• 0

Import vanuit de VS

Beste leden, 

 

Mijn vraag gaat over het importeren vanuit de VS. Het gaat om een product (Epoxyhars; envirotex Lite). Dit product importeer ik al een jaar of 12 vanuit de UK. 

Aangezien de Brexit deze import nu stukken moeilijker en kostbaarder maakt, ben ik gaan kijken of ik dit niet zelf kan doen. 

 

Contact met de leverancier in de VS leerde mij dat dit product niet EU compliant (meer) is sinds de leverancier is overgenomen door een andere partij. Nu is mijn vraag tweeledig: wat zijn de risico's als ik dit 'niet EU compliant' product  verkoop en een tweede vraag is welke stappen dien ik te ondernemen als ik het product 'EU compliant' wil maken. 

 

Alvast dank voor de feedback. Wordt gewaardeerd:)

Mvg. Oscar Wissink

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Kan de fabrikant je niet vertellen waarom het product niet meer EU compliant is?

 

Van de andere kant kun je zelf uitzoeken waaraan epoxyhars moet voldoen om binnen de EER verkocht te mogen worden.

 

Zo te zien moet je de stof registreren: https://echa.europa.eu/nl/substance-information/-/substanceinfo/100.218.280

 

Meer informatie daarover: https://echa.europa.eu/nl/support/getting-started/importer

 

"Wanneer u een stof direct van een buiten de EER gevestigd bedrijf koopt en deze in het EER-gebied importeert, hebt u dezelfde verantwoordelijkheden als een fabrikant. U moet de stof registreren om te zorgen dat deze toegang krijgt tot de EER-markt."

 

Waarom wil je precies dit merk hebben?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Even los van het feit of dit product  al of niet compliant is, de kosten vanwege Brexit zijn hoogstwaarschijnlijk alleen invoerrechten, die betaal je ook als je rechtstreeks vanuit de VS importeert.  Voor een eventuele registratie maakt het niet uit, het gaat in beide gevallen om import van buiten de EU.

Link naar reactie
  • 0

Dank beiden:)

 

Collin, het bedrijf is in andere handen overgegaan. Product is hetzelfde. Ik maak uit de reactie van de leverancier op dat het teveel moeite, tijd kost om dit voor de EU op te starten. Ze willen er in de toekomst wel weer naar kijken, maar heeft nu geen prio. En ik wil dit product omdat dit bekend is bij mijn klanten en het gewoon een uitstekend product is. 

Bert, waren het maar enkel invoerrechten.... Toen het VK nog in de EU zat, kon het met DHL voor een laag bedrag verstuurd worden. Naar het feit dat dit een 'hazardous' product is, werd niet naar gekeken. Dat is na de Brexit anders. Controles zijn strenger en alles wordt gechecked. Dus komt er er een forse toeslag voor hazardous materials bij.

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Lureparts Oscar zei:

. Naar het feit dat dit een 'hazardous' product is, werd niet naar gekeken. Dat is na de Brexit anders. Controles zijn strenger en alles wordt gechecked. Dus komt er er een forse toeslag voor hazardous materials bij.

Dat zal bij direct invoer vanuit de VS ook  niet anders zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.