• 0

Opslag / Distributie

Hallo,

 

Ik ben de laatste 4 maanden bezig om mijn eigen bedrijfje te opstarten...

 

Mijn bedrijf wordt importeur van de grootste Scandinavische garen producent ‘Garnstudio’. Ik ben al met hulp van Garnstudio een internetpagina begonnen op www.garnstudio.com/nl, waar klanten patronen kunnen vinden, meer lezen over de kwaliteiten en natuurlijk bestellen.

Ik ben daar ook een forum begonnen.

 

De nl-pagina's wordt uiteindelijk uitgebreid om net zo groot en informatief te worden als de .com pagina.

 

Wat uniek is met Garnstudio, is dat de patronen allemaal gratis zijn (zij liggen op de internetpagina) er is een forum, waar brei geïnteresseerde elkaar kunnen ontmoeten, kletsen, ervaringen uitwisselen, meer lezen over de producten enz.

Verder heeft Garnstudio een mooi en vernieuwend collectie / design, die ik persoonlijk veel mooier en modern vind dan die van de huidige garen aanbieders op de Nederlandse markt.

 

De idee was om nu de kennis van Garnstudio bij de eindgebruikers te opbouwen en in begin van 2006, winkels te benaderen voor dealerafspraken en ook met mijn eigen internetverkoop te beginnen.

 

Ik heb al nu al positieve reacties ontvangen, en ik ben nu bezig met distributie en opslag regelingen te uitzoeken.

 

Hier loop ik tegen wat problemen:

 

- Ik werk vanuit thuis, zo het is niet mogelijk op een voorraad hier op te bouwen (ik heb gewoon niet de ruimte) - en ik wil niet tijd gebruiken op inpakken en verzenden, die tijd gebruik ik liever op uitbreiding van de kennis van de producten en pagina's.

Verder is het ook duur om een eigen voorraad op te bouwen en mijn staartkapitaal wil ik liever niet alleen in een voorraad stoppen.

 

- Ik heb ook bedacht om een samenwerking te starten met een al gevestigde garenwinkel/bedrijfje, die bereid zijn om het assortiment in te nemen en verkopen - en ik dan mijn internetorders via deze winkel kunnen versturen. Hoe zouden jullie dat aanpakken??

 

- Of ik kan een afspraak maken met een pakhuis, die dan voor het voorraad en de verzending zorgt (ik betaal dan zelf voor mijn voorraad en opslag).

 

Wat mijn vraag is: hebben jullie een betere oplossing (eventuele ervaringen met zoiets)?

Hebben jullie ervaring met pakhuis/distributiebedrijf, die dit effectief en goedkoop kan regelen?

 

Ik zal heel vragen beantwoorden en meer willen vertellen over mijn bedrijf / idee als dat helpt (ik ben een nieuwe gebruiker zo ik weet nog niet hoe dit precies gaat...)

 

Sorry voor mijn niet helemaal perfecte Nederlands - ik ben namelijk Deens.... ;)

 

Nou, ik ben benieuwd om jullie reacties te ontvangen....

 

Groetjes,

 

Tinlou

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

welkom op Higherlevel tinlou,

 

Ik zal proberen enkele mogelijke oplossingen aan te dragen voor jouw problemen

 

 

- Ik werk vanuit thuis, zo het is niet mogelijk op een voorraad hier op te bouwen (ik heb gewoon niet de ruimte) - en ik wil niet tijd gebruiken op inpakken en verzenden, die tijd gebruik ik liever op uitbreiding van de kennis van de producten en pagina's.

Verder is het ook duur om een eigen voorraad op te bouwen en mijn staartkapitaal wil ik liever niet alleen in een voorraad stoppen.

 

Dit is een probleem wat veel starters hebben, het vinden van een balans tussen tijdsindeling en investeringen.

 

Je zou de fabrikant kunnen polsen of je de voorraad in delen kunt betalen, je houd dan in eerste instantie iets meer geld over om andere dingen te doen.

 

Voor het inpakken kun je misschien iemand inhuren, al kan ik mij voorstellen dat het in eerste instantie niet meteen storm loopt en het dus goedkper is deze zaken zelf te doen.

Die balans zul je zelf moeten vinden.

 

- Ik heb ook bedacht om een samenwerking te starten met een al gevestigde garenwinkel/bedrijfje, die bereid zijn om het assortiment in te nemen en verkopen - en ik dan mijn internetorders via deze winkel kunnen versturen. Hoe zouden jullie dat aanpakken??

 

Dat is inderdaad een mogelijkheid, alleen ben je dan zelf min of meer je status van importeur kwijt, maar goed"niet geschoten is altiijd mis".

Praktisch komt het er bijna op neer dat je de winkel de handling laat doen en jijzelf de boer op gaat om het garen bij een groter publiek bekend te maken.

 

- Of ik kan een afspraak maken met een pakhuis, die dan voor het voorraad en de verzending zorgt (ik betaal dan zelf voor mijn voorraad en opslag).

 

Die mogelijkheid is er ook, alleen daar hangt een prijskaartje aan, en vaak ook minimum aantal handelingen per maand

Zoiets heet fulfilment service, Zie o.a.deze draad.

 

Wat mijn vraag is: hebben jullie een betere oplossing (eventuele ervaringen met zoiets)?

Hebben jullie ervaring met pakhuis/distributiebedrijf, die dit effectief en goedkoop kan regelen?

 

Ik zal heel vragen beantwoorden en meer willen vertellen over mijn bedrijf / idee als dat helpt (ik ben een nieuwe gebruiker zo ik weet nog niet hoe dit precies gaat...)

 

Sorry voor mijn niet helemaal perfecte Nederlands - ik ben namelijk Deens.... ;)

 

Nou, ik ben benieuwd om jullie reacties te ontvangen....

 

Groetjes,

 

Tinlou

 

Kijk eens rond in de diverse subfora op Higherlevel, en gebruik ook de zoekfunctie. Er is hier inmiddels heel wat geschreven.

 

Heb je nog specifieke vragen stel die dan gerust op het forum.

 

Succes

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.