Jump to content
LSIJINN
Verberg

Hoe verkoopprijs bepalen..

Momenteel ben ik bezig met het opstarten van mijn eigen duurzame kleding lijn. Hiervoor heb ik de geschikte leverancier gevonden in Indonesië. Sampels vandaag in ontvangst mogen nemen en de kwaliteit is uitstekend. De kleding voldoet aan mijn verwachtingen. Nu heb ik een aantal onderwerpen waarover ik nog niet helemaal zeker ben. Het volgende: 

 

De investering zal € 7.500 euro bedragen. Het gaat hier dan om 220 stukken kleding wat neerkomt op gemiddeld 35 euro per kledingstuk. Nu wil ik de verkoopprijs hiervan gaan bepalen maar ik weet niet goed hoe. Over € 7.500 euro zal ik ongeveer 20 procent aan invoerkosten&btw moeten betalen (ongeveer 7 euro bovenop die 35 euro, dat klinkt voor mij logisch?). 

Verder zullen de verpakkings- en verzendkosten nog moeten worden berekend. Wat is een reëler marge om te rekenen? uitgaande dat niet alle 220 kleding stukken worden verkocht? Er is geen sprake van efektrisiteits kosten of dergelijke. 

 

Is er iemand bereid om mij te helpen met het bepalen van de verkoopprijs? Ik heb totaal geen financiële achtergrond en deze onzekerheid weerhoud me momenteel om te investeren... 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Welkom op HL

Wat is ongeveer de gemiddelde consumentenprijs van gelijksoortige kledingstukken die je hier in winkels ziet hangen?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer VOF De Witte Boerderij, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise) in Marketingmanagement, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste Hans,

 

Hartelijk dank voor uw tijd en moeite. Prijzen liggen enorm hoog vanaf 80 euro wat oploopt tot 140 euro. Een niet duurzaam kledingstuk ligt rond de 40 euro. Ik zelf zat te denken aan een verkoopprijs tussen de 60 euro en 70 euro. 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hoi Lsijnn,

 

Wellicht kan ik je verder helpen. Je bent in deze casus een tussenpersoon, je koopt in mijn een Business en verkoopt aan een Consumer. Voor jou zou het uiteraard eenvoudig moeten zijn wat de kosten gemiddeld zijn voor elk kleding product dat bij jou thuis afgeleverd wordt. Neem dus alles mee hierin (Btw, vervoer, inklaringskosten, douanerechten, inkoopprijs product, wellicht extra logo erbij?) Als jij de totale prijs voor elk product gemiddeld hebt uitgerekend ga je voor jezelf realistisch nadenken over een verkooptermijn. Wanneer wil je al je voorraad verkocht hebben? Is dat binnen 3 maanden of 6 maanden of zelfs langer? Stel voor jezelf een doel hoeveel winst je in een bepaalde periode wil maken en baseer daarop je verkoopprijs, hierin is de tijd dus leiden. De inkoopprijs staat vast, de tijdsduur heb je zelf vastgesteld waarin je alles wil verkopen en de winst heb je ook vastgesteld. Dus als jij een kostprijs van een product hebt van 20 euro en je hebt 100 producten en wilt 1000 euro winst maken uiteindelijk binnen 3 maanden; Dan zou de verkoopprijs dus op 30 euro moeten liggen. Denk jij dat je alles niet binnen 3 maanden kan verkopen? Gooi dan de verkoopprijs omlaag of trek er 6 maanden voor uit.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik sluit me bij Hans aan. Ik zou beginnen te bekijken wat men ongeveer betaalt voor soortgelijke kleding van soortgelijke kwaliteit. Dan kan je daarna volgens mij vrij snel wat scenario's uittekenen wat dit betekent voor je kosten bij een bepaalde afzet.

Uiteindelijk gaat het erom wat de koper ervoor wil betalen natuurlijk.


"if it works, it aint stupid"

Oprichter van start24 en Devise
Lees hier mijn blog over ergonomisch werken
 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste Ubzakelijk, Twabla en Tom, 

 

Hartelijk dank voor jullie reactie. Dit heeft me absoluut geholpen om de eerste stappen te zetten. 
Ik ga het eventjes uitzoeken en kom hier op terug. Mochten jullie dan nog in de gelegenheid zijn om te helpen dan zou ik dat enorm waarderen :)

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
19 minuten geleden, LSIJINN zei:

Ik ga het eventjes uitzoeken en kom hier op terug. Mochten jullie dan nog in de gelegenheid zijn om te helpen dan zou ik dat enorm waarderen :)

 

Komt goed!


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer VOF De Witte Boerderij, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise) in Marketingmanagement, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 5 leden online en 185 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept