• 0

Nieuw bedrijf opstarten [rechtsvorm buiten werkmaatschappij?]

Hallo allemaal,

 

Ik heb een bedrijf met een werkmaatschappij b.v. met daarboven 3 holdings, 1 van mezelf, en 2 van mijn andere compagnons.

Nu wil ik samen met 1 van die compagnons nog een ander bedrijf oprichten.

 

Hoe kan ik dat het beste doen ?

 

Daarnaast een vof starten met die compagnon, of een nieuwe bv opstarten ? Het moet in ieder geval wel apart staan van het huidige bedrijf.

Ben er zelf niet zo in thuis en heb volgende week pas een afspraak met mijn accountant vandaar dat ik alvast even wat info wil verzamelen.

 

Alvast bedankt voor de comments !

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je kunt met die compagnon samen een nieuwe BV oprichten, waarvan jullie personal holdings de aandelen hebben. Die nieuwe BV staat dan los van de werkmij die jullie met z'n drieën hebben. Je kunt daarnaast ook samen met die compagnon een VOF oprichten. Beide opties zijn dus mogelijk, maar wat de meest gunstige optie is, hangt van de situatie af. Ik neem aan dat jullie bij de oprichting van jullie huidige bedrijf ook de afweging tussen BV en VOF hebben gemaakt, die factoren zijn nu opnieuw van belang om af te wegen.

 

Aangezien jullie voor je huidige bedrijf een BV hebben gekozen, denk ik dat dat voor jullie nieuwe onderneming ook de meest logische vorm is. De fiscale voordelen van de VOF waren blijkbaar al niet meer aantrekkelijk genoeg, of het risico bij een VOF was bijvoorbeeld te groot.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.