• 0

Opzegging huur bevestiging ontvangst verder geen bericht

(aangepast)

Ik heb mijn bedrijfsruimte die valt onder 290 bedrijfsruimte opgezegd volgens de hiervoor geldende regels nml 5 jaar met een jaar opzegtermijn.

April 2017 ben ik  de kamer gaan huren, en 31 maart 2022 loopt mijn contract af, heb ik de huur ruim op tijd opgezegd.

November 2020 is er een aangetekende brief de deur uit gegaan, helaas geen reactie

December 2020 is er een mail d met de brief verstuurd, helaas geen reactie

December 2020 tegelijk met mail via gewone post de brief nogmaals verstuurd, helaas geen reactie

eind December 2020 een ap gestuurd en hier heeft zij aangeven de brief te hebben ontvangen en er inhoudelijk nog op terug zou komen, helaas tot op heden nog niets mogen ontvangen.

 

Mag en kan ik er nu vanuit  gaan dat de huur vanaf 31 maart 2022 afloopt of moet ik van haar verder nog een bevestiging ontvangen met de afspraken voor oplevering of iets?

Zo ja wat zouden evt verdere stappen zijn die ik moet nemen om mijn huur op te zeggen.

 

 

 

aangepast door pedicure
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dat lijkt me wel..

Is de aangetekende brief wel in ontvangst genomen? of is die retour gekomen?
Aangetekende brief is het "sterkste" bewijs. Uiteraard heb je nog bijna 2 maanden om de verhuurder achter de broek te zitten..

Het is wel heel slordig om gewoon niet even te bevestigen. Er valt niet zoveel ergens op terug te komen, hooguit kunnen ze instructies mailen over hoe je het moet achterlaten en dat ze bijv 1 maand voor einde even willen komen kijken wat er nog allemaal moet gebeuren in het pand om het conform afspraak op te leveren.

 

Het is in elk geval niet zo dat ze door niet te reageren opeens kunnen zeggen dat je niet op tijd hebt opgezegd.

Link naar reactie
  • 1

Een aangetekende brief zou al voldoende zijn. Dat ze via de app heeft aangegeven dat ze de brief heeft ontvangen bewijst dat je op tijd hebt opgezegd.

 

Wellicht zou je je inhoud (geanonimiseerd) van je opzegbrief hier kunnen delen, dan zou je daar nog wellicht feedback op kunnen ontvangen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij deze de brief aangepast ivm privacy

 

 

 

.........

 

Te Roosendaal, 18 november 2020

 

Betreft: Huuropzegging kamer in de salon....

 

Geachte mevrouw ...

 

Hierbij zeg ik de huur op van de gehuurde kamer in de salon ......, met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn voor een bedrijfsruimte die vallen onder 7:290 van 1 jaar voor het verstrijken van de eerste 5 jaar, per 31 maart 2022.

 

Op 31 maart 2022 zal de kamer ontruimd zijn en kunnen worden opgeleverd conform de gemaakte afspraken in de huurovereenkomst.

Ik verzoek u contact met mij op te nemen in Januari 2022 via post of mail om een afspraak in te plannen voor de eind inspectie. Ik zal dan mijn sleutel inleveren.

 

Graag ontvang ik van u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van de opzeggen van het huurcontract.

 

Met vriendelijke groet,

........

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als de verhuurder kwaadwillend is, kan deze t.z.t. gewoon liegen dat zij nooit een opzegging heeft ontvangen. Kan natuurlijk altijd dat ze lui is. Ik vind het raar dat een verhuurder niet reageert. Als bij jou de waterleiding springt, komt ze daar dan ook een half jaar later op terug in plaats van meteen met een loodgieter op de stoep te staan?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, pedicure zei:

Bij deze de brief aangepast ivm privacy

 

Zou je ook nog inkunnen gaan op mijn vragen?  Met alle respect, de tekst van de brief gaat niet het verschil maken of je tijdig of juist hebt opgezegd. Ik heb nog nooit een verhuurder horen zeggen dat de tekst niet duidelijk genoeg was. De discussie gaat altijd over of de opzegging op tijd is gedaan en hoe jij dat kan bewijzen.

Aangetekend stuk is het sterkste bewijs voor de rechter, alle mails een telefoonpogingen zijn ondersteunend daar aan.

 

ik acht de kans heel groot dat hier gewoon laksheid speelt of een vage interne procedure zoals ik ooit heb gehad "Waarbij ze zeiden dat ze bevestigingsbrieven pas sturen 3 maanden voor einde contract sturen" wat natuurlijk redelijk absurd is als iemand met een opzegtermijn van een jaar pas 10 maanden na zijn brief een bevestiging krijgt.

En ja in die zaak was ik net zo vasthoudend als jij, ik ben ook blijven bellen en mailen zodat ik de bevestiging had voordat het "te laat" was. Maar dat is meer omdat ik zekerheid wilde voor mijn klant. Dat speelt bij jou ook volgens mij, je wilt zekerheid.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Branko Collin zei:

Als de verhuurder kwaadwillend is, kan deze t.z.t. gewoon liegen dat zij nooit een opzegging heeft ontvangen.

Maakt dat iets uit in deze?

De opzegging is correct aangetekend verzonden en niet teruggekregen (dat is te bewijzen a.d.h.v. een verzendbevestiging). Dat is toch volgens het contract voldoende?

 

Als er een bevestiging moet komen van de verhuurder dan zou aangetekend n.l. niet nodig zijn.

 

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0

Aangetekend bewijs van versturen. Wat ik begrepen heb is dit niet altijd sterk omdat er aangeven kan worden ik heb het niet ontvangst genomen maar een ander. ik kan nml terug op post nl zien dat er geen handtekening staat maar een code. Hierom heb ik de brief nogmaals per post en mail verstuurd en uiteindelijk via de ap gevraagd of de brief is ontvangen.

Kwa ontvangst maak ik mij geen echte zorgen net als de opzeg termijn daar zit ik nu nog ruimschoots voor. 

 

Denk dat ik meer weer wil weten wat Roel hierboven aangeef dat ik meer duidelijke bevestiging wil zodat we later hier niet over in discussie hoeven, de verhuurder ook heeft aangeven er inhoudelijk op terug te komen en dit vooralsnog niet gedaan heeft.

Nu weet ik niet is dit voldoende als huuropzegging of moet er echt nog buiten de ap van bevestiging de brief te hebben ontvangen nog een brief met de bevestiging wanneer en wat de afsluiting/overdracht inhoud.

Moet ik hier nog op terug komen bij de verhuurder?

 

Niet dat we straks het contract niet kunnen ontbinden laat maar zeggen en ik voor nog 5 jaar er aan vast zit

 

Op internet kan je wel info vinden voor als de verhuurder geheel niet reageert maar niet over als je bevestiging heb kwa ontvangst maar niet inhoudelijk iets terug ontvangt.

wat mij wel  logisch lijkt om de afspraken kort te sluiten.

Link naar reactie
  • 3

Het gaat - als ik het zo zie - alleen nog over het eventueel te zijner tijd kunnen bewijzen of de aangetekende brief is aangekomen.

3s code bewaren, van post-site scherm afbeelding maken (die bewaren namelijk maar een beperkte termijn). Hoe sterk alleen de code is, kan nog niet gezegd worden. Daar is nog geen rechtspraak over. Mijn vermoeden is dat dit voldoende is; het is immers de methodiek nu voor aangetekende post ivm Corona.

App-bericht bewaren dat de brief is ontvangen (want die kan eenzijdig gewist worden), bijvoorbeeld via schermafbeelding. Ook kan het gedownload.
In de app zal staat door wie het verzonden is.

Lijkt allemaal voldoende.

 

Meer zekerheid gewenst: bij de volgende betaling (die zal deze maand gebeuren?) toevoegen bij de mededeling dat je de huur hebt opgezegd per .. en verder verwijzen naar de aangetekende brief.

Als je absolute zekerheid wilt, laat de brief bezorgen door een deurwaarder.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
21 uur geleden, Frank v C zei:

 

Meer zekerheid gewenst: bij de volgende betaling (die zal deze maand gebeuren?) toevoegen bij de mededeling dat je de huur hebt opgezegd per .. en verder verwijzen naar de aangetekende brief.

 

Een aangetekende brief zou voldoende moeten zijn, maar ik heb meegemaakt dat de ontvanger zei de ene envelop wel te hebben ontvangen, maar dat er geen brief in zat. Hij had zelfs de envelop nog. 
 

