• 0

Kosten voor Kinderopvang aftrekbaar

Hallo forumgebruikers,

 

Wellicht kan iemand mij van advies voorzien. 

Er is een topic die raakvlakken heeft met mijn vraag.  Die is jammer genoeg gesloten. 

 

Ik werk in de Zorg als ZZPer en ben genoodzaakt om mijn kind naar de gastouderopvang te brengen.  De vraag luidt als volgt zijn dit kosten die ik mag aftrekken van mijn winst?

m.a.w. kan ik dit als zakelijke kosten opvoeren? Ik dacht zelf van wel omdat dit kosten zijn die ik maak om mijn werk te kunnen uitvoeren.

 

Ik hoor graag jullie hier tegenaan kijken.

Alvast dank voor de reacties.

 

Volledigheidshalve, zowel de toeslag alsmede de kosten voor de opvang lopen al via mijn zakelijke rekening.

Ik heb één grootboekrekening aangemaakt waar de kosten als de baten landen. Ik hoop dat dit correct is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De kosten voor kinderopvang zijn privé-uitgaven en deze zijn zakelijk niet aftrekbaar, ook niet als u uw werkzaamheden als ZZP’er buitenshuis moet uitvoeren. Om u toch in deze kosten tegemoet te komen is daarvoor de kinderopvangtoeslag in het leven geroepen.

 

1 uur terug, Equipe zei:

Volledigheidshalve, zowel de toeslag alsmede de kosten voor de opvang lopen al via mijn zakelijke rekening.

U kan en mag de woninghuur en zorgverzekering ook wel via de zakelijke bankrekening betalen, maar dat maakt het niet opeens zakelijke uitgaven.


Het maakt niet via welke bankrekening de toeslagen worden ontvangen en de kosten voor de kinderopvang worden betaald. Via de zakelijke bankrekening zijn en blijven het privé-stortingen en privé-uitgaven.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.