• 0

2 auto's: 1 prive met km vergoeding en 1 zonder bijtelling

Het internet staat vol over de regelingen over de auto van de zaak. Maar mijn situatie ben ik nog nergens tegengekomen en kan ik ook op de site van de Belastingdienst niets over vinden. Vandaar dat ik hier de vraag stel, want misschien weet iemand dit wel.


Momenteel rijd ik een auto prive en vergoed mijzelf 19ct p/km voor zakelijke ritten. Nu gaan we de auto van mijn vrouw vervangen en denk ik erover om haar de prive auto te laten rijden en dat ik een auto op de zaak zonder bijtelling ga rijden. Echter, het zal nog veelvuldig voorkomen dat ik ook de prive auto ga gebruiken voor zakelijke ritten.
Dan de vraag: mag ik deze zakelijke ritten met de prive auto nog steeds tegen 19ct p/km vergoeden, terwijl ik ook de beschikking heb over een auto van de zaak?
Mijn bedrijf is een BV en ik ben DGA, mocht dat van belang zijn.

Benieuwd of hier iets over bekend is.
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Groet, Wouter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

Ja, volgens mij kan dat gewoon. Je gaat gewoon uit van de daadwerkelijke situatie. En met een bv heb je te maken met een stricte scheiding van privé en zakelijk.

 

Als je dus niet meer dan 500 km met de auto van de zaak rijdt, heb je als werknemer geen bijtelling. Maar het is dan wel handig als je een zakelijke rittenadministratie bijhoudt.

 

De bv mag verder 19 ct/km vergoeden voor ritten met een privévoertuig (fiets, brommer, scooter, auto, etc)

 

Edit: ik denk dat Joost en ik een wens mogen doen :face-with-hand-over-mouth:

aangepast door prinsrachid

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.