Jump to content
DanielleKap
Verberg

Fee Shopify of bol

Hellup!! Ik heb sinds kort een webwinkel. Nu zijn de betalingen via de koppeling Combidesk overgezet naar Moneybird. Maaarrrrrrrr die ziet dus dat de klant een betaling heeft gedaan van 10 euro, terwijl er maar 9,75 daadwerkelijk betaald is. Maar dat ziet Moneybird niet. Dus de te koppelen bedragen zijn niet te koppelen omdat ik niet letterlijk die bedragen heb gekregen. Moet ik nou serieus al die 3000 betalingen handmatig om gaan zetten? 

 

Ik snap er niks meer van. Wie kan mij alsjeblieft helpen. :sad-but-relieved-face:

Link to post
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
1 uur terug, Wigbolt zei:

Hoe heb je de betalingen ontvangen?

 

Gaat dit om de import van oude bestellingen?

 

Idee:

 

https://apps.shopify.com/moneybird-1?locale=nl

 

https://help.combidesk.com/nl/articles/4436114-shopify-moneybird-koppeling

 

Mvg,


Wigbolt

Ja in januari is alles geïmporteerd wat vanaf 1 november is besteld. Maar dat zijn dus allemaal losse bestellingen. Alles komt 1 voor 1 binnen, terwijl het per week wordt betaald (minus de kosten aan Shopify). 

 

Denk dat ik heel die koppeling er maar gewoon af ga halen en het dan handmatig ga doen, per week. Of is dat geen doen? 

 

Via Combidesk en Moneybird wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en kom echt geen steek verder. 

 

En uiteindelijk ben ik hier al weken mee bezig, weet ik het nog niet, en heb ik echt nog 3 dagen om het op te lossen voor de aangifte. 

 

Kan een boekhouder raadplegen, maar die krijg ik nooit in 3 dagen zo ver! Hahahahah.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Laat ons even rustig meedenken of misschien meldt zich zelfs iemand die tijd en kennis heeft om mee te kijken.

 

Ik begrijp dat je bestellingen via Shopify ontvangen hebt en klopt het dat je daarnaast ook bestellingen via Bol.com hebt ontvangen?

 

Dat zijn dan twee orderstromen die je apart moet verwerken.

 

Hoe worden de bestellingen in Shopify betaald (via een betaalsysteem van Shopify of bijvoorbeeld via psp Mollie)? En hoe worden ze door Bol.com uitbetaald? Of wat voor orderoverzichten kun je importeren?

 

Heb je het al bij Combidesk geprobeerd?

 

Edit: voor een tijdige aangifte OZB over Q4 2020 en grove methode kun je mogelijk ook iets met de totale verkoopstatistieken van Shopify en Bol.com.

 

Mvg,


Wigbolt

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites
  • 0
8 minuten geleden, Wigbolt zei:

Laat ons even rustig meedenken of misschien meldt zich zelfs iemand die tijd en kennis heeft om mee te kijken.

 

Ik begrijp dat je bestellingen via Shopify ontvangen hebt en klopt het dat je daarnaast ook bestellingen via Bol.com hebt ontvangen?

 

Dat zijn dan twee orderstromen die je apart moet verwerken.

 

Hoe worden de bestellingen in Shopify betaald (via een betaalsysteem van Shopify of bijvoorbeeld via psp Mollie)? En hoe worden ze door Bol.com uitbetaald? Of wat voor orderoverzichten kun je importeren?

 

Heb je het al bij Combidesk geprobeerd?

 

Mvg,


Wigbolt

Hoi Wigbolt,

 

Het klopt inderdaad dat het 2 aparte orderstromen zijn. De ene inderdaad via Shopify payments, en de ander via Bol. Nadeel is dus dat de Combidesk koppeling alles haalt vanuit Shopify zelf. Dus ik zou handmatig elke betaling van 3 euro (x2000 ofzo) moeten koppelen aan een uitbetaling via Bol, via Shopify payments, of via Paypal of wat dan ook. Kan ik niet gewoon een verzameldocument maken van de bestellingen die in uitbetaling nr. 1 van Shopify zaten (ik kan deze betalingen van die uitbetaling exporteren naar Excel). 

 

En zo ja hoe? 

 

Ik weet het echt niet meer en zie door de bomen het bos niet meer. Heb mn hele omgeving al gevraagd, maar niemand zit in Moneybird of Shopify. :-(

 

Groetjes Danielle 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Die koppeling kan ik niet echt mee helpen.

Wat je btw aangifte betreft. Voor zover ik weet kan moneybird geen aangifte inzenden dus doe je aangifte op de site van de belastingdienst. klopt dat?
 

Ik zou dan in gewoon invullen wat je weet, een onvolledige aangifte is beter dan geen aangifte.

Dus zorg dat je op tijd aangifte doet met wat je weet en dat het betaald wordt, dan kun je komende week wel uitzoeken hoe je het verder oplost.
Daarna kan je dan een suppletieaangifte doen om alles recht te trekken.
 

Je hebt niet echt meer 3 dagen want de betaling moet ook uiterlijk 31 januari binnen zijn en dat is zondag, dat betekent dat je in principe morgen moet betalen, omdat er in het weekend geen bankverwerking is.
 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Nederlandse banken ondersteunen vrijwel allemaal directe betalingen, ook in het weekend. Het aantal transacties, Shopify of Bol.com zijn allemaal niet relevant. Je moet naar omzet en kosten kijken en de verschuldigde en betaalde btw-bedragen die daar bij horen.

 

Mvg,


Wigbolt

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites
  • 0
43 minuten geleden, Roel J zei:

Die koppeling kan ik niet echt mee helpen.

Wat je btw aangifte betreft. Voor zover ik weet kan moneybird geen aangifte inzenden dus doe je aangifte op de site van de belastingdienst. klopt dat?
 

Ik zou dan in gewoon invullen wat je weet, een onvolledige aangifte is beter dan geen aangifte.

Dus zorg dat je op tijd aangifte doet met wat je weet en dat het betaald wordt, dan kun je komende week wel uitzoeken hoe je het verder oplost.
Daarna kan je dan een suppletieaangifte doen om alles recht te trekken.
 

Je hebt niet echt meer 3 dagen want de betaling moet ook uiterlijk 31 januari binnen zijn en dat is zondag, dat betekent dat je in principe morgen moet betalen, omdat er in het weekend geen bankverwerking is.
 

 

27 minuten geleden, Wigbolt zei:

Nederlandse banken ondersteunen vrijwel allemaal directe betalingen, ook in het weekend. Het aantal transacties, Shopify of Bol.com zijn allemaal niet relevant. Je moet naar omzet en kosten kijken en de verschuldigde en betaalde btw-bedragen die daar bij horen.

 

Mvg,


Wigbolt

Voordeel is dat wij dit keer geld krijgen van de belasting ipv moeten betalen. ;-) Vandaar dat ik nog heel ff heb. Haha. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
19 minuten geleden, DanielleKap zei:

 

Voordeel is dat wij dit keer geld krijgen van de belasting ipv moeten betalen. ;-) Vandaar dat ik nog heel ff heb. Haha. 

Maar daarom wil ik alles juist hebben staan, want hallo, ik krijg geld ipv dat ik moet betalen. Dat is vragen om controle (denk ik dan)!

Link to post
Share on other sites
  • 0
4 uur geleden, Wigbolt zei:

Nederlandse banken ondersteunen vrijwel allemaal directe betalingen, ook in het weekend. 

Een betaling aan de Belastingdienst is officieel gezien een acceptgiro. Als je hem invoert in je betaalsysteem met het betalingskenmerk erbij dan wordt hij daarin omgezet. Een acceptgiro kan 3 werkdagen duren maar is in principe 1 werkdag. Als je hem dus in het weekend invoert ben je te laat.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Wigbolt gaf een belangrijke zin:

Het aantal transacties, Shopify of Bol.com zijn allemaal niet relevant. Je moet naar omzet en kosten kijken en de verschuldigde en betaalde btw-bedragen die daar bij horen.

 

Daar gaat het om bij de Belastingdienst. Niet in welke categorie je de boeking plaatst.

Wij hebben maandelijks meer dan 1.000 Bol transacties. Deze worden als individuele factuur in onze Moneybird geladen (via Woocommerce in ons geval).

Daarnaast heb ik 1 factuur van Bol. 

Daarnaast heb ik 1 transactie van Bol - het ontvangen bedrag

De factuur van Bol boek ik uiteraard als kosten. Deze koppel ik aan de ontvangen banktransactie.

Het resterende bedrag boek ik naar een categorie: Te rubriceren ontvangen betalingen

 

De 1.000 Bol transacties boek ik allemaal als bulk aan dezelfde categorie. Echter binnen Moneybird moet je dan selecteren voor: Zakelijke contante betaling. Binnen Moneybird wordt dat gekoppeld aan dezelfde categorie. Qua datum geef ik dezelfde datum mee als de ontvangen transactie van Bol.

 

Het is niet fraai maar 1.000 individuele boekingen koppelen aan 1 banktransacties kost uren.

Edited by patmaniak
Link to post
Share on other sites
  • 0
Quote

Een betaling aan de Belastingdienst is officieel gezien een acceptgiro. Als je hem invoert in je betaalsysteem met het betalingskenmerk erbij dan wordt hij daarin omgezet. Een acceptgiro kan 3 werkdagen duren maar is in principe 1 werkdag. Als je hem dus in het weekend invoert ben je te laat.

 

https://www.betaalvereniging.nl/betalingsverkeer/giraal-betalingsverkeer/betalingskenmerken/


@DanielleKap, is het je gelukt met de aangifte?
 

Mvg,

 

Wigbolt

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 16 leden online en 423 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept