• 0

Ervaringen met Trustoo?

Onlangs ontdekte ik dat ons bedrijf (installatietechniek) staat weergegeven op de website Trustoo.nl. Trustoo gebruikt hiervoor de gegevens van Google Bedrijven, inclusief de reviews en de fotos.

 

Nu is het niet ongewoon dat er websites zijn die een soort Gouden Gids zijn voor bedrijven, maar Trustoo heeft ook een knop waarmee je offertes kunt aanvragen. Ze gaan hiermee dus tussen ons en de klant in staan door namens ons offerte-aanvragen aan te bieden. Nu wil het geval dat wij nauwelijks burgerwerk doen en vooral nieuwbouw, en helemaal niet zitten te wachten op veel burgerwerk, laat staan dat wij Trustoo nodig hebben voor acquisities. Daarnaast bepaalt Trustoo voor welke diensten je een offerte kunt aanvragen, puur op basis van de gegevens van Google Bedrijven. 

 

Als er een offerte wordt aangevraagd dan krijgt het algemene mailadres van het bedrijf een mailtje. Je moet vervolgens inloggen bij Trustoo om verder te kunnen. Communicatie gaat dus via Trustoo zonder dat je het mailadres van de klant te zien krijgt, waardoor je alle mogelijkheid wordt ontnomen om goede service op maat te verlenen of uberhaupt zelf invloed te hebben of en op welke op wijze offertes kunnen worden aangevraagd. 

 

Ik vraag me dus af of dit allemaal wel legaal is. Ik heb twee keer via mail gesommeerd ons bedrijf van hun site af te halen, nul respons. Voordat ik ze ga bellen ben ik benieuwd of dit probleem bekend is en of het legaal is. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Beste TwaBla,

Mooi dat het zichtbaar is! We gaan inderdaad voor Betrouwbaar & Transparant.

Het is zoals gezegd een onafhankelijke rating, die voor ieder bedrijf op dezelfde wijze wordt berekend. Daar zit geen discrepantie in.

In de default sortering houden we (uiteraard) rekening met Premium klanten. Maar de beste lokale bedrijven staan er ook altijd bij. En als een Premium bedrijf een lage score heeft of niet aan de criteria voldoet, dan staat deze er niet bij. Het voorbeeld van de notarissen is waarschijnlijk veroorzaakt doordat bedrijven niet goed reageren. Dat is ook een factor in de default sortering - als gebruiker wil je tenslotte wel antwoord krijgen en het liefst binnen afzienbare tijd. 

Dat we een default sortering hebben die niet alleen rekening houdt met de score is niet alleen gebruikelijk, het is ook goed voor de gebruiker. Maar als je afstand, reactietijd of beschikbaarheid ed niet belangrijk vindt kun je als gebruiker met één klik sorteren op alleen de score.

We zien dat gebruikers naar veel meer kijken dan de score. We bieden ze een goede 'shortlist' in plaats van dat ze zelf uren research moeten doen. En dan kan je zelf kiezen voor iemand die je aanspreekt. Vrijwel alle gebruikers maken hun eigen selectie door te filteren, sorteren, door te klikken naar de volgende pagina met resultaten en de profielen te bekijken. Wij doen ons best zoveel mogelijk heldere informatie te verstrekken, zodat een bezoeker zelf een keuze kan maken. We zien dat mensen dat doen en het waarderen dat ze zelf aan het stuur zitten.

Advanza en Trustoo zijn twee compleet losse platformen. Er worden geen leads over en weer gezonden of wat dan ook. We geloven dat lead generatie op een andere manier moet en kan. Dus uiteindelijk niet meer het 'black box' model dat je op de meeste sites ziet (zo ook Advanza). Dat model werkt commercieel goed, maar is op de lange termijn niet altijd het beste voor de aanvragers en de bedrijven.

Daarom hebben we de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in Trustoo, vanuit een heel andere filosofie. Daar zijn we helemaal naar over aan het gaan en zetten we vol op in. Zodat we op een transparante en betrouwbare manier onze klanten en gebruikers kunnen bedienen. En gelukkig zien we in de enorme tractie en de vele goede reacties van onze gebruikers en de aangesloten bedrijven we dat daar duidelijk behoefte aan is.

Mvg, Pieter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.