• 0

Bedrijf opstarten [zorginstelling: declareren PGB]

(aangepast)

Hallo allemaal,

 

Wij willen een bedrijf gaan starten aan huis en zullen hiermee in de zorgsector vallen. We hebben een plan, een ruimte en kunnen eigenlijk "aan de slag" echter weten wij niet hoe we daadwerkelijk moeten/kunnen "starten". Wie of waar wordt bepaald wanneer iemand voor ons in aanmerking komt en waar wordt ons salaris van betaald. (Ik neem aan vanuit een pgb). Heel simpel uitgelegd: onze cliënten komen bij ons voor een intake en krijgen vervolgens  dagbehandelingen. Wie betaalt ons en waar moeten we hiervoor zijn? Alvast hartelijk bedankt! 

 

Een team bestaande uit verpleegkundigen en sociaal pedagogische  werkers.

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactie, een ondernemingsplan is "nieuw" voor mij. Ik lees over investeringen en financieren.  Wij hoeven echter niet te investeren in iets want alles wat we nodig hebben om dit te realiseren is aanwezig. Ook hoeven wij niet gefinancierd te worden. Met plan bedoelde ik dat we een opzet hebben gemaakt en plan van aanpak. Het gaat ons erom of onze cliënten onze zorg/behandelingen krijgen vergoed via een zorgverzekering en worden wij dan weer betaald door de verzekering of moeten cliënten  een pgb aanvragen waarmee ze ons weer kunnen betalen. Moeten wij ons hiervoor  ergens aanmelden (wellicht bij een zorgverzekering). Waarvan worden wij of wie betaalt ons voor de "diensten", ons salaris zeg maar.  Of staat dit ook in een ondernemingsplan? Op dat gebied ben ik echt een leek.

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, Open up zei:

Of staat dit ook in een ondernemingsplan?

Een ondernemingsplan is niet het doel, maar een middel om je goed voor te bereiden en de kans op slagen zo groot mogelijk te maken. Als je dat gestructureerd uitwerkt kom je zaken tegen die je nog moet inventariseren of uitzoeken. De antwoorden op die vragen heb je nodig om je slagingskans zo groot mogelijk te maken. Zoals Ward al intern linkte naar diverse topics over ondernemingsplannen, is er met wat Google-zoekwerk ook genoeg te vinden, o.a. bij de KvK.

 

8 uur geleden, Open up zei:

Moeten wij ons hiervoor  ergens aanmelden (wellicht bij een zorgverzekering). Waarvan worden wij of wie betaalt ons voor de "diensten", ons salaris zeg maar.

Een deel van het ondernemingsplan gaat dan ook over de financiële kant. Enerzijds welke kosten jullie verwachten te maken, anderzijds welke opbrengsten jullie gaan realiseren. Als jullie nog niet weten waar de omzet vandaan moet komen, is dat nog wel een cruciaal vraagstuk om uit te zoeken. Wat hebben jullie daarvoor al onderzocht? Wordt het vergoed door zorgverzekeraars? Hebben jullie die al benaderd? Ik neem aan dat jullie momenteel in loondienst zijn in dezelfde sector, biedt dat geen ingangen om antwoord te krijgen op deze vraag?

Link naar reactie
  • 0

Toevallig heb ik vanaf de zijlijn een aantal bedrijven deze opstart zien maken. Je moet contracten aangaan met gemeenten, die vragen verschillende certificeringen van je. Het is dus een behoorlijk traject en je bent afhankelijk van anderen.

 

Je hebt een PB met mijn contactinformatie

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
10 uur geleden, Open up zei:

Het gaat ons erom of onze cliënten onze zorg/behandelingen krijgen vergoed via een zorgverzekering en worden wij dan weer betaald door de verzekering of moeten cliënten  een pgb aanvragen waarmee ze ons weer kunnen betalen. 

 

Dat is mede afhankelijk van de zorgverzekering die behandelaar heeft. Zie deze google zoekopdracht >>>

 

10 uur geleden, Open up zei:

Moeten wij ons hiervoor  ergens aanmelden (wellicht bij een zorgverzekering). Waarvan worden wij of wie betaalt ons voor de "diensten", ons salaris zeg maar.  Of staat dit ook in een ondernemingsplan? Op dat gebied ben ik echt een leek.

 

Voor zover je de informatie nog niet gevonden hebt:

  • Wil je via jouw zorginstelling verzekerde zorg gaan leveren volgens de Zorgverzekeringswet of de WLZ? Dan moet jouw praktijk straks voldoen aan de regels van de Wet Toelating Zorginstellingen (WTZi). Ook moet je hiervoor officieel toestemming krijgen van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Aanvraagformulieren voor een nieuwe toelating vind je op de website van het WTZi.
  • Inschrijving vestigingen van zorginstellingen >>>
  • Stappenplan ZZP in de zorg: gericht op zzp'er, maar ook als je een bedrijf/praktijk wilt starten interessante achtergrond informatie.  Met daarin informatie over:
  • Je hebt een persoonlijke Algemeen GegevensBeheer-code ( AGB-code) nodig om geleverde zorg te declareren. Dit is een landelijke code waaraan een zorgaanbieder wordt herkend. Je kunt alleen een AGB-code aanvragen als je een geldige BIG-registratie en/of een registratie bij een beroepsorganisatie of kwaliteitsregister hebt. Om een AGB-code voor je onderneming aan te vragen heb je altijd een registratie in het Handelsregister van KVK nodig. Vektis beheert het AGB-register >>>
    In het AGB-register staat alle noodzakelijke (zorg)informatie om declareren en het afsluiten van contracten tussen zorgverzekeraars en zorgaanbieders mogelijk te maken. Ook is de informatie uit het AGB-register de basis voor zorgzoekers en zorgvinders voor verzekerden en patiënten. Het is dus belangrijk dat je registratie juist en volledig is.
  • Tarief vaststellen: Als ondernemer in de zorg ben je niet volledig vrij in het bepalen van jouw tarief en het doen van aantallen specifieke handelingen. De Nederlandse Zorgautoriteit (Nza) hanteert voor bepaalde vrije beroepsbeoefenaren in de zorg namelijk een maximumtarief.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.