Aanbevolen berichten

Dag,

iemand bettichtte mij ervan mijn leeftijd verkeerd te hebben ingevuld. Dat bleek te berusten op een verschil van mening welke leeftijd je moet invullen. Ik had ingevuld hoe ik mij voel in mijn exploratieve en innovatieve maar deerlijk warrige entrepreneurial mind. Ik had ook de leeftijd kunnen invullen die men mijn iha geeft. Tenslotte had ik mijn fysieke leeftijd kunnen invullen (gerelateerd aan mijn geboortejaar). Of het gemiddelde.

 

Mijn vraag nu: wat is de leeftijd van een entrepreneur en hoe vul je die in?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Ik vraag me af hoe belangrijk je "echte" (zie paspoort) leeftijd nu is in het ondernemerschap. Heeft dit alleen invloed bij ondernemingen die draaien op vertrouwen en ervaring, of bij alle ondernemingen? Vind de hele leeftijd kwestie wel interessant aangezien ik zelf nog jong ben.

 

Als je heel jong bent moet je jezelf niet te jong voorstellen, althans, dan moet je goed al je ervaring opsommen. Toen ik nog jong was (ahum) was het beslist een nadeel om er jonger uit te zien dan ik was. Niemand geloofde dat ik zoveel ervaring had als dat ik had. Inmiddels kort ik mijn cv kwa aantal jaren wel 's wat in, om niet zo stokoud te lijken.

 

Investeerders willen dat je jong bent (veel energie) en dat je al twee succesvolle startups hebt gedaan en dat je heel veel ervaring hebt. Bij investeerders moet je 24 zijn en de ervaring hebben van iemand van 50.

Als investeerders een stem hebben in jouw salaris, dan ben je voor hun ineens 18 (minimumjeugdloon).

 

Klanten willen dat je betrouwbaar over komt en dus niet te jong en niet te oud bent. Bij klanten kun je het beste 40 zijn en er uit zien als 30.

 

Je werknemers willen dat je doet en bent als zij (24 dus) maar voor je natuurlijk overwicht moet je minimaal 35 zijn.

 

Voor je mede-entrepreneurs op een forum als dit moet je een hippe leeftijd hebben. Die varieert met het jaargetijde.

 

Om een leuke date te hebben op dit forum maakt je leeftijd dan weer helemaal niet uit.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Moet ik wat losser zijn, of vind ik dit nou een typisch zweverig onderwerp dat niet al te veel met ondernemen te maken heeft? Gezien de vraag betrekking heeft op HL plaats ik hem in het "over HL" board.

 

En in mijn recht toe rechtaan gedachte; gewoon je werkelijke leeftijd invullen, alleen kan het me niet echt interesseren wat iemands leeftijd is. Ik lees de profielen vrijwel nooit en ga af op de reacties die men plaatst.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

tja, wat is leeftijd, hetgeen ik me bewust ben is dat ik altijd al bestaan heb

 

maar ja, mensen willen graag een referentiekader

 

en laat ik eerlijk zijn, soms vraag ik me wel eens af, wie is er nou ouder ik of de kinderen

ik coach, adviseer en geef groeigericht aandacht aan het bewust worden van bewustzijn

Link naar reactie

Moet ik wat losser zijn, of vind ik dit nou een typisch zweverig onderwerp dat niet al te veel met ondernemen te maken heeft? Gezien de vraag betrekking heeft op HL plaats ik hem in het "over HL" board.

 

Lieve Welleke, dat vind ik nou jammer. Ik vond het een echt ondernemers-onderwerp. Het gaat over hoe je je presenteert aan klanten, investeerders en anderen. En over hoe kansrijk je bent als je een onderneming start en je bent 18 of 35 of 61. Welke leeftijd mensen hier op hl opgeven interesseert niemand, denk ik, anders dan uit algemene interesse, en om te zien hoe serieus je iemand moet nemen als een statement niet met argumenten is onderbouwd.

 

Dus graag dit draadje weer terugplaatsen naar waar het stond, in "ondernemen algemeen".

 

liefs

Christine

Link naar reactie
Het gaat over hoe je je presenteert aan klanten, investeerders en anderen. En over hoe kansrijk je bent als je een onderneming start en je bent 18 of 35 of 61.

 

En toch blijf ik dit ontzettend wazige gedachtensprong vinden. Waar wil je nou eigenlijk heen met dit verhaal?

 

Het is niet dat ik niet weet hoe leeftijd een rol kan spelen. Ik weet niet anders dan dat ik "te jong" wordt geschat en "te licht" wordt bevonden. Ik ging op mijn 16e naar de HEAO, werd net 18 toen ik stage liep bij Opel Nederland en werd daar totaal niet serieus genomen door mijn directe begeleider. Natuurlijk wilde ik veel meer dan dat ik aankon, maar zijn houding was ronduit irritant. HEAO afgerond op mijn 20e na een afstudeerperiode bij Bruynzeel Keukens waarbij ik wel gewaardeerd werd en daarna gestart als zelfstandig ondernemer.

 

Leeftijd en uitstraling spelen daarbij een grote rol heb ik gemerkt, het lijkt mij altijd meer tijd te kosten om een goede indruk te kunnen maken en ik wijt het aan mijn uitstraling. Maar goed, dat is zo of niet, ik ga daar verder niet bij stilstaan. Ik doe mijn ding en wie er meedoet zie ik vanzelf wel.

