en zo iets moeten doen aangezien ik anders misschien nog wel maanden op mijn geld kan wachten hierdoor. en als hierdoor mijn accounts helemaal geblokkeerd worden kost dat helemaal veel geld.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

belangrijkste nu is dat merkhouders met valse claims aangesproken/aangepakt worden.

Ik verwacht dat in meeste gevallen een brief van een advocaat waarin aangegeven wordt dat er geen inbreuk op merk gemaakt wordt en een potentiele aansprakelijkstelling al voldoende is om die claims te laten intrekken.

 

Tja, voor het versturen van brieven op mooi briefpapier kan je bij elke jurist terecht.

 

Vraag me echter af in hoeverre je ze daadwerkelijk aansprakelijk zou kunnen stellen voor schade die ontstaat doordat Amazon maatregelen neemt die verder gaan dan waar de merkhouder om gevraagd heeft.

(Neem aan dat die Amazon alleen maar om het offline halen van de vermeend inbreukmakende productpagina hebben gevraagd).

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Maxn zei:

Tja, voor het versturen van brieven op mooi briefpapier kan je bij elke jurist terecht

moet uiteraard ook niet zomaar elke jurist zijn maar nog wel een met verstand van zaken en die ook kan doorzetten indien nodig.

 

15 uur geleden, Maxn zei:

Vraag me echter af in hoeverre je ze daadwerkelijk aansprakelijk zou kunnen stellen voor schade die ontstaat doordat Amazon maatregelen neemt die verder gaan dan waar de merkhouder om gevraagd heeft.

(Neem aan dat die Amazon alleen maar om het offline halen van de vermeend inbreuk makende productpagina hebben gevraagd).

ze dienen een valse claim in, een die volstrekt niet onderbouwd is. dan konden en moesten ze weten dat daar gevolgen aan zouden zitten voor mij en daarmee zijn ze ook aansprakelijk voor de gevolgen naar mijn mening.

 

Overigens heb ik gistermiddag nog een reactie van ze ontvangen waarin ze vol blijven houden dat ik inbreuk op hun merk zou maken en hun copyright op foto's doordat ik nieuwe ASIN's aangemaakt zou hebben en de producten niet onder de door hun aangemaakte ASIN's zou verkopen.

Maar heb ze al eerder uitgelegd dat ik niet kan kiezen onder welke ASIN ik het verkoop (ik stuur via een API EAN nummers, prijs en voorraad door en Amazon plaats dat zelf online onder een ASIN die in hun systeem aan dat EAN gekoppeld is, daar heb ik 0,0 invloed op als externe verkoper)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
15 uur geleden, TwaBla zei:

Met dit soort problemen heb je nu een schaal bereikt dat forumantwoorden te vrijblijvend zijn. Vind een echte jurist die een verdienmodel ziet in tegeneisen.

ik had ook gehoopt dat hier mensen waren die ervaring met dit soort situaties hadden en daarvoor tips voor de juiste Jurist hebben.

zoek dus een goede jurist die georiënteerd is op internet zaken, platformen en online IE recht en andere aanverwante zaken, iemand die dus daadwerkelijk ervaring mee heeft en zich niet eerst moet gaan inlezen wat platformen zijn, hoe amazon werkt en met verkopers omgaat enz. en dus ook nog eens internationaal (Europa om te starten) gericht is.

Vind lastig vanaf google daar zo een op goed geluk voor uit te zoeken, is makkelijker om op basis van ervaringen iemand te selecteren.

aangepast door Daniel_Nijmegen
Link naar reactie
  • 0

Maar zoals Maxn opmerkte: die partij zou dan ook nog verstand moeten hebben van Luxemburgs en Duits recht. Het kan dus zomaar zijn dat je daar een advocaat moet zoeken.

 

Wat ik zou doen: Flink Googlen, dan een shortlist van 3 of 4 maken, en die mensen bellen en vragen naar hun concrete ervaring. In dat telefoongesprek leer je snel genoeg of ze verstand van platforms hebben.

 

Wat je ook kunt doen is eens op ipkitten.blogspot.com kijken. Dat is een een blog over zaken in IE recht. Misschien zit er een zaak bij die op die van jou lijkt, en dan kun je de advocaten in die zaak benaderen. Of neem contact op met Arnoud Engelfriet van  https://www.ictrecht.nl  . Mogelijk kan die je wel helpen.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

kuifje bedankt, ga ictrecht eens benaderen en wat verder rondkijken en ervaringen vragen.

Zou mooi zijn om 1 partij te vinden waar ik met al mijn vraagstukken terecht kan maar of dat haalbaar is is de vraag, misschien moet ik verschillende partijen voor verschillende zaken hebben.

 

Helaas is dit blijkbaar onmisbaar en hoort het erbij als je groeit en internationaal je kop boven maaiveld uitsteekt en krijg je met steeds meer van dit soort gezeur te maken.

Maar goed dat moet dan maar maar dan wil ik wel zoveel mogelijk afgedicht hebben en kunnen doorsturen zodat ik mezelf hier niet druk over hoef te maken en over moet kwaadmaken.

Heb daar allemaal geen zin in en ook al weinig tijd voor om daar continue zelf achteraan te moeten.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb op dit forum een paar keer verwezen naar een Duitse vereniging die zich verzet tegen overwegend Duitse merkeigenaars en Duitse groothandels die de verkoop via platforms proberen te beperken met juridische middelen zoals jij beschrijft. Ze zijn op Europees niveau bezig geweest. Ik zal vandaag even kijken of hun naam nog kan vinden. eKommerzverband oder so was. Zelfs als ze niet meer bestaan, is hun oude ledenlijst vast interessant voor je. Want die vechten dezelfde kampf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

 

Het betreft de Bundesverband Online Handel (BVOH) die het initiatief Choice in eCommerce naar Europees level gebracht hebben. Ze bestaan nog!

 

Quote

BVOH hilft Händlern bei Streitbeilegung mit Marktplätzen

Am Sonntag, den 12. Juli 2020 tritt die VERORDNUNG (EU) 2019/1150 DES EUROPÄISCHEN PARLAMENTS UND DES RATES vom 20. Juni 2019 zur Förderung von Fairness und Transparenz für gewerbliche Nutzer von Online- Vermittlungsdiensten) in Kraft. Hinter diesem sperrigen Titel verbirgt sich die sogenannte P2B-Verordnung (Platform-to-Business Regulation) der EU. Die etwas kryptische Abkürzung P2B steht für „Platform to Business“, also „Plattform zu Geschäftspartner“.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
7 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

moet uiteraard ook niet zomaar elke jurist zijn maar nog wel een met verstand van zaken en die ook kan doorzetten indien nodig.

 

ze dienen een valse claim in, een die volstrekt niet onderbouwd is. dan konden en moesten ze weten dat daar gevolgen aan zouden zitten voor mij en daarmee zijn ze ook aansprakelijk voor de gevolgen naar mijn mening.

 

Overigens heb ik gistermiddag nog een reactie van ze ontvangen waarin ze vol blijven houden dat ik inbreuk op hun merk zou maken en hun copyright op foto's doordat ik nieuwe ASIN's aangemaakt zou hebben en de producten niet onder de door hun aangemaakte ASIN's zou verkopen.

Maar heb ze al eerder uitgelegd dat ik niet kan kiezen onder welke ASIN ik het verkoop (ik stuur via een API EAN nummers, prijs en voorraad door en Amazon plaats dat zelf online onder een ASIN die in hun systeem aan dat EAN gekoppeld is, daar heb ik 0,0 invloed op als externe verkoper)

 

Maar goed, ik begrijp dat de merkhouder een klacht bij Amazon heeft ingediend dat productpagina X inbreuk op hun rechten maakt. O.a. omdat er een productfoto op staat waar zij auteursrechten op menen te hebben.

 

Jij vind het onterecht dat jij hier vervolgens op aangesproken wordt, omdat jij die foto niet geleverd hebt, en betwist dat een productfoto auteursrechtelijke bescherming geniet.

Ongeacht wie die foto er op gezet heeft is de merkhouder echter wel bij Amazon aan het juiste adres om een klacht in te dienen over de inhoud van hun website.

En dat volgens de Nederlandse rechtspraak productfoto's niet beschermt zijn is positief in de zin dat jij zelf hier niet zo makkelijk een claim aan je broek kan krijgen, maar weet je heel zeker dat in andere landen men hier hetzelfde over denkt?

 

Verder vertragen platformen wel vaker de uitbetaling als er gedoe met een winkel is. Als er iets mis met een winkel of de producten is, is er immers een hoger risico dat de klant producten retour stuurt, en zij moeten de klant vervolgens terugbetalen.

Je geeft aan dat dit mede (maar dus niet geheel) door de klacht van de merkhouder komt. Maar wat zou je dan concreet als schade vorderen? Gemiste renteinkomsten?

Alsmede de gemiste inkomsten doordat je een paar pakjes van het product niet hebt kunnen verkopen?

Nu kan ik me voorstellen dat je in deze tijden daar meer dan gebruikelijk van verkoopt.

Maar zou heel goed over het kostenplaatje nadenken, het risico op een tegenclaim (in een land met een ander rechtssysteem), en wat het mogelijk zou opleveren, voordat je die advocaat meer laat doen dan het versturen van een brief...

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Maxn zei:

Je geeft aan dat dit mede (maar dus niet geheel) door de klacht van de merkhouder komt. Maar wat zou je dan concreet als schade vorderen? Gemiste renteinkomsten?

klopt, ook gedoe met A-Z claims voor producten die door klanten retour gestuurd worden maar niet aan retourvoorwaarden blijken te voldoen of klanten die weigeren retour te sturen en direct A-Z claims indienen welke allemaal door Amazon geaccepteerd worden.

Maar hoofdzaak welke Amazon aangeeft voor blokkade uitbetaling is de claims betreft inbreuk merkrechten.

 

Schade is dat door dat soort claims mijn account slechter beoordeeld wordt en daardoor dus minder producten het koopblok krijgen en er dus minder verkocht wordt. dat kan al snel in de vele tienduizenden euro's minder  omzet lopen per maand.

En in uiterste geval een sluiting van een verkoop account  permanent of voor paar maanden wat dus nog veel meer omzetderving oplevert.

Producten die bij Amazon liggen en niet meer verkocht kunnen worden en teruggehaald moeten worden of je moet laten vernietigen. en zo zijn er nog wel wat schadeposten te noemen.

Gaat in elkgeval om vele tienduizenden euro's (potentiele) schade  per maand, niet om een paar ordertjes/tientjes per maand

1 uur geleden, Maxn zei:

Maar zou heel goed over het kostenplaatje nadenken, het risico op een tegenclaim (in een land met een ander rechtssysteem), en wat het mogelijk zou opleveren, voordat je die advocaat meer laat doen dan het versturen van een brief...

dat is uiteraard iets waarvan de betreffende advocaat een inschatting kan maken en in kan adviseren.

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Gaat in elk geval om vele tienduizenden euro's (potentiele) schade  per maand, niet om een paar ordertjes/tientjes per maand.

 

Advocaten kunnen ook rekenen. Met potentiële schade heb je een potentieel businessmodel in tegenclaims, maar hoe kansrijk zijn die? Ik zou me niet bij voorbaat al rijk rekenen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, TwaBla zei:

Advocaten kunnen ook rekenen. Met potentiële schade heb je een potentieel businessmodel in tegenclaims, maar hoe kansrijk zijn die? Ik zou me niet bij voorbaat al rijk rekenen.

het gaat me ook niet om het claimen van dergelijke schade maar om die te voorkomen.

Door direct bij valse claims van inbreuk op merken (of beschuldigingen dat ik nep producten zou verkopen) door een advocaat een brief te laten sturen dat er geen inbreuk gemaakt wordt en ze aansprakelijk stellen voor eventuele schade door een dergelijke valse claim als ze de claim niet direct intrekken hoop ik juist dit soort zaken in de kiem te smoren en schade te voorkomen.

Doel is dus voorkomen en enkel in uiterste geval ook daadwerkelijk claimen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb weinig verstand van merkrechten, maar je geeft aan dat je dit al vaker meegemaakt hebt en dat je aangetoond hebt dat je geen merkrechten schendt. 
 

heb je hier degene die de klacht indiende overtuigd en is de klacht ingetrokken of heb je Amazon overtuigd en hoe heb je dit gedaan?

 

Gebruik je hier documenten van je distributeur voor?

 

Kan je  wellicht vooraf een manier vinden Amazon de juiste documenten overleggen dat je geen merkrechten schendt? Zodat Amazon de boel niet plat hoeft te gooien als ze een aanklacht geven. Zeker als het vaker voorkomt dan heb je wellicht al een idee welke produkten problemen gaan opleveren en ik neem aan dat Amazon ook liever heeft dat je wel verkoopt dan niet 
 

 

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, dinges zei:

Ik heb weinig verstand van merkrechten, maar je geeft aan dat je dit al vaker meegemaakt hebt en dat je aangetoond hebt dat je geen merkrechten schendt.

ik kan eenvoudig aantonend at ik bij officiele distributeurs binnen de EU inkoop.

 

9 uur geleden, dinges zei:

heb je hier degene die de klacht indiende overtuigd en is de klacht ingetrokken of heb je Amazon overtuigd en hoe heb je dit gedaan?

onlangs heeft een  partij (dat betrof een partij die namens merkhouders  hun merken bewaakt) een 5 tal claims ingetrokken bij Amazon nadat ik aangegeven had geen inbreuk te maken en gedreigd had met claims vanwege schade oplopen door hun valse claims.

Met amazon valt op geen enkele wijze fatsoenlijk te communiceren

 

(klein voorbeeld, niet dezelfde situatie maar geeft wel aan hoe amazon werkt: klant plaatst 2 ordersbij mij voor 2 keer 125 euro, ik verstuur die dezelfde dag gezamelijk in 1 pakket. Dag daarop meld klant zich dat de orders een foutje waren omdat hij ook al bij 2 andere leveranciers gekocht had en dat hij wil annuleren. Ik geef aan dat dat niet mogelijk is omdat al verzonden is.

 

Wordt eind december bij klant aangeboden maar adres is niet compleet. klant krijgt daar bericht van en kiest voor afleverlocatie die gesloten blijkt door Corona, gaat dus naar andere locatie en klant krijgt bericht waar hij kan afhalen.

Klant weigert af te halen en stuurt gister bericht dat hij niks ontvangen heeft. Ik wijs hem op de afhaal locatie waar hij kan afhalen. klant start 5 minuten later een A-Z claim voor beide orders en weer 1 minuut later zijn die door Amazon goedgekeurd met dat ik niet geleverd heb en maar bij mijn verzender moet claimen en betaald amazon op mijn kosten de klant beide orders terug en geeft mij een negatieve aantekening dat ik dus in gebreken gebleven ben. Ik maak bezwaar met volledig overzicht van dat tijdig bij klant aangeboden is, dat hij zelf aanpassingen gemaakt heeft en niks opgehaald heeft maar nog voor hem klaar ligt om op te halen. inclusief  links naar tracktrace en screenshots daarvan.

5 minuten later is bezwaar afgewezen want heb niet genoeg bewijs geleverd daarvoor (wat meer als tracktrace en screenshots wil je).

Nu zal je zien dat de klant vanmiddag of morgen alsnog het pakket ophaalt bij ophaallocatie. Ik dus geld en producten kwijt en negatieve aantekeningen in mijn account. dit is standaard hoe het gaat bij amazon, geen enkele manier van normale communicatie mogelijk)

9 uur geleden, dinges zei:

Gebruik je hier documenten van je distributeur voor?

 

dat verschilt van geval tot geval hoe je moet aantonen. Overigens doet amazon daar in 97% van de gevallen niks mee, dat je bij amazon kan reageren is puur voor de vorm.

9 uur geleden, dinges zei:

Kan je  wellicht vooraf een manier vinden Amazon de juiste documenten overleggen dat je geen merkrechten schendt? Zodat Amazon de boel niet plat hoeft te gooien als ze een aanklacht geven. Zeker als het vaker voorkomt dan heb je wellicht al een idee welke producten problemen gaan opleveren en ik neem aan dat Amazon ook liever heeft dat je wel verkoopt dan niet 

nee dat kan niet vooraf, niet als je niet je eigen merk hebt.

Ik heb 30.000 producten en ruim 200 merken, valt vooraf dus niks over te zeggen van/over welk merk de volgende claim zal komen.

Amazon interesseert het verder allemaal helemaal niks of je nu verkoopt, niet verkoopt, verlies maakt, je geld kwijt raakt of wat voor problemen dan ook oploopt daar hun acties of die van andere partijen.

Daar werken op klantenservice enkel mensen uit lage lonen landen als India die enkel op knopjes "bezwaar afwijzen" kunnen klikken en verder niks lezen en zich nergens voor intereseren.

