Jump to content
jeroen1983
Verberg

Woning "flippen": Box 1 of Box 3 bij uitbesteden renovatie

vraag

Fiscale vraag over "flippen" van vastgoed: De belastingregels voor verhuur van beleggingspanden zijn mij duidelijk, maar ik kan niet vinden hoe het zit bij verkoop.

Als ik bij een beleggingspand alle werkzaamheden (aankoop, renovatie en verkoop)  uitbesteed , mag dat dan in box 3 of wordt het gezien als meer dan normaal vermogensbeheer en dus als resultaat uit overige werkzaamheden (box 1) belast?

Alvast dank voor de tips!

Edited by jeroen1983

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Lijkt me ook in box 1 behoren.

Renovatie lijken me wel werkzaamheden die onmiskenbaar het doel hebben  om een hoger rendement te behalen dan bij normaal vermogensbeheer behaald zou zijn.

• 0
  • Rate this answer

Zo stellig zou ik niet direct durven zijn. De rechtspraak is doorspekt van casussen die elk op hun eigen merites zijn beoordeeld. Dat is ook de schemer van “meer dan normaal actief vermogensbeheer”.

Box 1:

in elk geval moet het gaan om een transactie waarbij de winst minimaal te verwachten zou zijn en sprake is van het oogmerk die winst te behalen. Dat oogmerk kan vervolgens blijken uit de handelingen en/of de kennis van de koper. Zo kort als Jeroen het schetst, zou ik geneigd zijn box 1 te roepen, maar de exacte feiten kunnen wellicht breder zijn dan dit korte verhaal. Genoeg over te vinden online, waarbij de regel geldt: zekerheid vooraf alleen als je het vooraf vraagt aan de inspecteur. Casussen in de rechtspraak zijn doorgaans te individueel om je erop te kunnen beroepen.

verder mis ik de relevantie met het actieve ondernemerschap, waar HL voor bedoeld is, zodat ik een slotje zet op het topic.

groet

joost

JoostRietveld.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 8 leden online en 215 gasten

(See full list)    
  • Also interesting:

• Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept