• 0

Als zzp’er mensen inhuren

Ik wil als zzp'er gaan starten maar heb wat praktische vragen als beginner in deze wereld. Misschien dat jullie mij wat op weg zouden willen helpen met jullie ervaring.

Ik ga het beheer en services van (vakantie)huizen regelen. Ik wil zelf geen mensen in dienst nemen maar wil voor bepaalde services als schoonmaak, tuinonderhoud, e.d. wel mensen (op oproepbasis) inhuren.
Één van mijn vragen is hoe ik dit zou kunnen doen als diegene zelf geen zzp'er is, zoals studenten bijvoorbeeld. Hoe doen bijv. landbouwbedrijven dit met seizoenswerk?

Mocht iemand mij een beetje op weg willen helpen zou ik daar enorm blij mee zijn.

 

Hartelijke groet,
Victoria Rodriguez 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beginnende landbouwbedrijven werven typisch personeel onder familie en bekenden en werken 12 uur per dag, 6 dagen per week. Pas als ze wat groter zijn vangen ze de piektijden op met uitzendkrachten (die zijn zo'n 80% duurder) of werknemers met een nul-urencontract (die snel weg gaan).

 

 Als starter is het geen optie om buiten je netwerk te werven. Je hebt namelijk geen vast inkomen te bieden als ik het zo lees dus je loopt een groot risico dat je werknemers er snel de brui aan geven. In het begin zal je gebaat zijn bij het leren kennen van een handvol mensen waar je van op aan kunt, zoals wat oudere mensen die bewust part time willen werken vanwege studie of gezin. Jonge studenten stoppen met werken zodra ze niet meer rood staan of hun spaardoelen voor vakantie hebben behaald (ik spreek uit ervaring).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je een paar mensen hebt die voor je willen werken kun je een payrolling service de hele rompslom uit handen laten nemen. Uitzendburo's doen dat vaak. Je medewerker is dan bij het uitzendburo in dienst en die factureert aan jou. Alles netjes geregeld maar het kost wel 25% boven op de loonsom.

 

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
  • 0
48 minuten geleden, Maarten Visser zei:

Alles netjes geregeld maar het kost wel 25% boven op de loonsom.

Een werknemer zelf in dienst nemen kost je al  snel 25% boven op de loonsom (werkgeverslasten WW, ZW, WIA, inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet, Arbodienstverlening, salarisadministratie, verzuimverzekering, loondoorbetaling binnen eigen risicotermijn etc).  Een uitzendbureau zal daar nog een marge bovenop doen

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf werk ik vaker met de platformen YoungOnes en Temper (ik ben nieuw op het forum, als  ik deze platformen niet mag benoemen zal ik de namen verwijderen). Dit maakt het inhuren van zzp'ers ontzettend eenvoudig en goedkoop, maar voorkomt problemen met regelgeving rondom verkapte loondienst. 

 

Link naar reactie
  • 0

BOEM: https://www.taxlive.nl/nl/documenten/nieuws/inspectie-szw-platform-temper-is-een-uitzendbureau/

Niks definitief aan, maar in navolging van Deliveroo (wat wel al een uitspraak van het Hof is) zal Temper ook echt moeten opletten of hun werkwijze wel aan de regels voldoet (wat niet wil zeggen dat ik me in die regels kan vinden, maar daar heb je als ZZP-er die aangesloten is bij dergelijke clubs geen boodschap aan).

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.