• 0

Brexit verlies klanten VK

LS

 

Vandaag hebben de eerste klanten uit het VK de orders geannuleerd. Dat is erg treurig wan ik deed altijd een leuke omzet in de VK. Ik ben producent van een niche product (preferente oorsprong) en lever B2B. De meeste orders die wij verzenden zijn tussen de 20 en 30 kg en hebben een waarde van €400,-- per zending. Ik doe ook al jaren veel export naar Noorwegen en Zwitserland zonder enige problemen. Ik ben dus goed voorbereid. In januari heeft helemaal uit het niets de export uit Noorwegen stil gelegen. Dat had te maken dat de vervoerders de zaken niet op orde hadden. Ik kreeg gewoonweg de verzend etiketten niet aangemaakt. Nu is dat weer verholpen en zijn inmiddels de nodige pakketten weer in Noorwegen gearriveerd. Nu heb ik de indruk dat niet de Brexit en de daarbij komende douane formaliteiten een probleem zijn. Maar dat gewoonweg de vervoerders de zaken niet op orde hebben. Ik begrijp er geen barst van. We wisten al even dat de Brexit er aan zat te komen. Wie herkend dit probleem en weet een oplossing?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Hoor binnen mijn netwerk dat klanten in het VK inderdaad de papieren niet op orde hebben. Ze wisten  al dat het eraan zat te komen, maar toch wist niemand in welke vorm en blijkt bestellen of leveren de afgelopen weken onmogelijk door de administratieve rompslomp.

 

Veel orders zijn geannuleerd met de opmerking dat het zeker 2 maanden gaat duren.

Weet niet of het nuttig is, maar dit gaat om metaalonderdelen en orders van 200 tot (ongeveer)10.000 kg

aangepast door Ondernemeneer

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Ondernemeneer zei: