• 0

Zakelijke bankrekening openen

Als Startende ondernemer ben ik midden in een procedure om een zakeleijke rekening te open. Echter krijg ik vanuit de betreffende bank de vraag om mijn zakelijke partners prijs te geven.

Is dit een normale gang van zeken of heeft dit wellicht met de karakter te maken van de zakenparteners. Dit betreft namelijk leveranciers uit India.

 

Alvast bedankt voor de reactie  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, bij het openen van een bankrekening voor een heel simpele holding wilden ze bij mij ook weten uit welke landen alle klanten kwam van de werkmaatschappij. En vervolgens werd het verzoek tot openen afgewezen. Banken zitten echt niet meer op geld te wachten (kost ze alleen maar geld), dus je moet een beetje geluk hebben tegenwoordig.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me herinneren 15 jaar geleden dat ik een zakelijke rekening wilde openen en dat ik bij een aantal banken verplicht een ondernemersplan moest inleveren. 
 

Ik heb ze gezegd dat ik geen geld wilde lenen en dat ik alleen rekening wilde openen, maar zelfs dan wilde sommige banken dit toch hebben. 
 

keuze was snel gemaakt voor een bank die zich niet met mij wilde bemoeien. 
 

ik leef nog in de perceptie dat je met elke klant blij bent, maar bij banken heeft dat nooit bestaan volgens mij.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de late reactie!

 

Inmiddels ben ik in bezit van een zakeelijke rekenig, hoewel ik deze vraag  wel vrij  opmerkelijk vond. Maar als ik het bovenstaande lees is dit niet zo uitzonderlijk. Maar goed in mijn geval gunstig uitgepakt!

 

dank!!  

Link naar reactie
  • 0

Nog nooit van zoiets gehoord.

 

Bij Transferwise heb je binnen 5 minuten een zakelijke rekening geopend... Zonder vragen.  Ook erg handig voor als je veel internationale inkomsten / uitgaven doet, gezien ze altijd de beste wisselkoers pakken. 

 

Maar mooi voor je dat het is gelukt. :) 

Praktische handleidingen, overzichten en how-to's voor ondernemers:

 

Start24.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.