• 0

starten partime onderneming

Beste mensen,

 

Ik wil graag samen met twee compagnons een partime onderneming beginnen. We willen een VOF beginnen.

Onze hoofdtaak wordt het leveren van diensten in de vorm van webdesign en het ontwikkelen van webapplicaties.

 

We hebben het een en ander al uitgezocht:

 

- We moeten ons inschrijven bij de KVK.

- We moeten ons aanmelden bij de belastingdienst

- We komen in aanmerking voor de inkomstenbelasting en omzetbelasting.

- We gaan algemene voorwaarden opstellen

- We gaan een Venootschaps contract opstellen

- We gaan een zakelijke rekening openen.

- Eventueel stellen we een onderhoudscontract op voor de klant

 

We hebben zelf uitgezocht dat het inschrijven bij de KVK 100 euro kost per jaar. Daarnaast doen we de boekhouding zelf. Zo veel boekhouding hebben we toch niet (5 uitgaande facturen en 5 inkomende facturen). Ook het opstellen van een jaarrekening doen we zelf. Het is immers niet verplicht om het door een accountant te laten doen. Ook hebben we geen vaste lasten (behalve de kvk). Ook willen we een zakelijke rekening openen. Dit brengt geen kosten met zich mee.

 

Nu is de vraag, zijn er nog kosten die we over het hoofd hebben gezien?

Want we willen namelijk het totale kostenplaatje weten. Ook willen we graag weten of het verplicht is om bepaalde bedrijfsverzekeringen af te sluiten.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Groeten van Tim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gezien de aard van de activiteiten zou je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kunnen nemen. www.sfz.nl voor goede verzekeringen tegen lage prijzen.

 

Begint een beetje flauw te worden deze "sluikreclame" >:( Gezien het feit dat je deze partij regelmatig aanhaalt (en er ook mee samenwerkt) is het wellicht een idee om de link te koppelen aan het woordje verzekeringen onderin je handtekeningsectie.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Denk dat de initiele kosten ook mede afhankelijk zijn van hoe "groots" je het aan wil gaan pakken. Beginnen jullie te werken vanuit een thuis-situatie, dan zullen er inderdaad naast hosting, telefoon, kilometers en evt briefpapier/visitekaartjes kosten weinig overige kosten zijn. Pak je het groter aan, dan krijg je ook te maken met huisvesting, gas/electra, offciele licenties van software-paketten ;) , etc etc

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0

Je hebt het goed afgedekt. Regel wel hoe eea moet gaan lopen als jullie ruzie krijgen en laat dit vastleggen bij een notaris of zo.

Gezien de aard van de activiteiten zou je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kunnen nemen. www.sfz.nl voor goede verzekeringen tegen lage prijzen.

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

Maar zo'n bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is toch niet noodzakelijk in onze situatie. Of denken andere mensen er anders over?

 

En hoe eea moet gaan lopen als we ruzie krijgen staat toch al in het Venootschapscontract vast? Moet zo'n contract ook vastgelegd worden bij een notaris om rechtsgeldig te zijn?

Link naar reactie
  • 0

Maar zo'n bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is toch niet noodzakelijk in onze situatie. Of denken andere mensen er anders over?

 

Verplicht is het niet. Goede algemene voorwaarden zijn erg belangrijk. Echter, deze kunnen nooit alle aansprakelijkheid uitsluiten. Afhankelijk van de bedrijfsaktiviteiten kan het wel verstandig zijn om een bedrijfs-/beroepsaansprakelijkheidsverzekering te sluiten. De maatschappij die hier een goede oplossing voor heeft is Erasmus. (afgestemd op Webbouwers) Steek je licht eens op bij een paar assurantieadviseurs bij je in de buurt.

Zij kunnen je vertellen welke verzekeringen raadzaam zijn. Lees de FAQ eens door en je wordt weer een stuk wijzer.

 

En hoe eea moet gaan lopen als we ruzie krijgen staat toch al in het Venootschapscontract vast? Moet zo'n contract ook vastgelegd worden bij een notaris om rechtsgeldig te zijn?

 

Is niet noodzakelijk. Ergo, het gebruik van een vennootschapsovereenkomst is niet verplicht maar wel altijd aan te raden!

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

En hoe eea moet gaan lopen als we ruzie krijgen staat toch al in het Venootschapscontract vast? Moet zo'n contract ook vastgelegd worden bij een notaris om rechtsgeldig te zijn?

 

Is niet noodzakelijk. Ergo, het gebruik van een vennootschapsovereenkomst is niet verplicht maar wel altijd aan te raden!

 

Succes

 

Ja, ik weet dat het verstandig is. Maar om het rechtsgeldig te laten zijn, moet het dan vastgelegd zijn bij een notaris?

Link naar reactie
  • 0

Begint een beetje flauw te worden deze "sluikreclame" >:( Gezien het feit dat je deze partij regelmatig aanhaalt (en er ook mee samenwerkt) is het wellicht een idee om de link te koppelen aan het woordje verzekeringen onderin je handtekeningsectie.

 

Ik denk te begrijpen waar je opmerking vandaan maar ik ontvang nul komma nul inkomen uit SFZ. Ook ben ik geen aandeelhouder of zo. Ik waardeer ze om wie ze zijn en wat ze bieden. Ik verwijs ook regelmatig naar de KvK en het grappige is dat daar dan niet over "sluikreclame" wordt gesproken.

 

Dit is een forum voor en door ondernemers. Dat je niet ongegeneerd je eigen handel kan promoten is duidelijk en dat begrijp ik. Maar dat er ook een regel zou zijn die bepaalt dat je niet mag verwijzen naar organisaties die je waardeert en waar je goede ervaringen mee hebt, is nieuw voor me.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Begint een beetje flauw te worden deze "sluikreclame" >:( Gezien het feit dat je deze partij regelmatig aanhaalt (en er ook mee samenwerkt) is het wellicht een idee om de link te koppelen aan het woordje verzekeringen onderin je handtekeningsectie.

 

Ik denk te begrijpen waar je opmerking vandaan maar ik ontvang nul komma nul inkomen uit SFZ. Ook ben ik geen aandeelhouder of zo. Ik waardeer ze om wie ze zijn en wat ze bieden. Ik verwijs ook regelmatig naar de KvK en het grappige is dat daar dan niet over "sluikreclame" wordt gesproken.

 

Dit is een forum voor en door ondernemers. Dat je niet ongegeneerd je eigen handel kan promoten is duidelijk en dat begrijp ik. Maar dat er ook een regel zou zijn die bepaalt dat je niet mag verwijzen naar organisaties die je waardeert en waar je goede ervaringen mee hebt, is nieuw voor me.

 

Kees, ik weet niet of er hier een regel is die dit laatste wel of niet bepaalt, maar in plaats van een directe link te plaatsen naar een verzekeringsmaatschappij, lijkt het mij beter om een opmerking te vermelden in de trant van "als je me een privé-berichtje stuurt, kan ik je wel een maatschappij noemen waar ik goede ervaringen mee heb"

 

Mieke

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet de Algemene voorwaarden pas een waarde hebben als je deze bij de KvK deponeert of bij de Rechtbank. Algemene voorwaarden die niet gedeponeerd zijn hebben geen rechtsgeldigheid.

 

Deponeren bij de KvK kost 18 euro, bij de Rechtbank kost dit rond de 80 euro. Waarom dit verschil? KvK controleert de voorwaarden niet, de Rechtbank wel. Bij de rechtbank krijg je ook je voorwaarden terug voorzien van een stempel!

Link naar reactie
  • 0

Dit is niet juist.

 

Deponeren van de algemene voorwaarden maken deze niet rechtsgeldig.

Van belang is (en dat wordt vaak vergeten) dat de algemene voorwaarden worden verstrekt op het tijdstip van het aangaan van de overeenkomst of daarvoor (bijvoorbeeld bij de offerte). Meezenden bij de factuur is te laat.

 

Deponeren hoeft niet. Mag wel. Het nut hiervan is vooral dat algemene voorwaarden soms worden gewijzigd, en dat dan later (als er met de klant problemen zijn) komt vast te staan welke versie van toepassing was.

 

Mieke

Link naar reactie
  • 0

Wanneer er ooit een rechtszaak mocht ontstaan vraagt de rechter of de gebruikte Algemene Voorwaarden gedeponeerd zijn. Heb je deze niet gedeponeerd heb je toch een aardig probleem. Voorkomen is in deze beter dan genezen!

 

Je hebt inderdaag gelijk dat wanneer klanten akkoord gaan met de offerte, overeenkomst oid ze ook akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, maar dit klopt echt niet.

 

De rechter zal je dat niet vragen. Die zal je vragen of je aan de klant een redelijke mogelijkheid hebt geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen (art. 6:233b BW). Dat kan op meerdere manieren, en je moet bewijzen dat je één van die manieren hebt benut.

 

Dat kan door (art. 6:234 BW): de algemene voorwaarden aan de klant vóór of bij het sluiten van de overeenkomst ter hand te stellen, hetzij, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, vóór de totstandkoming van de overeenkomst aan de klant bekend te maken dat de voorwaarden bij je liggen of bij de KvK of de Rb zijn gedeponeerd en dat je ze op verzoek zult toezenden, hetzij, indien de overeenkomst langs elektronische weg tot stand komt, de algemene voorwaarden vóór of bij het sluiten van de overeenkomst aan de klant langs elektronische weg ter beschikking te stellen.

 

Mieke

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk te begrijpen waar je opmerking vandaan maar ik ontvang nul komma nul inkomen uit SFZ. Ook ben ik geen aandeelhouder of zo. Ik waardeer ze om wie ze zijn en wat ze bieden. Ik verwijs ook regelmatig naar de KvK en het grappige is dat daar dan niet over "sluikreclame" wordt gesproken.

 

Dit is een forum voor en door ondernemers. Dat je niet ongegeneerd je eigen handel kan promoten is duidelijk en dat begrijp ik. Maar dat er ook een regel zou zijn die bepaalt dat je niet mag verwijzen naar organisaties die je waardeert en waar je goede ervaringen mee hebt, is nieuw voor me.

 

Indirect heb je er wel voordeel aan. Immers, jouw klanten krijgen kortingen omdat jij afspraken hebt gemaakt met de verzekeringsmaatschappij die jij steeds noemt.

Ik gun het je wel maar het is niet eerlijk als je zegt er geen enkel belang bij te hebben want dat is namelijk onjuist.

 

van jouw website geplukt:

 

Korting SFZ-leden

Het lidmaatschapsgeld van SFZ bedraagt € 145 per jaar. Indien je lid wordt van SFZ ontvang je korting bij ZZP OKÉ. Op de initiële kosten is dat € 155 en vervolgens € 180 per jaar (€ 15 per maand). In je eerste jaar levert een lidmaatschap van SFZ je dus € 335 korting op. De prijzen op deze site zijn gebaseerd op een lidmaatschap van SFZ. Indien je besluit niet lid te worden van SFZ dan vervallen de kortingen

 

Ik vind dat je elke schijn moet vermijden!

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

 

Indirect heb je er wel voordeel aan. Immers, jouw klanten krijgen kortingen omdat jij afspraken hebt gemaakt met de verzekeringsmaatschappij die jij steeds noemt.

Ik gun het je wel maar het is niet eerlijk als je zegt er geen enkel belang bij te hebben want dat is namelijk onjuist.

 

 

Mensen die ik via HL of zo doorverwijs zijn geen klant bij ZZP OKE. Dus ik heb er geen voordeel van. Mochten ze klant worden bij ZZP OKE en al lid zijn van SFZ, dan krijgen ze bij mij korting. Linksom of rechtsom, de omzet van SFZ verandert niet.