Voortaan gebruikten we vensterenveloppen. 

 

De truuk om het ook even te melden op een overschrijving vind ik wel een heel sterke. 

aangepast door insparcom

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, insparcom zei:

Een aangetekende brief zou voldoende moeten zijn, maar ik heb meegemaakt dat de ontvanger zei de ene envelop wel te hebben ontvangen, maar dat er geen brief in zat. Hij had zelfs de envelop nog. 

Dan is het aangetekend versturen met een vensterenvelop wel zo handig. Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat er geen brief in zat :grinning-face:

Link naar reactie
  • 0
Op 4-2-2021 om 12:33, Rik · zei:

Maakt dat iets uit in deze?

 

Wel bij een kwaadwillende verhuurder.

 

Ik zie het in deze discussie bijvoorbeeld voortdurend over de brief gaan, maar dat iemand erkent een papier in een envelop te hebben ontvangen betekent nog niet dat deze erkent dat er een opzegging op dat papier stond.

 

Nou denk ik dat paranoia ook niet al te goed is, je kunt je beter op ondernemen focussen, maar het gedrag van de verhuurder is een beetje vreemd.

 

Wat je kunt doen - en wat de mogelijkheden van de vraagsteller hierin zijn, durf ik niet te raden - is een reactie van de verhuurder uitlokken waar de kennis van de opzegging uit volgt. FrankC geeft al een voorbeeld; de opzegging op de volgende betaling herhalen. De verhuurder moet in dat geval ontkennen die betaling ooit te hebben ontvangen.

 

Waar ik aan denk, maar waarvan ik niet weet of dat mogelijk of zinvol is, is een mailtje naar de verhuurder sturen met daarin de vraag waar bij het verlaten van het pand, nu de huur is opgezegd, rekening mee gehouden moet worden. Er zijn vast wel contactmomenten waarbij je de opzegging ter sprake kunt brengen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Branko Collin zei:

FrankC geeft al een voorbeeld; de opzegging op de volgende betaling herhalen. De verhuurder moet in dat geval ontkennen die betaling ooit te hebben ontvangen.

Ik lees bijna nooit opmerkingen op bankafschriften (zie ze ook niet direct). Ook bij automatische verwerking zie je het niet.

 

Je moet dus alleen bewijzen dat de brief aangetekend verstuurd is maar je moet dus blijkbaar ook even filmen dat je de brief in de envelop doet (of zoals ik zei een vensterenvelop gebruiken). Ook kun je de brief zonder envelop verzenden (dubbel vouwen en dichtplakken en adres op buitenkant) maar dat lijkt me allemaal nogal een gerommel.

 

Inderdaad een reactie uitlokken lijkt mij het beste. De app die ontvangen is, met bevestiging van ontvangst van de brief, lijkt me daar ook al redelijk bewijs van. Daar zou je ook op door kunnen gaan.

 

Link naar reactie
  • 2
1 uur terug, Branko Collin zei:

Ik zie het in deze discussie bijvoorbeeld voortdurend over de brief gaan, maar dat iemand erkent een papier in een envelop te hebben ontvangen betekent nog niet dat deze erkent dat er een opzegging op dat papier stond.

 

Tja, als je zo paranoide bent is er maar één echte oplossing die -ook al door Frank genoemd werd- en dat is de deurwaarder die brief laten bezorgen.

Krijg je een mooie exploot terug die er ongeveer zo uit ziet: https://www.devoordeligstedeurwaarder.nl/wp-content/uploads/2019/12/Voorbeeld-Deurwaardersexploot-bij-Huuropzeggingsbrief.pdf

En kan er ook over de inhoud ook geen discussie meer bestaan.

 

Lijkt me echter in deze overkill.

TS heeft immers al bevestiging dat er een brief is ontvangen, waarvan op de inhoud later terug zal worden gekomen.

Dan kan de verhuurder toch moeilijk later gaan beweren dat het een envelop zonder inhoud was. :face-with-hand-over-mouth:

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Nog een andere dimensie: is een kamer in een salon (huren) een 290 bedrijfsruimte?

 

Zie je dan de andere gebruiker(s) of verhuurder niet sinds november of december 2020? Ik snap de complicerende factor Corona, maar toch...

 

...ik zou hameren op een definitieve, inhoudelijke, schriftelijke reactie binnen nu en tien of veertien dagen. Het kan natuurlijk zijn dat de verhuurder die nog niet kan of wil geven onder de huidige omstandigheden. Zolang jouw opzegging aan de vormstandaard voldoet, heb jij nog even de tijd bij het huidige aandachtsniveau voor deze opzegging.

 

Heb je ook geen contact of overleg over betaling van de huur in december, januari en februari? Verruimde openingstijden in de komende maanden of vroegtijdige beëindiging van het huurcontract? Afhankelijk van jouw, persoonlijke wensen en omstandigheden natuurlijk.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
2 uur geleden, Gast zei:

Nog een andere dimensie: is een kamer in een salon (huren) een 290 bedrijfsruimte?

 

Via Google  dit in heldere taal gevonden over 290 bedrijfsruimte. (en nee heb er geen belangen in)

 

Op 3-2-2021 om 16:26, pedicure zei:

Mag en kan ik er nu vanuit  gaan dat de huur vanaf 31 maart 2022 afloopt of moet ik van haar verder nog een bevestiging ontvangen met de afspraken voor oplevering of iets?

Zo ja wat zouden evt verdere stappen zijn die ik moet nemen om mijn huur op te zeggen.

 

Als ik lees wat je allemaal al gedaan hebt kan de verhuurder wat mij betreft het moeras in zakken. Jammer dat de hier aanwezige professionals nog niet gereageerd hebben. Die zullen ongetwijfeld een beter advies hebben. Doe je eigenlijk  direct zaken met de eigenaar van het pand voor wat betreft de huurovereenkomst of is dat uitbesteed aan een makelaar? Wellicht toch maar even in de telefoon klimmen.

Link naar reactie
  • 0

Helaas is het contact met de verhuurder als wij beide aan het werk waren niet goed de laatste tijd. Een van de redenen waarom ik wil stoppen in de ruimte die ik huur.

vanaf december zien wij elkaar ivm de corona niet omdat wij beide gesloten moeten blijven.

Het heeft en loopt met meerdere huurders niet goed in communicatie met de verhuurder.

In al mijn contacten die ik gezocht heb met de verhuurder heb  ik elke keer een termijn gezet tot terug koppeling.

Op de ap na geen enkele terug koppeling mogen ontvangen.

 

Het probleem is dat de verhuurder niet reageert/reageerde op mail, alleen via de ap kreeg ik alleen de mededeling ontvangen en kom hier inhoudelijk op terug.

 

Ik zal eens informeren om via de deurwaarde stappen te ondernemen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, pedicure zei:

Helaas is het contact met de verhuurder als wij beide aan het werk waren niet goed de laatste tijd. Een van de redenen waarom ik wil stoppen in de ruimte die ik huur.

vanaf december zien wij elkaar ivm de corona niet omdat wij beide gesloten moeten blijven.

Het heeft en loopt met meerdere huurders niet goed in communicatie met de verhuurder.

In al mijn contacten die ik gezocht heb met de verhuurder heb  ik elke keer een termijn gezet tot terug koppeling.

Op de ap na geen enkele terug koppeling mogen ontvangen.

 

Het probleem is dat de verhuurder niet reageert/reageerde op mail, alleen via de ap kreeg ik alleen de mededeling ontvangen en kom hier inhoudelijk op terug.

 

Ik zal eens informeren om via de deurwaarde stappen te ondernemen.

Waarom zou je in dit stadium gaan onderzoeken of je via een deurwaarder stappen moeten ondernemen? Je gaat dan uit van een mogelijke situatie die er mogelijk ook niet is.

Heb je telefonisch contact opgenomen? En zo nee, waarom niet? 

Link naar reactie
  • 1

Met de deurwaarder ben je nog steeds op tijd, over een maand niet meer. Kost wel iets, maar brengt waarschijnlijk wel rust. Het is in ieder geval voordeliger, mocht je volgend jaar in een juridisch conflict raakt. Dat kan natuurlijk dan natuurlijk ook nog steeds, maar dan kan over de opzegging op zich nooit twijfel bestaan. 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.