• 0

Afstandsverkopen Consumenten Belgie

(aangepast)

Ik run nu sinds een tijdje een webshop met sportartikelen en 80% van mijn verkopen (incl. BTW) gaan naar Belgische particulieren (dus niet naar bedrijven). Daarnaast koop ik in, in Spanje waar ik geen BTW behoef te betalen. Nu moet ik een dezer dagen mijn 4e kwartaal OB indienen, maar weet nu niet wat ik dien op te geven i.v.m. leveringen of afstandsverkopen.

Kan iemand mij aub wegwijs maken in 'BTW land' en vooral wat ik dien op te geven aangezien ik in de Aangifte OB kan kiezen binnen Rubriek 3 (Prestaties naar of in het buitenland) voor 3B (Leveringen naar landen binnen de EU) of 3C (Afstandsverkopen binnen de EU).

 

Wanneer ik deze vraag voorleg aan de Belastingdienst dan wordt ik doorverbonden naar een aparte afdeling met als resultaat een wachttijd van 2,5 uur welke ik 4x heb geprobeerd zonder iemand ook maar aan de telefoon te krijgen, vandaar dat ik hier de vraag stel want van de Belastingdienst zelf wordt ik niet wijzer!

Wie wil en kan mij helpen?

aangepast door PadelCentre
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

let vooral ook op drempelbedragen (de de aankomende veranderingen daarin).

de Belgische belastingdienst is zeer scherp op NL verkopers die het drempelbedrag over gaan en geen Belgisch BTW nummer aangevraagd hebben om dus rechtstreek aangifte in België te doen.

Ik heb zelf naast mijn boekhouder een 2de boekhouder speciaal voor alle buitenlandse btw zaken (aanvragen btw nummers, aangiftes doen en buitenlandse btw vragen).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.