• 0

Auto verkopen aan deelneming

Hallo allemaal,

 

Hoe zit het als ik een auto uit de holding wil verkopen/overhevelen naar de deelneming (100%)? Auto is nog niet volledig afgeschreven.

Hoe bepaal ik de waarde van de overname, kan dit voor de boekwaarde? Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

 

Ik hoor het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet je gedragen als zowel eigenaar van de holding als manager van de werkmaatschappij. De BV's zijn namelijk losse entiteiten. Dat betekent dus dat je met jezelf moet onderhandelen. Je zit aan beide kanten van de onderhandelingstafel.

 

De werkmaatschappij wil uiteraard zo min mogelijk betalen, de holding wel voor zoveel mogelijk verkopen. De kopende partij heeft geen enkele boodschap aan de boekwaarde van de verkopende partij.

 

Er zal gewoon verkocht moeten worden voor een normale marktprijs, ongeacht of dat voor verlies of winst zorgt voor de holding. En de werkmaatschappij zal sowieso niet meer betalen dan wat er elders op de markt voor eenzelfde auto wordt betaald.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.