• 0

YouTube-wedstrijd opzetten

Tien jaar geleden heb ik ter introductie van een nieuw product een wedstrijd gehouden waarmee dat nieuwe product (toen eu 1495,--) gewonnen kon worden.

Er komt een upgrade aan van dat product en de oude versie wordt een goedkopere variant, en het is dit jaar 15 jaar geleden dat ik met die producten ben begonnen.
Dat lijkt me een mooi moment om het weer eens te doen.


De opzet was toen dat er een filmpje gemaakt moest worden van maximaal 1.30 minuten, met een thema, en ik moest het kunnen gebruiken voor promotie van mijn merk en producten.

Er waren dat jaar maar drie deelnemers die alle drie echt leuk werk hadden gedaan.
Een filmpje had echter een negatieve connotatie (het gevaar van zeilen werd erg nadrukkelijk belicht), en eentje had, hoewel deels door professionals gemaakt, een slechte beeldkwaliteit.
En dan was er eentje die eigenlijk mijn favoriet was.


Om te beginnen, de winnaar van de eerste wedstrijd:


Als ik het nu weer doe dan zou ik graag meer tamtam weten te maken.

Maar ik heb geen idee of er genoeg deelnemers komen.
Het is inmiddels veel gewoner geworden om video's te maken dus in die zin is het misschien makkelijker geworden.

Hoe kan je in het veranderde medialandschap een wedstrijd organiseren waar je echt wat voor moet doen (want duur product)?

Ik zit nu te denken:

 

- Een wedstrijd waarbij in meerdere stadia meerdere filmpjes gemaakt en op youtube moeten worden gezet
- Voor die filmpjes krijgen de deelnemers opdrachten rond het thema zeilen
- Delen uit de filmpjes moeten gebruikt worden in het laatste filmpje dat een aanbeveling moet worden voor het nieuwe systeem
- de hele wedstrijd heeft plaats in een overzichtelijke periode, bijvoorbeeld een maand waar dan elke week een upload moet plaats vinden
- Als een minimum aantal finalisten (bijv 5) deelneemt voeg ik een extra prijs toe.

 

In jullie ervaring, is dit werkbaar?

Aan de ene kant moet zo'n wedstrijd aan de complexe kant zijn maar aan mijn kant, hoe complexer de wedstrijd des te lastiger het is om de regels goed op te tuigen.

 

Naslagwerk ten aanzien van youtube:

https://gleam.io/blog/youtube-contests/

 

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

 

Bij een wedstrijd is het voor de deelnemers alles of niets. Jouw concurrent plaats testimonials waarbij gewoon alle inzendingen meetellen. Omdat het een upgrade betreft, kun je ook iedereen die een video instuurt een bepaalde korting geven. Dat is een aanmoediging van bestaande klanten. Voor nieuwe klanten is het een ander verhaal, maar misschien kunnen die een video maken waarin ze vertellen wat hun zeildroom is. Kun je nog steeds de beste inzending extra belonen trouwens.

 

Ik begrijp dat de uitdrukking self steering is. Ik zie 'm ook met verbindingsstreepje: self-steering.  Ook kom ik de uitdrukking vane-gear tegen. Daar is wel iets mee te doen: self-steering sailors en vane-gear videos.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Youtube is sindsdien ook een stuk profesioneler geworden. En zeker de content creators op dat platform.

Grote kanalen gaan natuurlijk geen filmpje maken in de hoop zo'n dingetje te winnen van slechts 1500 euro. Die verwachten dat je ze eentje geeft (plus een zak geld) om dat ding te reviewen/promoten.

 

Misschien dat de hele kleine uploader, die vrijwel geen subscribers heeft, zoiets nog leuk vindt, maar wat heb je daar aan? Niemand bekijkt hun filmpjes.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, espen zei:

Grote kanalen gaan natuurlijk geen filmpje maken in de hoop zo'n dingetje te winnen van slechts 1500 euro.

 

Als Kim Kardashian een fanatieke zeiler was, zou ze het misschien wel leuk vinden.

 

Vraagsteller heeft niks aan grote kanalen als ze geen bereik hebben of niet relevant zijn voor zijn markt. Dat is een heel specifieke niche van mensen die grote tochten maken in kleine bootjes. Daar zit zomaar een dhz-filmer bij. Waarschijnlijk nu juist meer dan tien jaar geleden. Altijd het proberen waard!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.