 

van jouw website geplukt:

 

Korting SFZ-leden

Het lidmaatschapsgeld van SFZ bedraagt € 145 per jaar. Indien je lid wordt van SFZ ontvang je korting bij ZZP OKÉ.

 

En zoals het er staat; leden van SFZ krijgen korting bij ZZP OKÉ. Maw: het levert me niet meer, maar minder op.

 

Ik ben het met je eens dat je 100% open en eerlijk moet zijn over je persoonlijike belangen bij een advies. En iedereen die via HL door mij wordt verwezen, daar zie ik (in-)direct geen eurocent of meer van terug. Dat kan ook niet, want ik heb geen persoonlijke of bedrijfsnamen. Zou dus niet eens weten voor wie ik commissie zou moeten claimen.

 

Ik hoop dat ik hiermee eea heb toegelicht en volg het advies van Mieke op: wil iemand weten waar men terecht kan, vertel ik dat wel via de mail. Al was het alleen maar omdat ik er geen behoefte aan heb mezelf te moeten verdedigen bij dit soort issues.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

ik zit nu een aantal dagen mee te lezen en reageren op dit forum en als ik dan bovenstaande lees, waar iemand zich moet verantwoorden over een kleinigheid die het benoemen niet waard is in verhouding tot het advies waarom gevraagd word, dan vraag ik mij af of een verbetering van het dialoog klimaat niet het benodigde is op dit forum.

 

Hij vind dat het een goed advies is en waarom zou hij zijn eigen innerlijke integriteit te kort moeten doen door een ander advies te geven dan het volgens hem juiste.

 

Ik vind het een vreemde en vooral onnodige wijze van benadering en zet die link lekker in beeld dan hoef ik niet de extra moeite te doen om het te vinden en dan bepaal ik vanuit mijn eigen volwassenheid (verantwoordelijkheid) wel of ik daar iets mee wil doen

 

betuttelend is het juiste woord in deze waar het de benaderingswijze betreft

 

en als je vind dat hij het beter op een andere wijze kan doen, stuur hem dan een prive berichtje. Staat wel zo netjes.

 

is dit een forum om te scoren, narcistisch, egocentrisch en kijk mij eens of gaat het om de onderlinge ondersteuning, de mogelijkheid om van en met elkaar te leren, te ontwikkelen

 

En Kees: waarom bepaald de onlogische benadering van een persoon jouw handelswijze. Indien jij overtuigd bent van jouw oprechtheid, jouw objectiviteit in deze, sta daar dan ook voor en ga vooral niet wijken als je meent dat je het goed doet voor klein burgelijkheid

 

en voor de duidelijkheid: ik ken Kees niet, krijg er niet voor betaald en bel mij vooral niet voor coaching/advies als je denkt dat het mij daarom te doen is

 

Nee, objectief gezien is het jammer dat een ieder zich door dergelijke niets toevoegende berichten heen moet lezen omdat het de mindset wijzigt en het simpelweg doet inboeten op het plezier van lezen

 

En als hij er wel aan verdient en jullie willen dat niet: haal dan jullie linken eraf, want jullie zenden clienten die jullie via dit medium benaderen echt niet heen

ik coach, adviseer en geef groeigericht aandacht aan het bewust worden van bewustzijn

Link naar reactie
  • 0

ik zit nu een aantal dagen mee te lezen en reageren op dit forum en als ik dan bovenstaande lees, waar iemand zich moet verantwoorden over een kleinigheid die het benoemen niet waard is in verhouding tot het advies waarom gevraagd word, dan vraag ik mij af of een verbetering van het dialoog klimaat niet het benodigde is op dit forum.

 

Hij vind dat het een goed advies is en waarom zou hij zijn eigen innerlijke integriteit te kort moeten doen door een ander advies te geven dan het volgens hem juiste.

 

Ik vind het een vreemde en vooral onnodige wijze van benadering en zet die link lekker in beeld dan hoef ik niet de extra moeite te doen om het te vinden en dan bepaal ik vanuit mijn eigen volwassenheid (verantwoordelijkheid) wel of ik daar iets mee wil doen

 

betuttelend is het juiste woord in deze waar het de benaderingswijze betreft

 

en als je vind dat hij het beter op een andere wijze kan doen, stuur hem dan een prive berichtje. Staat wel zo netjes.

 

is dit een forum om te scoren, narcistisch, egocentrisch en kijk mij eens of gaat het om de onderlinge ondersteuning, de mogelijkheid om van en met elkaar te leren, te ontwikkelen

 

En Kees: waarom bepaald de onlogische benadering van een persoon jouw handelswijze. Indien jij overtuigd bent van jouw oprechtheid, jouw objectiviteit in deze, sta daar dan ook voor en ga vooral niet wijken als je meent dat je het goed doet voor klein burgelijkheid

 

en voor de duidelijkheid: ik ken Kees niet, krijg er niet voor betaald en bel mij vooral niet voor coaching/advies als je denkt dat het mij daarom te doen is

 

Nee, objectief gezien is het jammer dat een ieder zich door dergelijke niets toevoegende berichten heen moet lezen omdat het de mindset wijzigt en het simpelweg doet inboeten op het plezier van lezen

 

En als hij er wel aan verdient en jullie willen dat niet: haal dan jullie linken eraf, want jullie zenden clienten die jullie via dit medium benaderen echt niet heen

 

Daar gaan we weer....

 

Wat hier precies de regels zijn, dat weet ik niet, maar ik kan me er best iets bij voorstellen dat tweemaal in twee dagen een verwijziging naar een verzekeringsbedrijf door Camelot en misschien ook door anderen wordt ervaren als reclame en als storend. Daarom geef ik op vriendelijke wijze Kees een advies om dat in het vervolg één op één te doen, Kees heeft daar begrip voor en bedankt mij daarvoor. So far so good.

 

En dan komt er zo'n bericht overheen als hierboven. Ik word uitgemaakt voor betuttelend. En passant worden dan woorden gebruikt als scoren, narcistisch, egocentrisch en kijk mij eens.

 

Ik word hier niet echt vrolijk van.

 

Mieke

Link naar reactie
  • 0

het is wel degelijk een lastig issue.

 

ieder voor zich geeft naar beste weten en beste kunnen adviezen alhier. het kan niet anders dan dat je verwijst naar partijen waar je goede ervaringen mee hebt.

 

dat er grenzen zijn en grijze gebieden is ons allemaal wel duidelijk. maar laten we alsjeblieft niet vergeten dat (vooral de gevers) zelf ondernemer zijn en dus gewoon ook brood verdienen. het is daardoor onvermijdelijk dat er wel eens twee dagen achter elkaar hetzelfde advies uitrolt en dat dat een beetje opvalt.

 

ik vind het niet zo storend, we zijn allemal volwassen genoeg om ieder advies op zijn waarde te schatten en door de commerciële belangen heen te kijken.

 

ik vind dat Kees in het algemeen uitstekende adviezen geeft, alle (hem gerelateerde) vragen conscentieus en volledig beantwoord, en dus een goede toegevoegde waarde aan dit forum bijdraagt. Juist om deze reden had ik hem vanochtend al een reus gegeven.

 

Kees, ga gewoon lekker door en hou de grijze gebieden in de gaten (maar dat was je al met ons eens).

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Op het moment dat mij iets stoort dan geef ik dat aan. Daarnaast heb ik ZZP OKE aangegeven hoe hij eventueel de link kan opnemen in zijn handtekening zodat dit verder geen ergenis meer wekt. De tip van Mieke was een aanvulling daarop en vervolgens leek mij de zaak opgelost. No hard feelings....De bijdragen van ZZP OKE waardeer ik zeer en hebben zeker toegevoegde waarde. (van mij heeft hij geen kneus gekregen) Ik deel verder de mening van Mieke m.b.t. de post van FvS.

 

Genoeg hierover en laten we gaan ondernemen! :D

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.