 

Ps.ik vergiste me in jouw uitgangspositie, ik dacht dat je het had over het invullen van de leeftijd op dit forum.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Waar moet het dan mee te maken hebben? Met hoe je je voelt? Dus je krijgt een sollicitatiebrief van iemand die zegt 30 te zijn, en het is vervolgens maar afwachten of het gaat een depressieve puber of opa die net de bingo heeft gewonnen?

 

Ik zie daar nou niet echt de voordelen van in. Bovendien zijn er hier in Hilversum en omstreken te veel mensen die beweren in de dertig te zijn maar thuis zelfs de geraniums volspuiten met botox.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Om Joan Collins te quoten: "14 you're only once, but 30, my darlings, 30 you can be for years" ;D

 

Om een vriendje (24, gay) te quoten "Het zijn altijd oude(re) kerels die je vertellen dat het niet om leeftijd maar persoonlijkheid gaat. Ik zeg dan: good for you ... het bejaardenhuis zit vol persoonlijkheid. Veel plezier".

 

Leeftijd is, in dit door-gebotoxte-connie-breukhoven-tijdperk, in sommige situaties een heikel issue. En iedere entrepreneur (in den dop) kent het probleem: als je haren niet grijs zijn en het babyvet (bij wijze van spreken) nog aan je wangen hangt, zou je willen dat je grijs/grijzer was. Kom je richting the big 4-0, zou je (soms) willen dat je wat minder grijs was.

 

Uiteindelijk zit het toch allemaal tussen je eigen oren. En let's face it ...weinig zaken zijn zo triest als een vrouw van 40+ die zich kleedt als haar dochter (en tegen die puber zegt dat ze geen "moeder" maar een "vriendin" is) of een 35+ kerel die zichzelf "boy" noemt en in baggy skater jeans loop met een petje schuin/achterstevoren/scheef op het hoofd (om beginnende kaalheid te verbergen).

 

Misschien moeten we eens gaan benchmarken aan de overkant van de grote plas. Komen we bijvoorbeeld uit in Chicago bij Oprah Wifrey, een van de marketingwonders van het laatste decennium waarin ze een slordige miljard dollar bij elkaar sprokkelde. En hoe gaat die er mee om?

"I'm 50 and I'm proud of it". En ondertussen laat ze zonder gene zien hoe ze er uit ziet zonder make up in sjofele trainingspakken.

 

Is dit een antwoord op je vraag Christine?"

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie

Waar moet het dan mee te maken hebben? Met hoe je je voelt? Dus je krijgt een sollicitatiebrief van iemand die zegt 30 te zijn, en het is vervolgens maar afwachten of het gaat een depressieve puber of opa die net de bingo heeft gewonnen?

 

Omdat onderscheid maken op basis van leeftijd bij sollicitanten bij wet verboden is, neem ik aan dat het een sollicitant is toegestaan op dit punt te liegen (vergelijk: het vragen naar zwangerschap bij sollicitatie). Indien de depressiviteit of de gewonnen bingo van wezenlijke invloed zijn op het vermogen het werk naar behoren uit te voeren, zullen deze aspecten wel door de sollicitanten naar voren gebracht moeten worden.

 

Ik heb mijn twijfels of het nuttig is discriminatie op basis van leeftijd bij wet te regelen. Maar ik denk wel dat veel 'beste keuzes' niet gemaakt worden omdat leeftijd al vroeg in het selectieproces als criterium gehanteerd wordt.

Link naar reactie

Is dit een antwoord op je vraag Christine?"

 

Met excuses voor mijn late reactie: het is een prima antwoord. Ik hield niet van Dallas maar mocht wel graag kijken naar Joan Collins als de ultieme bitch. Kijk ook nog wel 's naar Oprah, niet naar haar gasten maar om te genieten van hoe ze het zelf doet.

 

Mijn vraag was niet zo serieus bedoeld. Maar misschien onbewust ook weer wel. Als je als vrouw boven de 40 bent ben je daar meer mee bezig, als vrouw ben je eerder "afgeschreven" denk ik, tenzij je voor jezelf besluit dat je dat niet zal laten gebeuren.

 

Je moet je niet geforceerd jonger voordoen dan je bent, dan wordt je inderdaad alleen maar lachwekkend. Maar als je 45 bent en je besluit te leren snowboarden, dan moet je dat vooral doen.

 

dagdag

X10

Link naar reactie

Joan was Dynasty ... JR Ewing (Larry Hagman) was de bitch van Dallas ... 8)

 

Je ziet hoe intensief ik keek. Dynasty was veel beter dan Dallas, want Dynasty had Joan Collins. En Amanda Locklear.

 

 

Hahaha, geweldig Annedien!

 

Amanda Loclear? Nee joh! Dat was Heather Lockleer: Sammy Jo! Daar keek ik als middelbare scholier voor naar Dynasty.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Leeftijd, wat een dankbaar voer voor filosofen, dichters marketeers van nanosoom-cosmetica, midlifecrises, begravenisondernemers en plastisch chirurgen.

 

Mijn jongste zoon wordt 2, ik ben 30, mijn vader gaat op zijn 62e met pensioen, mijn moeder van 65 begint haar eigen onderneming en mijn grootvader van 96 nadert zijn einde.

 

Wie ben ik om wat te zeggen over tijd, leeftijd en wat dit alles betekent.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.