Ik ben een bedrijfje aan het opstarten. Het idee is om elektrische apparaten te gaan importeren uit China. Enige dat ik weet is dat deze CE gecertificeerd zijn.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Het elektrische te importeren product is CE gecertificeerd, mag ik het nu vrij verhandelen in de EU? Krijg ik er van de producent een verklaring o.i.d. bijgeleverd?
- Wat moet er op mijn product staan, ofwel waaraan moet mijn product voldoen volgens de EU richtlijnen?
- Wat moet er verplicht op de verpakking staan van een elektrisch apparaat welke in Europa verkocht zal worden?
- Wat moet er in de handleiding allemaal staan? En in welke taal of talen?
Hopelijk kan iemand mij adviseren hoe elektrische apparaten op de juiste manier te importeren van China naar Europa.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lexie95
Lexie95
Beste lezer/ondernemer,
Ik ben een bedrijfje aan het opstarten. Het idee is om elektrische apparaten te gaan importeren uit China. Enige dat ik weet is dat deze CE gecertificeerd zijn.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Het elektrische te importeren product is CE gecertificeerd, mag ik het nu vrij verhandelen in de EU? Krijg ik er van de producent een verklaring o.i.d. bijgeleverd?
- Wat moet er op mijn product staan, ofwel waaraan moet mijn product voldoen volgens de EU richtlijnen?
- Wat moet er verplicht op de verpakking staan van een elektrisch apparaat welke in Europa verkocht zal worden?
- Wat moet er in de handleiding allemaal staan? En in welke taal of talen?
Hopelijk kan iemand mij adviseren hoe elektrische apparaten op de juiste manier te importeren van China naar Europa.
Mvg Alex
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70689-elektrische-apparaten-importeren-uit-china/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag