• 0

China in aankomst, nieuwe kansen of..?

Ik vroeg mij zo maar eens af, wat als China en andere Aziatische en of Oostblok landen hier steeds meer voet aan land zetten. Je ziet steeds meer dat de productie verplaats wordt naar deze landen.Ik zag op tv dat daar de loonkosten zo'n 0.50 eurocent uur doen.Dus zeg 100.00 euro maand nu daar kunnen we nooit meer tegen op. Dat zal heus wel bijgesteld worden maar een productie kracht is hier altijd nog 10.00 euro uur. ok dat is dan zo. Maar wat gaan wij hier dadelijk als alle productie is verhuisd op neerlands bodem doen? Innovatie, Logistiek als doorvoerland voor Europa? Dit is dus mijn vraag wat gaan wij in de toekomst doen? Iemand ideetjes, gr Henk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou ook kunnen, maar dan nog moeten we wat ondernemen. Ik doel eigenlijk op dit bedrijf afgelopen zondag bij Harry Mens. Misschien lezen zij dit zelf wel, er is niks mis mee. Ik vraag mij alleen af hoe ontwikkelt zich dit in de toekomst. zie bijlage:

 

Multi-Fix Special Products BV bij Business Class van Harry Mens.

 

 

THE OUTSOURCE SOLUTION!

 

Steeds meer ondernemers willen profiteren van de grote voordelen die de Chinese markt hen kan bieden. Maar hoe krijg je de vereiste producten met de juiste kwaliteit en tegen zeer scherpe tarieven hier in Nederland? Op Zondag 30 oktober om 11:00 uur RTL 7 presenteren we de mogelijkheden van ons bedrijf op dit gebied in Business Class bij Harry Mens.

 

Multi-Fix Special Products BV heeft de oplossing; men levert ‘Custom made’ metalen en kunststof artikelen. “U vraagt wij draaien” is het motto. In de loop der jaren is het leverprogramma meer en meer uitgebreid. Werd ruim 5 jaar geleden begonnen met speciale bevestigingsmaterialen, inmiddels omvat het programma allerlei soorten draai- en freesdelen, gietwerken, stansproducten en lassamenstellingen. De goederen kunnen worden voorzien van alle soorten afwerkingen en worden in overleg met de klant eventueel geassembleerd aangeleverd.

Onze vestiging in Shanghai met 60 eigen Chinese medewerkers verzorgt de complete inkoop, alle kwaliteitscontroles en het logistieke gedeelte. Zij worden ter plaatse begeleid door Nederlandse professionals. Het gehele traject wordt vanuit Nederland gecontroleerd en bewaakt.

De medewerkers in Nederland zijn uw aanspreekpunt: U kunt uw wensen dus duidelijk verwoorden, en wordt op een heldere manier op de hoogte gehouden van de status van het traject. Wij ondervangen alle mogelijke problemen. http://www.multifixgroup.com/nl/

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor sommige bedrijven is dit absoluut een uitkomst, en voorlopig zal er best nog wel meer maak handel die kant op gaan.

 

Ik heb hier zelf momenteel spullen uit China liggen die ook op een dergelijke manier gemaakt zijn ...en niet aan de eisen voldoen.

Wat doe je dan, de meuk terugsteuren, reclameren ?

Natuurlijk zijn er nieuwe onderweg,maar in de tussentijd kan ik niks.

 

Kwaliteitsproblemen zijn natuurlijk op te lossen maar passen niet echt een lean organsisatie, die zijn voorraden probeert te beperken.

 

Fossiele brandstoffen worden vanaf nu alleen maar duurder, dat ga je dus merken in de transportkosten, snel invliegen wordt straks te duur.

Maar ook voor container vrachten zul je dat gaan merken.

 

En dan is er nog de politieke kwestie die in de toekomst op gaat spelen.

Vroeg of laat wil de Chinese regering toch Formosa/Taiwan terug, en af en toe roepen ze dat ook weer..

Wat gaat Amerika daar tegenover stellen, ik denk helemaal niks.

Dat betekend dat er boycotten gaan komen, en onbetrouwbare leveringen uit die hoek.

 

Ik geloof dat een Chinees momenteel € 125 per maand verdient, en dat zal omhoog gaan als de Chinese munt een keer opgewaardeert gaat worden, en dat gaat een keer gebeuren, de kritiek op de Chinese regering is dat ze de munt nu met allerlei trucs bewust onderwaarderen.

 

Wie echt naar de toekomst kijkt blijft denk ik beter dichter bij huis.

Link naar reactie
  • 0

Chinees leren.

 

de taal aldaar heet mandarijn.

 

Niet noodzakelijk. Er wordt ook Kantonees gesproken, en Daur, Kalmyk-Oirat, Lu, Uighur, Mongools, Tibetaans etc. Hangt af van het gebied waar je zit. Wat dat betreft is de vraagstelling over "China" veel te breed. De vraag is meer: welk deel van China?

 

Het idee dat "China" als geheel explosieve groei meemaakt is onjuist. Het is voornamelijk in een beperkt aantal kuststeden dat het Chinese Mirakel zich manifesteert. Hier onstaan de high-tech centra, de nieuwe wolkenkrabbers en rijden de dure auto's rond.

 

Wat je ziet in China is dat die aantrekkingskracht ook leidt tot een van de grootste urbanisatiegolven uit de hele geschiedenis. Die explosieve groei betekent helaas ook dat van de 20 meest vervuilde steden van de wereld, de meeste in China liggen. Ook iets om als ondernemer over na te denken (zowel kansen als bedreigingen dus).

 

Een van de grote uitdaging van de Chinese overheid is om de groei die het land nu meemaakt en de rijkdom die dat meebrengt te verspreiden. De rest van het land, zeker de provincies richting het Noorden en Oosten zijn redelijk arm, ethnisch heel divers en over het algemeen gekenmerkt door etnische spanningen en periodieke gewapende opstandelingen.

 

Als China er niet in slaagt de rijkdom te spreiden, dan zouden de spanningen wel eens groter kunnen worden. Dat zou ook zo zijn weerslag kunnen hebben op ondernemers die hun heil zoeken in het land.

 

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik had van de week een gesprek met een partij die in Nederland personeelsdiensten aanbied. Die zijn naar Shanghai en Hong Kong gegaan en doen daar personeelswerving voor westerse bedrijven. Maar ze doen ook payrolling, nemen de mensen zelf in dienst en je huurt deze dan weer in. Ze gaan nog een stap verder, want ze bieden ook full service kantoorruimte aan. Ze claimen binnen 2 maanden 'up and running' te zijn met eigen mensen in China.

 

Dat noem ik goed inspelen op de nieuwe ontwikkelingen!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

"Goed inspelen" kan... maar dan moet je wel een verregaande samenweking hebben met één of meerdere bedrijven in China...

Er is nog steeds "goedkoop" spul uit China te krijgen.. aan de andere kant moeten wij ons als Nederlandse /Europesche ondernemers niet te gek laten maken...

Een paar parts bestellen we nog in China... maar wat wij inmiddels onze fabrieken in Bulgarije en Turkije geleerd hebben over onze West Europesche markt kunnen de Chinezen i.v.m. levertijden en transportkosten een puntje aan zuigen...

Natuurlijk komen ze.. ook in Nederland.. maar vergeet niet eerst goed rond te kijken in de landen rondom ons.

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.