Jawel: werken kan prima naast een emmer LEGO en slappe oploskoffie

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bron: de Ondernemer

 

'Als we over vier jaar terugkijken op dit jaar dan zal er worden gesproken over de Industriële Revolutie van '20/'21. Het jaar waarin ondernemers ontdekten dat een gebouw alleen maar geld kost en dat je er in het beste geval een hoop gezeik met personeel voor terugkrijgt'. Nico Dijkshoorn blogt.

 

 Je kunt alles thuis doen. Een uiterst pijnlijke ontdekking. Al die leaseauto’s, bedrijfskantines, ergonomische bureaustoelen en vergaderruimtes, in heel veel beroepen worden die helemaal niet gemist. Op en neer rijden naar je werk blijkt nu, midden in deze crisis, een ingesleten gewoonte.

Natuurlijk geldt dat niet voor alle beroepen, maar stilletjes geniet Nico wel van dit verplicht omdenken. Dat er nu eens wordt nagedacht door ondernemers of al dat werk noodzakelijkerwijs op dezelfde locatie moet worden verricht.

 

Het zal wat geestelijke wilskracht gaan kosten, om toe te durven geven dat belangrijk werk in een peperduur gebouw ook kan worden gedaan vanuit een gezinswoning in Giethoorn, maar uiteindelijk zullen ondernemers gaan begrijpen dat al het werk dat ooit naast een luxe koffiemachine werd gedaan, net zo goed kan worden verricht naast een enorme emmer LEGO en een bakje slappe oploskoffie.

Dat is voor een grote groep ondernemers dé corona-les: ze hebben jarenlang een stukje nutteloze gezelligheid gefinancierd.

 

Lees via onderstaande link het blog van Nico Dijkshoorn.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
23 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

Als we over vier jaar terugkijken op dit jaar dan zal er worden gesproken over de Industriële Revolutie van '20/'21

Nico Dijkshoorn zal ongetwijfeld een administratieve revolutie bedoelen.

Mijn nieuwe **** zal over vier jaar nog steeds niet tussen de legoblokjes worden gemaakt ... bedacht en ontworpen heel misschien wel, maar daar blijft het voorlopig dan ook bij.

Het zal eveneens de nodige geestelijke wilskracht gaan kosten als je niet over een gezinswoning in Giethoorn of iets vergelijkbaars beschikt.

 

"Dat is voor een grote groep ondernemers dé corona-les: ze hebben jarenlang een stukje nutteloze gezelligheid gefinancierd."

Als er iets is dat wij van de Corona-les hebben geleerd, dan is het wel dat gezelligheid  verre  van nutteloos is gebleken.

 

Dom artikel.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

In mijn ogen is een kantoor een luxe, niet een noodzakelijkheid. 

 

Dat gezegd hebbende heeft een kantoor wel een aantal heel duidelijke voordelen:

 

  • Je krijgt eenvoudiger "kruisbestuivingen" van ideeën 
  • Mensen op kantoor voelen zich in grotere mate deel van een groter geheel
  • Sommige mensen leven niet in een woning waar leef / werk makkelijk van elkaar te scheiden is (geen aparte werkkamer bijvoorbeeld). Als die mensen ook nog eens kinderen thuis hebben, dan is dat een slechte combo

 

Veel bedrijven kunnen hun kantoorruimtes waarschijnlijk terugschalen. Maar uiteindelijk is het toch handig voor veel bedrijven een plek te hebben waar mensen bijv. heen kunnen gaan voor face to face meetings of om cliënten te ontvangen. 

Praktische handleidingen, overzichten en how-to's voor ondernemers:

 

Start24.nl

Link naar reactie

ik ben er redelijk achter gekomen dat ik eigenlijk het overgrote deel van mijn werkdagen niet eens in Nederland hoef te zijn om mijn werk goed uit te kunnen voeren.

Ik heb ondertussen ook wat zitten rekenen en 1 keer in de 2-3 weken naar NL voor een paar dagen moet genoeg zijn. De rest van de tijd werken vanaf een zonnige veranda met een mooi uitzicht moet gewoon kunnen.

Ik durf nu nog niet, maar wie weet grijp ik over een paar jaar de mogelijkheid :biggrin:

"if it works, it aint stupid"

Oprichter van start24 en Devise
Lees hier mijn blog over ergonomisch werken
 

Link naar reactie
11 uur geleden, Branko Collin zei:

Toch zonde dat een vermogond mens als Nico ja-dat-mag-ik-zeggen Dijkshoorn, zodra de kans zich voordoet, aan de slappe oploskoffie gaat. Protestantse zelfkastijding?

Thumps up

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
16 uur geleden, Tom 2021 zei:

ik ben er redelijk achter gekomen dat ik eigenlijk het overgrote deel van mijn werkdagen niet eens in Nederland hoef te zijn om mijn werk goed uit te kunnen voeren.

Ik heb ondertussen ook wat zitten rekenen en 1 keer in de 2-3 weken naar NL voor een paar dagen moet genoeg zijn. De rest van de tijd werken vanaf een zonnige veranda met een mooi uitzicht moet gewoon kunnen.

Ik durf nu nog niet, maar wie weet grijp ik over een paar jaar de mogelijkheid :biggrin:

Ik zou daar niet te lang mee wachten ik doe het al 15 jaar zo, je gaat zelfs afvragen wat in Nederland nog te vinden valt. Geen veranda met seasight en zon in ieder geval :smiling-face-with-sunglasses:

Link naar reactie
(aangepast)
Quote

Ik zou daar niet te lang mee wachten ik doe het al 15 jaar zo, je gaat zelfs afvragen wat in Nederland nog te vinden valt. Geen veranda met seasight en zon in ieder geval :smiling-face-with-sunglasses:

Zonder enige vijandigheid: je weet kennelijk niet wat je op dit moment aan winterse schoonheid (en ongemakken) mist. En waarom dan wel hier posten en reageren vanuit Kaapverdië? Het lijkt mij alsof daar dan ook niks leukers of beters te doen is. :winking-face:

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie

Je ziet inderdaad vaker dat corona tot een vorm van bezinning zou leiden, en dat de post corona wereld er anders uit gaat zien ivm thuiswerken. Wat mensen vergeten, en dat is een ervaring die ik had bij een vorige werkgever is de wijze waarop we thuis terecht zijn gekomen. Je zat in een draaiend team, kende de mensen en werkzaamheden en door een externe factor kwam je nu vanuit thuis te werken. Natuurlijk lukt dat en zijn er vele voordelen te noemen. Bij een eerdere werkgever hadden we een team verspreid over Europa, wat we zagen was een groot verloop in mensen omdat het erg lastig bleek om mensen in te werken en op te leiden en onderdeel te maken van het team. Thuis werken op lange termijn is toch net wat anders dan nu een jaar thuis zitten en werken bestaand team.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.