• 0

Doneeractie en de Belastingdienst

Goedendag allen,

 

Binnenkort wil ik vanuit mijn startende onderneming (eenmanszaak) een dienst aan particulieren gaan aanbieden. Deze dienst is van tijdelijke aard en de gehele opbrengst hiervan doneer ik aan een goed doel (het gaat om een eenmalige gift aan een ANBI goedgekeurde instelling).

 

Maar hoe zit dit precies met de Belastingdienst? Ik ontvang van elke particulier die mijn dienst afneemt een x-bedrag inclusief btw (omdat het om particulieren gaat), welke ik weer, aan het einde van de actie, vanuit naam van mijn onderneming doneer aan het beoogde goede doel. Onder de streep hoef ik er zelf dus geen cent aan over te houden, maar ik wil wel voorkomen dat het mij geld gaat kosten.

 

Waar moet ik opletten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Manon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Ward van der Put zei:

Allereerst: welkom op Higherlevel!

 

Is dit de enige dienst die je gaat aanbieden vanuit je eenmanszaak? Of is het iets dat je erbij wilt gaan doen, naast commerciële activiteiten?

 

Hartelijk dank, Ward!:biggrin:

 

Nee, normaliter bied ik een paar andere standaarddiensten aan waarop mijn bedrijf is gebaseerd. Voor een feestdag wil ik een eenmalige (relevante) dienst aanbieden om zo geld in te zamelen voor een goed doel (en oké, ook om wat naamsbekendheid te creëren). Deze dienst bied ik gedurende twee weken aan, particulieren kunnen deze dienst gedurende die tijd bij mij kopen en ik doneer de opbrengst weer aan het goede doel (ik ga het niet gebruiken om zelf iets aan te verdienen). Wel herhaal ik deze dienst wellicht nogmaals op een andere feestdag, maar dan met een ander goed doel.

aangepast door ManonvH
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.