• 0

Omzet 2019 veel minder dan 2020

Wij hebben een transport bedrijf en hebben met de vorige TVL voldoende steun gekregen, deze werd vergeleken met de omzet van het laatste kwartaal 2019 en laatste kwartaal 2020. 
 

Nu word de volgende TVL vergeleken met het 1e kwartaal 2019 en 1e kwartaal 2021.

 

Wij hebben begin 2019 amper omzet gedraaid omdat de opdrachtgever failliet is gegaan. Maar in het eerste kwartaal van 2020 hebben wij juist wel onwijs goed gedraaid. 
 

Omdat er word vergeleken met het eerste kwartaal van 2019 komen wij nu niet in aanmerking voor TVL... 

 

Weet iemand misschien een andere optie? Of wat kunnen we hier aan doen?

 

mvg Eva 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je TVL aangevraagd en is die afgewezen? of heb je alleen een proefberekening gemaakt en toen besloten niet aan te vragen.

 

Als je bent afgewezen zou ik overwegen in bezwaar te gaan met de argumentatie dat in jullie specifieke geval 1e kwartaal 2019 niet als normaal pre-corona kwartaal kan worden gezien.

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Evatransport zei:

Wij hebben een transport bedrijf en hebben met de vorige TVL voldoende steun gekregen, deze werd vergeleken met de omzet van het laatste kwartaal 2019 en laatste kwartaal 2020. 
 

Nu word de volgende TVL vergeleken met het 1e kwartaal 2019 en 1e kwartaal 2021.

 

Wij hebben begin 2019 amper omzet gedraaid omdat de opdrachtgever failliet is gegaan. Maar in het eerste kwartaal van 2020 hebben wij juist wel onwijs goed gedraaid. 
 

Omdat er word vergeleken met het eerste kwartaal van 2019 komen wij nu niet in aanmerking voor TVL... 

 

Weet iemand misschien een andere optie? Of wat kunnen we hier aan doen?

 

mvg Eva 

Dit lees ik,

Quote

 

Heeft u omzetverlies door de coronamaatregelen? En moeite om de vaste lasten van uw mkb-onderneming te betalen? Dan kunt u via de regeling Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) subsidie aanvragen. U vraagt de TVL telkens aan voor een periode van 3 maanden.

De regeling is voor mkb-ondernemers. Maak alleen gebruik van de regeling als u deze echt nodig heeft.

 

Het is dus per kwartaal wat de dienst uitmaakt. Eerste kwartaal 2020 draaide u als een tierelier.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
11 minuten geleden, Roel J zei:

Heb je TVL aangevraagd en is die afgewezen? of heb je alleen een proefberekening gemaakt en toen besloten niet aan te vragen.

 

Als je bent afgewezen zou ik overwegen in bezwaar te gaan met de argumentatie dat in jullie specifieke geval 1e kwartaal 2019 niet als normaal pre-corona kwartaal kan worden gezien.


Beste,

 

Allereerst bedankt voor het reageren. 
 

De aanvraag van TVL Q1 2021 kan nog niet aangevraagd worden, maar we lezen in de voorwaarden dat Q1 2019 en Q1 2021 met elkaar vergeleken word. Waardoor wij zelf kunnen berekenen dat de TVL niet voldoende zal zijn. 
 

Ons bedrijf is halverwege 2019 zeer sterk gegroeid. 
 

aangepast door Evatransport
Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, atlas1302 zei:

Dit lees ik,

Het is dus per kwartaal wat de dienst uitmaakt. Eerste kwartaal 2020 draaide u als een tierelier.


We hebben inderdaad in het eerste kwartaal van 2020 erg goed gedraaid. Helaas word de TVL gebaseerd op het eerste kwartaal van 2019 (toen wij weinig omzet hadden)  en het eerste kwartaal van 2021.. 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon aanvragen en toelichten waarom 1e kwartaal 2019 geen eerlijke vergelijking is. Eventueel bel je eerst even met RvO om te vragen hoe je dat het beste kan opgevenen wat dan een goede andere vergelijking is.

Er is natuurlijk geprobeerd om eenvoudige regels te maken die voor zoveel mogelijk bedrijven eenvoudig zijn aan te leveren, maar dat moet niet betekenen dat er geen ruimte is voor maatwerk als er duidelijke te benoemen oorzaken zijn waarom dat niet een eerlijke vergelijking is.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dag Eva, 

 

Voor ons geldt hetzelfde. Ons bedrijf bestaat al 15 jaar. Door een nekhernia in 2018 was onze omzet in het 1e kwartaal 2019 minimaal. In 1e kwartaal 2020 was de omzet gelukkig weer 120% gestegen. Nu blijkt dat je je omzet van 2019 moet invullen. Ik schrik hiervan en helaas krijgen ook wij dan geen subsidie. Ik vrees dat ze niet zomaar uitzonderingen gaan maken wat ik van collega's hoor. Als ik de subsidie bereken die we krijgen als we wel het 1e kwartaal 2020 in mochten vullen is het helaas ook veel minder als verwacht. maar we zijn momenteel blij met alles.  Wat een domper en dan ook nog de verwachting dat het nog wel zeker één kwartaal langer gaat duren. Tijd om op openstaande vacatures te gaan reageren vrees ik ... succes voor jullie; hoop dat je nog iets kan regelen.

 

Mvrgr. Marieke

aangepast door Sterre-Marieke
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.