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, dinges zei:

ik neem aan dat Amazon ook liever heeft dat je wel verkoopt dan niet 

 

Tja, aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat platformen niet zoveel zin hebben om zich in dit soort zaken te mengen.

 

Halen ze de productpagina offline dan lopen ze hooguit wat verkoopcommissie mis.

En zelfs dat is maar de vraag, gezien het goed kan zijn dat de klant gewoon een ander merk van hetzelfde product bestelt.

 

Laten ze de productpagina staan, en blijkt later dat de merkhouder wel gelijk heeft, en er werk van maakt, dan kan dat een duur geintje worden als ze zelf aangesproken worden.

Weet niet wat het in Luxemburg kost, maar het indicatietarief voor alleen al de advocaatskosten voor een "normale" IE zaak in Nederland is 20.000 EUR, en als je verliest mag je dat bedrag ook aan de andere partij betalen.

 

Vraag me daarom af of andere platformen wel anders zouden reageren.

Zou Bol e.d. de pagina wel gewoon laten staan op het moment dat ze een klacht ontvangen?

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

(klein voorbeeld)

 

Je bewijst de beantwoording van je eigen vragen geen dienst door bijzaken uitvoerig te gaan behandelen. Er valt van alles op Amazon en Bol.com aan te merken, maar als je aan de Kalverstraat was gevestigd had je nu gemopperd op de gemeente Amsterdam.

 

Diep ademhalen en de problemen één voor één te lijf gaan. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, TwaBla zei:

Je bewijst de beantwoording van je eigen vragen geen dienst door bijzaken uitvoerig te gaan behandelen. Er valt van alles op Amazon en Bol.com aan te merken, maar als je aan de Kalverstraat was gevestigd had je nu gemopperd op de gemeente Amsterdam.

ging even om een kort (wat uiteindelijk iets minder kort was) voorbeeld waarom met Amazon geen fatsoenlijk gesprek te voeren is.

Ook op bol wel eens wat te mopperen maar die zijn absoluut heilig in vergelijking met een Amazon.

 

1 uur terug, TwaBla zei:

Diep ademhalen en de problemen één voor één te lijf gaan.

dat probeer ik, maar soms wel lastig, kan niet alles nog zo goed van me afzetten soms, is ook lastig als amazon bedragen van 100, 250 of zelfs 650 euro zomaar even aan klanten uitdeelt op mijn kosten alsof het niks is en het mij vervolgens ook nog verwijt en me strafpunten geeft daarvoor.

Dus ja dat frustreert me zeker nog wel eens en dat vreet aan je. daarom probeer ik ook waar mogelijk dat soort zaken over te dragen aan een andere partij die er neutraal instaat en er ervaring mee en verstand van heeft.

 

De door jou genoemde partij ziet er overigens interessant uit. maandelijkse kosten zijn zeer laag, maar bij bemiddeling kost dat 750 euro per case, niet iets wat je inzet voor kleinere zaken dus.

En voor Amazon kunnen ze geen bemiddeling doen, Amazon accepteert hun niet als bemiddelaar. Maar mogelijk straks voor andere zaken interessant.

 

Ook contact gehad met ICTRECHT en die gaan din gen verder uitzoeken en een voorstel doen wat ze voor me kunnen betekenen.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

dat probeer ik, maar soms wel lastig, kan niet alles nog zo goed van me afzetten soms, is ook lastig als amazon bedragen van 100, 250 of zelfs 650 euro zomaar even aan klanten uitdeelt op mijn kosten alsof het niks is en het mij vervolgens ook nog verwijt en me strafpunten geeft daarvoor.

Dat is zeker vervelend, vooral als je, zoals je in een ander topic meldde dacht ik, vaak maar enkele procenten marge hebt. Dan moet je héél veel producten verkopen wil je die €100, €250 of €650 alleen nog maar terugverdiend hebben.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Waarom eigenlijk via Amazon, Ebay, Bol... platformen verkopen, als je er niet mee kan communiceren?. Marge klein en ze laten je in de kou staan als het er op aan komt. Maar hoe doen alle anderen het dan, hebben zij hier ook problemen mee? Misschien de koppen bij elkaar steken en gezamenlijk opereren, ook niet gemakkelijk maar samen sta je sterk.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.