• 0

Telefoon met VoipBuster

Weet iemand of er reeds een telefoon op de markt te verkrijgen is die in staat is om te bellen met www.VoipBuster.com? Ik heb ze wel gezien van Siemens en/of Linksys in combinatie met Skype(Out/In/Voicemail).

 

Maar het lijkt mij juist zo aantrekkelijk om het gratis bellen naar vaste net (zonder starttarief) wat VoipBuster aanbied ook in een 'telefoonvorm' te kunnen krijgen. Weet iemand dit te vinden?

Moversys en offshoring

Moversys en octrooirecherche

Moversys en Sprout Start

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet 100% zeker of voipbuster 'standaard' voip is maar als dat het geval is dan zijn er zeker vaste toestellen te krijgen. Tot voor kort vooral van grote merken, bedoelt voor de grote bedrijven met bijbehorend prijskaartje. Maar ik zag vandaag bij de lokale computer zaak al normale OEM voip toestellen voor weinig. Ze hadden daar trouwens ook kastjes die je aansluit op je netwerk en waar je een normaal toestel in kunt steken (ca. 50 euro ex btw). Geen tijd deze week maar volgende week ga ik er 1 halen, zal de resultaten hier neerzetten.

 

Overigens is Skype geen 'voip' in de technische zin, ze gebruiken een eigen protocol dat niet de (technische) specificatie van voip volgt.

Link naar reactie
  • 0

Overigens is Skype geen 'voip' in de technische zin, ze gebruiken een eigen protocol dat niet de (technische) specificatie van voip volgt.

 

VoIP is een verzamelnaam.

De meest gebruikte VoIP-protocollen zijn:

1. SIP: open protoccol, de te kiezen standaard voor algemeen gebruik; helaas zijn er geen toestellen te koop waarin het protocol geheel volgens de standaard en volledig geimplementeerd is, zodat probleempjes van niet samenwerkende hardware, software en diensten veelvuldig optreden, vooral bij ingewikkelde implementaties of gebruik van geavanceerde diensten;

vrije keuze van dienstverlener

2. H323: veel gebruikt, doch "gaat het niet worden"

3. Skype: gesloten protocol, bellen naar buiten het Skype-eiland is alleen mogelijk via monopolist.

Link naar reactie
  • 0

Dacht dat er ook een specificatie was voor voip (samenstelling van SIP met een protocol om de inhoud te beschrijven van wat er over de sessie die opgezet was met SIP moet gaan)

 

Maar boeit (me) verder niet. Wil met mijn opmerking alleen benadrukken dat het niet om skype hardware gaat.

Link naar reactie
  • 0

Hallo hier,

Ik spreek uit eigenste ervaring. Heb afgelopen week een VOIP telefoon rechtstreeks achter mijn ADSL geinstalleerd en die werkt.

HEb deze telefoon besteld in Duitsland bij http://shop.beronet.com/. Heb daar de BT101 besteld.

Ook hebben ze daar TA's voor analoge telefoons.

LEt wel , inkomend ben je niet vanaf bijv. KPN bereikbaar, alleen voor andere VOIPbuster klanten.

Op http://www.sipper.nl/ kun je lezen hoe je bijv router en telfoon zou kunnen instellen. Zitten wel wat haken en ogen aan, maar 't is werkend te krijgen, als je een beetje in de IP wereld zit.

 

BTW, Voipbuster ondersteund SIP2.0 volledig.

 

Link naar reactie
  • 0

LEt wel , inkomend ben je niet vanaf bijv. KPN bereikbaar, alleen voor andere VOIPbuster klanten.

 

Daarmee is VOIPbuster het volgende telecomeiland.

 

Bijna alle recent geintroduceerde beldiensten (of het nu nieuwe pricing modellen zijn voor traditionele telefonie of VOIP diensten) hebben als kenmerk, dat bellen binnen het eigen eiland weinig of niets kost, maar dat bellen naar een ander eiland niet mogelijk is of dat de kosten onduidelijk zijn en in het algemeen hoog (hoger) en ook dat bereikbaarheid vanaf de andere eilanden beperkt is (al dan niet (betrouwbaar) mogelijk, dikwijls zonder behoud van de aanvullende diensten zoals nummerherkenning).

 

Ik denk dat belangrijk is bij de overstap naar een nieuwe beldienst of belleverancier voor ogen te houden wat je daarmee wilt bereiken en te proberen alle consequenties onder ogen te zien.

Zelf maak ik bijvoorbeeld gebruik van VoIP om mijn zigeunerbestaan* te verhullen. Mijn 'belbaas' is bereikbaar via SIP 2.0 en IAX2 en verzorgt tegen redelijke prijzen de externe spraakverbindingen. De interne afwikkeling gebeurt in eigen beheer op basis van een Asterisk-server.

 

* door managementtypes virtual office genoemd

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.