• 0

Een in eerste instantie verlengd boekjaar inkorten

Goedemiddag allen,

 

Ik heb een vraag met betrekking tot het inkorten van een in eerste instantie verlengd boekjaar. Ik heb van de belastingdienst begrepen dat dit in mijn geval zou mogen (via een wijziging van de statuten via een notaris), maar heb zelf niet zo'n hoge pet op van een niet schriftelijk bevestigd advies van de belastingdienst, dus stel ik mijn vraag ook hier en hoop dat jullie me hierin van advies kunnen voorzien.

 

Oprichting BV was 01-07-2020 met een eerste verlengd boekjaar van 01-07-2020 t/m 31-12-2021

Dit was op advies van onze financiële adviseur. Nu zien we dat de winsten hoger zijn dan verwacht en dat de verplichtingen naar de belastingdienst oplopen en we willen daarom nu over 2020 afrekenen, en 2021 als regulier boekjaar inzetten.

 

Nu is mijn vraag of een wijziging inderdaad nog mogelijk is, omdat ik veel dingen lees dat een boekjaar niet met terugwerkende kracht mag worden gewijzigd. Ons boekjaar loopt nog tot en met 31-12-2021, dus volgens mij zou dit moeten kunnen, maar ik ben hier niet zeker van. 

 

Bij voorbaat dank voor jullie terugkoppeling

 

MvG

Michael

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Waarom niet overleggen met de financieel adviseur en reserveren op een spaarrekening?

 

Of anders zit je waarschijnlijk mis met het verzoek om een lager dga-loon uit eerdere berichten...

 

Wat is het probleem om dit op te (laten) lossen behalve de gewijzigde situatie doorgeven?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.