• 0

Ervaringen met Trustoo?

Onlangs ontdekte ik dat ons bedrijf (installatietechniek) staat weergegeven op de website Trustoo.nl. Trustoo gebruikt hiervoor de gegevens van Google Bedrijven, inclusief de reviews en de fotos.

 

Nu is het niet ongewoon dat er websites zijn die een soort Gouden Gids zijn voor bedrijven, maar Trustoo heeft ook een knop waarmee je offertes kunt aanvragen. Ze gaan hiermee dus tussen ons en de klant in staan door namens ons offerte-aanvragen aan te bieden. Nu wil het geval dat wij nauwelijks burgerwerk doen en vooral nieuwbouw, en helemaal niet zitten te wachten op veel burgerwerk, laat staan dat wij Trustoo nodig hebben voor acquisities. Daarnaast bepaalt Trustoo voor welke diensten je een offerte kunt aanvragen, puur op basis van de gegevens van Google Bedrijven. 

 

Als er een offerte wordt aangevraagd dan krijgt het algemene mailadres van het bedrijf een mailtje. Je moet vervolgens inloggen bij Trustoo om verder te kunnen. Communicatie gaat dus via Trustoo zonder dat je het mailadres van de klant te zien krijgt, waardoor je alle mogelijkheid wordt ontnomen om goede service op maat te verlenen of uberhaupt zelf invloed te hebben of en op welke op wijze offertes kunnen worden aangevraagd. 

 

Ik vraag me dus af of dit allemaal wel legaal is. Ik heb twee keer via mail gesommeerd ons bedrijf van hun site af te halen, nul respons. Voordat ik ze ga bellen ben ik benieuwd of dit probleem bekend is en of het legaal is. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
Op 22-2-2021 om 19:52, Norbert Bakker zei:

 

Die lijst met handelsnamen staat gewoon openbaar bij de KvK.

En daar staat die offerte-site niet bij die ik noemde. Het was een reseller van advanza vermoed ik nu.  In mijn reactie maak ik een verband tussen de twee wat er blijkbaar niet is.  Dit misverstand is ontstaan toen ik telefonisch door de betreffende offerte site werd doorverbonden naar een medewerker van advanza om meer info te krijgen over hun aanbod. Dan ga ik er vanuit dat het geen ander bedrijf is.

Ik ben zelfstandig allround websitebouwer en webdesigner uit Utrecht - De Meern, eigenaar van WebsiteMet.

Als pianist, singer songwriter, componist en sessie muzikant ben ik actief, zie Pianist Wim Houtman

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

PieterWes kan ongetwijfeld toelichten hoe Trustoo en Advanza zich wel of niet verhouden. Of anders gaat mischien wel iemand namens Advanza reageren.

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Ik zie m anders wel staan, als éénnalaatste, Trustoo is gewoon een handelsnaam van Advanza BV ( wat ook blijkt als je bij de KvK zoekt op Trustoo)

 

Ja dat wist ik al, ik kwam er zelf mee, zie mijn eerste reactie. Ik bedoel webdesignkaart.nl die staat er niet bij, dat is denk ik een reseller.

Ik ben zelfstandig allround websitebouwer en webdesigner uit Utrecht - De Meern, eigenaar van WebsiteMet.

Als pianist, singer songwriter, componist en sessie muzikant ben ik actief, zie Pianist Wim Houtman

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Webdesignkaart is een handelsnaam van leadsquare inderdaad (ook bij de KvK te vinden)

 

Een andere handelsnaam is Boekhouderkaart.  Die vragen ook offertes aan. Daar moeten boekhouders aan meewerken, neem ik aan. Staan er in hun bestanden ook boekhouders (of webdesigners) die niet meewerken - zoals WebsiteMet ervaren heeft. Of was dat een ouder model?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Een andere handelsnaam is Boekhouderkaart.  Die vragen ook offertes aan. Daar moeten boekhouders aan meewerken, neem ik aan. Staan er in hun bestanden ook boekhouders (of webdesigners) die niet meewerken - zoals WebsiteMet ervaren heeft. Of was dat een ouder model?

Exact hetzelfde ontwerp als webdesignkaart, verbaasd mij niets. Ik zie exact dezelfde fake keurmerken onderaan de pagina (Transparante Websites en Website Gekeurd)  Op de pagina bedrijf aanmelden op Boekhouderkaart staan de boekhouders vermeldt die 'je voor gingen' . Je krijgt een google kaartje te zien uit de regio waar je nu zit met aangesloten boekhouders die offertes ontvangen van Boekhouderkaart Dat zijn er best veel. Zo werkt het ook op webdesignkaart. Mijn bedrijf WebsiteMet hebben ze daar weggehaald, maar ik kan garanderen dat daar vorig jaar met mij nog  veel meer webdesigners stonden vermeldt waaronder webbouwers die ik persoonlijk ken.

 

Als ik de recensies op boekhouderkaart copy paste in google zoeken, kom ik dezelfde recensies tegen op andere domeinen met hetzelfde ontwerp: copy paste (let op het verkeerde werkwoord) "Sinds kort heb ik een onderneming gestart"   of   "en was dringend op zoek naar iemand die verstand had van" en je ziet accountantkaart.nl  administratiekaart.nl en .... webdesignkaart.nl  Als je daar gaat kijken naar de namen bij de recensies maken 3 mensen met verschillende namen dezelfde taalfout en zelfde zinsopbouw en nagenoeg eenzelfde verhaal.  100% duidelijke fake en pure misleiding. Ik kan er niets anders van maken. Verder vind je ook hele vreemde TLD's bij de zoekopdracht waarin dezelfde teksten staan. Die websites worden door mijn malware plugin (malwarebytes plugin in FF) niet getoond vanwege mogelijke schadelijke software op die websites.  Uitkijken dus bij die vreemde tld's Ik heb even gekeken, maar die sites staan vol met copy uit andere sites. Zal ongetwijfeld iets te maken hebben met black hat seo.

Ik ben zelfstandig allround websitebouwer en webdesigner uit Utrecht - De Meern, eigenaar van WebsiteMet.

Als pianist, singer songwriter, componist en sessie muzikant ben ik actief, zie Pianist Wim Houtman

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor mijn dj business ook een tijdje aanvragen ontvangen via zo'n lead generation site, die als ik me niet vergis ook van Advanza was. Dat werkte best redelijk, er kwamen behoorlijk wat echte aanvragen binnen van serieuze klanten. Daar betaalde je dan een klein vast bedrag per aanvraag voor (dacht 7,50 destijds).

Hoewel ik daar meer omzet uit haalde dan het kostte ben ik er destijds toch mee gestopt, omdat voor de meeste klanten die dit soort sites gebruiken de prijs het enige criterium is. Aangezien ik in het middensegment zit was ik teveel offertes aan het maken voor klanten die vervolgens niet eens de moeite namen om te reageren, terwijl ik wel voor die aanvragen moest betalen.

 

Maar op zich waren het dus wel legitieme aanvragen van echte klanten, waar ik toch wel een aantal orders uit heb gehaald. Maar goed, ik had wel zelf bewust besloten gebruik te maken van hun diensten. Dat is wat anders dan dat je naam genoemd wordt terwijl je er helemaal geen gebruik van maakt natuurlijk.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Maar op zich waren het dus wel legitieme aanvragen van echte klanten, waar ik toch wel een aantal orders uit heb gehaald. Maar goed, ik had wel zelf bewust besloten gebruik te maken van hun diensten. Dat is wat anders dan dat je naam genoemd wordt terwijl je er helemaal geen gebruik van maakt natuurlijk.

Offerte bemiddeling is gewoon legitiem en als een andere partij  leads geeft is het logisch dat ervoor betaald moet worden.  Als het niet rendabel is zoals ik uitrekende is het niet verstandig. Simpel. Maar daar gaat het niet om, dat zijn gewoon zaken, b2b. Waar ik het over heb is manipulatie d.m.v. fake logo's van keurmerken, fake reviews van niet bestaande klanten en (wat webdesignkaart inmiddels heeft gecorrigeerd ) de vermelding van niet aangesloten bedrijven die van hen offertes zouden krijgen. Nog iets: Volgens googles waarschuwingen en beleid op gebied van black hat seo hadden die websites (boekhouderkaart, accountantkaart, administratiekaart.nl en webdesignkaart) allang een dikke penalty moeten krijgen.

Ik ben zelfstandig allround websitebouwer en webdesigner uit Utrecht - De Meern, eigenaar van WebsiteMet.

Als pianist, singer songwriter, componist en sessie muzikant ben ik actief, zie Pianist Wim Houtman

Link naar reactie
  • 0
Op 22-2-2021 om 16:04, WebsiteMet zei:

Ik heb opgebeld en werd direct doorgewezen naar ... Advanza.

 

Dus LeadSquare met zijn administratiekaart, boekhouderkaart, accountantkaart, marketingkaart, schoonmaakkaart en mediatorkaart maakt gebruik van de achtervang van Advanza.

 

Advanza heeft inderdaad een whitelabel service, maar de synergie is me nog niet echt duidelijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 15-2-2021 om 10:41, RuisRuis zei:

Onlangs ontdekte ik dat ons bedrijf (installatietechniek) staat weergegeven op de website Trustoo.nl. Trustoo gebruikt hiervoor de gegevens van Google Bedrijven, inclusief de reviews en de fotos. Op zich al dubieus.

 

Nu is het niet ongewoon dat er websites zijn die een soort Gouden Gids zijn voor bedrijven, maar Trustoo heeft ook een knop waarmee je offertes kunt aanvragen. Ze gaan hiermee dus tussen ons en de klant in staan door namens ons offerte-aanvragen aan te bieden. Nu wil het geval dat wij nauwelijks burgerwerk doen en vooral nieuwbouw, en helemaal niet zitten te wachten op veel burgerwerk, laat staan dat wij Trustoo nodig hebben voor acquisities. Daarnaast bepaalt Trustoo voor welke diensten je een offerte kunt aanvragen, puur op basis van de gegevens van Google Bedrijven. 

 

Als er een offerte wordt aangevraagd dan krijgt het algemene mailadres van het bedrijf een mailtje. Je moet vervolgens inloggen bij Trustoo om verder te kunnen. Communicatie gaat dus via Trustoo zonder dat je het mailadres van de klant te zien krijgt, waardoor je alle mogelijkheid wordt ontnomen om goede service op maat te verlenen of uberhaupt zelf invloed te hebben of en op welke op wijze offertes kunnen worden aangevraagd. 

 

Ik vraag me dus af of dit allemaal wel legaal is. Ik heb twee keer via mail gesommeerd ons bedrijf van hun site af te halen, nul respons. Voordat ik ze ga bellen ben ik benieuwd of dit probleem bekend is en of het legaal is. 

Ik zelf gebruik Trustoo en moet eerlijk zeggen ik krijg wel goede respons. Betreffende betalingen en reclameringen zijn ze correct, en soms zet ik even mijn profiel op pauze dan krijg je geen aanvragen.

Ze werken wel open en eerlijk, maar dat zijn mijn ervaringen, iedereen beleeft het op zijn wijze.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
On 16/02/2021 at 12:58, PieterWes said:

Beste TwaBla, 

Ja, ik heb mijn email toegevoegd, dank voor de tip.

Wat we doen om te kijken wie de beste is, is eigenlijk wat je zelf ook zou kunnen doen: sstel je zoekt een Notaris in Haarlem en je gaat er een paar uur even goed voor zitten. Je kan alle erkende notariskantoren op een rij zetten, met keurmerken, brancheverenigingen, KvK data, wat er op hun website te vinden is en alle reviews (van Google, Facebook, GoudenGids etc etc). En je maakt daar een shortlist van. Dat is eigelijk het werk wat we voor de zoeker uit handen nemen. 
En daarna kan je zelf zien wat de data is en met wie je direct contact op wil nemen. Geheel transparant. 

Tav de score; we kijken inderdaad naar meerdere factoren. Waarbij reviews het zwaarste wegen, en hoe meer reviews hoe zwaarder dat gaat wegen. Maar er zijn natuurlijk meer factoren va belang, niet alleen reviews (zeker bij bedrijven die maar 10 reviews oid hebben), zoals ervaring en keurmerken. Daarom wegen we dat ook mee in de score. De score wordt voor ieder bedrijf op dezelfde wijze berekend. En daarbij maakt het niet uit of een bedrijf een betalende klant is of niet.

Tav de sortering; bij de standaard sortering houden we rekening met;
1) de score
2) waar een bedrijf zit (de bedrijven die gevestigd zijn in de bereffende plaats krijgen voorrang), omdat de consument vaak een lokale aanbieder wil
3) of iemand beschikbaar is en snel reageert (uiteraard relevant voor de gebruiker)
 
Daardoor kan het zijn dat een lagere score boven een hogere staat. Dat is overigens meestal omdat ze lokaal gevestigd zijn (niet omdat ze betalen). Overigens is de standaard sortering bij Bookings, TheFork, Coolblue etc ook niet alleen obv score. Maar je kan - net als bij ons - eenvoudig sorteren op de hoogste score als je dat wil. 

Tenslotte zijn er soms meer goede bedrijven da 10. Dan tonen we de eerste 10. Maar je kan als je dat wil er meer bekijken. Of als je bijvoorbeeld een motorrijbewijs nodig hebt dan filter je daar op en krijg je de top 10 die motorrijles aanbieden.

Uiteraard hebben wij een verdienmodel. Zoals je terecht aangeeft snappen ondernemers dat ook wel. Als Premium klant krijg je een heel aantal extra features. En kan je bijvoorbeeld gevonden worden in een groter gebied. En genereren we meer bezoekers naar je profiel. Zodat je veel meer aanvragen ontvangt.
Maar goede lokale bedrijven die niet adverteren worden ook gewoon goed gevonden en zullen ook gewoon klanten krijgen via het platform. Ze hoeven daar uiteraard niet voor te betalen. Soms denken mensen dat er een addertje onder het gras moet zitten en het daarom niet helemaal vertrouwen. We hopen dat hoe meer bedrijven een positieve ervaring met ons hebben, dat zal verdwijnen. Gelukkig zijn dat er al een heleboel. En hopelijk heeft deze toelichtng daar ook weer een beetje bij geholpen...

Vriendelijke groet, Pieter
 

Beste heer Wes,

 

U gaat in uw antwoord er aan voorbij dat ondernemers zelf willen kunnen kiezen via welke wegen er offertes worden aangevraagd. Ik stond ook vermeld op uw pagina en oh oh ik was een van de eerste tien. De offerte aanvraag komt daarna in mijn spambox en zie ik toevallig op tijd, maar op een ander moment zal daar een paar dagen overheen gaan voor ik de spam even check. Dus klant gaat niet van mij horen binnen de door jullie gestelde reactie termijn! Ik ben ondernemer geworden om zelf te kunnen bepalen hoe ik bepaalde zaken doe. Nu was dit de eerste aanvraag en daar hoef ik dan niet voor te betalen, maar volgende aanvragen waarschijnlijk wel. Daar zit ik niet op te wachten. Kortom ik vind uw verdienmodel niet correct. Ik ben inmiddels na contact met de helpdesk van uw pagina verwijderd maar dat ging ook niet zonder slag of stoot. 

 

Trustoo

Hallo. Waarmee kan ik je helpen?
 

P:Ik wil verwijderd worden met mijn bedrijfsprofiel, ik heb hier namelijk nooit om verzocht.

 

Mon, 12:59 PM

Stephan

Goedemiddag!
 

Je kunt gemakkelijk het profiel laten verwijderen via https://trustoo.nl/bedrijfsprofiel-verwijderen/
 

P: Haha en dan moet ik bevestigen met het telefoonnummer en naam en mail..Dat ga ik dus niet doen. Ik sta ongewenst vermeld op deze pagina dus jullie gaan mijn gegevens gewoon even zo verwijderen lijkt mij...Paula van der Post Fotografie. Jullie geven namelijk onjuiste info over de diensten die ik lever en jullie mail wordt afgevangen als zijnde spam dus lees ik later. Ik kan door jullie website dus imagoschade oplopen en daar zit ik niet op te wachten.

 

28 minutes ago

Stephan

Uiteraard verwijderen graag de pagina op het moment dat de ondernemer dit wenst, echter is het belangrijk voor ons en de ondernemers om daar de bevestiging van de juiste gegevens bij het account te hebben. Anders is het namelijk voor een ieder mogelijk om een account van een andere ondernemer te laten verwijderen.
 

P: Dit is dus omgekeerde wereld, jullie gebruiken ongevraagd mijn gegevens en ik moet bewijzen dat ik degene ben die de gegevens mag verwijderen? Zo werkt dat niet..

 

16 minutes ago

Stephan

Wij gebruiken enkel de publiekelijk beschikbare gegevens om het makkelijker te maken voor consumenten om de juiste ondernemer te vinden voor hun opdracht. We zijn daarin niet anders dan dat een bedrijf ook via google gevonden kan worden bijvoorbeeld.
 

Natuurlijk verwijder ik graag de bedrijfsprofiel pagina voor u, maar dan moeten we natuurlijk wel zeker weten dat u daadwerkelijk de ondernemer bent van het profiel
 

U kunt ook een mailtje sturen naar onze klantenservice@trustoo.nl mail vanuit info@paulavanderpostfotografie.nl, dan kunnen we het profiel op basis daarvan verwijderen
 

P: Ja daar zijn jullie wel anders in, klanten mailen mij namelijk niet direct met via jullie. Ik zie jullie mail in de spam en die check ik niet altijd  dus reageer voor de klant te laat...dus een slechte naam...door jullie. Dan geven jullie ook nog verkeerde diensten aan die ik zou aanbieden, ik do bv geen schoolfotografie en dat zal je dus ook nergens online kunnen vinden.En nu die ene 'gratis' offerte aanvraag worden gevolgd door betaalde aanvragen...dat wil ik gewoon niet. Dus haal me van de site.

 

9 minutes ago

Stephan

Als u even kort een mailtje stuurt, dan maak ik het direct voor u in orde!
 

P: Nee, ik ga verder geen actie ondernemen. Ik heb er niet om verzocht om op jullie pagina vermeld te staan.

 

P: Oja, slechte recensie staat op facebook. dan haal je daar de gegevens even uit.

 

6 minutes ago

Stephan

Oh, moment
 

Klopt het dat u momenteel bent ingelogd in het trustoo account?
 

P: Nee ik heb geen account

 

P: die hebben jullie voor mij aangemaakt blijkbaar

 

P: door de link in de mail te openen ben ik zeker meteen ingelogd?

 

4 minutes ago

Stephan

Aaah, ja dat kan kloppen
 

Stephan

Ok, dan heb ik aan de hand daarvan de verificatie, dan kan ik het profiel verwijderen!
 

P: Jullie zijn best een beetje boefjes he.

 

4 minutes ago

Stephan

U ontvangt dan zometeen een mailtje met de bevestiging daarvan.
 

Zeer zeker niet, maar ik hoop dat u begrijpt dat het voor ons wel cruciaal is om zeker te weten dat een verzoek tot verwijdering van een account ook komt vanuit de persoon bij wie het account hoort.
 

P: Ja dat begrijp ik wel, in het geval dat de account is aangemaakt door de ondernemer zelf en niet dat de info van internet is gescraped. Dat begrijpen jullie volgens mij niet dat een ondernemer schade kan oplopen, imago en financieel, door jullie schimmige offerte aanvraag business.

 

a minute ago

Stephan

In ieder geval excuses voor het ongewilde profiel, het is uiteraard enkel als iets positiefs bedoelde. Duidelijk dat dat hier niet zo ervaren is, wij stellen de feedback in ieder geval zeer op prijs.
 

Mocht ik u niet verder ergens bij kunnen assisteren dan wens ik u in ieder geval alvast en hele fijne week toe!
 

P: Dank u wel voor de afhandeling, u ook een fijne week!

 

now

aangepast door Paula vd Post
Link naar reactie
  • 0

Dat gaat blijkbaar niet heel erg van harte dan... 

 

Overigens zag ik dat ik zelf ook tussen de bedrijven sta, en ik weet zeker dat ik me hier nooit voor heb aangemeld. Overigens hebben ze de tekst van de voorpagina van mijn website geplukt, en het logo ook, en ook nog eens verkeerd, ze hebben het logo voor een donkere achtergrond zelf op een witte achtergrond gezet. 

 

Nu maak ik me er niet zo druk over, maar ga zo eens een offerte aanvragen en zien wat er dat gebeurt :)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mevrouw van der Post,
 

Het spijt me dat u het als lastig heeft ervaren om uw profiel te verijwderen. We doen daar nooit moeilijk over, een mailtje of telefoontje verderken we direct. Zoals mijn collega Stephan ook heeft toegelicht willen we uiteraard voorkomen dat iemand een profiel van een ander bedrijf verwijdert, dus checken we het email-adres van de afzender of het telefoonnummer. En als dat niet overeenkomt, dan nemen we contact op om het te valideren. Maar goed te lezen dat het wel gelukt is via de chat.

U vroeg zich af of de eerste aanvraag gratis is en je daarna moet gaan betalen. De aanvragen zijn en blijven gratis. Je hebt een gratis profiel van ons gekregen op basis van je goede score en dan zijn de aanvragen uiteraard ook gratis. Potentiele klanten die online zoeken kunnen u vinden. En berichten of aanvragen gaan direct naar u door, daar gaan wij verder niet tussen zitten (u krijgt ook direct het nummer van de aanvrager). Een reply op de aanvraag gaat ook diretc naar de aanvrager.

We helpen consumenten die online zoeken om makkelijk de beste bedrijven in de buurt te vinden. Dat is vaak nog best lastig, dus hebben we alle informatie op een rijtje gezet om ze daarmee op weg te helpen. We zijn dus een online zoekmachine die een stap verder gaat door alle informatie overichtelijk te aggregeren. Voor goede lokale bedrijven is het een gratis extra marketing-kanaal. 

We informeren de bedrijven die een vermelding krijgen op Trustoo vooraf. In uw geval heeft  dat bericht blijkbaar niet gezien. We hebben in de afgelopen maanden aanpassingen gedaan in de mails, om te voorkomen dat deze worden aangemerkt als spam (uiteraard kan je ook een emaildomein aanmerken als 'geen spam' zodat je de aanvragen altijd direct ziet). 

Ik hoop hiermee al uw vragen beantwoord te hebben. Mocht u op basis hiervan besluiten alsnog uw profiel op Trustoo te willen handhaven, dan kan dat natuurlijk altijd. 
En mocht ik u nog ergens mee van dienst kunne zijn dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet, Pieter
 

Link naar reactie
  • 0

Beste Benm,

Ik hoop dat het gelukt is met de test-aanvraag.

Als je een aanpassing in je profiel wilt doen, dan kan dat uiteraard. Bijvoorbeeld het logo.  Wij doen het graag voor je via de klantenservice. Maar het kan ook eenvoudig zelf in je dashboard. Daar kan je alle informatie op je profiel zien en aanpassen. Maar ook bijvoorbeeld aangeven welk type aanvragen je wel en niet wenst te ontvangen.

We hebben de aankondiging en een link naar het dashboard eerder gestuurd, maar ik denk dat deze aan uw aandacht is ontsnapt of niet goed bij je terecht is gekomen. 
Als je me laat weten om welk bedrijf het gaat, dan stuur ik deze opnieuw (mijn directe email staat in mijn Higher level profiel). 

Mvg, Pieter

Link naar reactie
  • 1

Beste lezers, ik was een tijdje niet op dit forum geweest - excuus voor mijn verlate reactie. Graag wil ik nog even reageren op een aantal vragen die ik een stukje terug las. 

Allereerst de vraag hoe Trustoo en Advanza zich tot elkaar verhouden. Trustoo is inderdaad een handelsnaam van Advanza. Trustoo ben ik gestart in 2019 en is een nieuw platform dat geheel los staat van Advanza. Het werkt namelijk heel anders en de filosofie erachter is totaal anders. De meeste lead generatie platformen werken als een 'black box'; je doet een aanvraag en die gaat dan naar een x aantal partijen (en je weet niet wie). Trustoo is een open en transparant model. Het werkt zoals je bij TheFork een retaurant uitzoekt. Of een Hotel bij Booking. Je kijkt wie er allemaal zijn, kan filteren en dan direct contact opnemen met degene die je aanspreekt.

Om de zoeker te helpen echt de beste bedrijven te vinden hebben we alle informatie die er te vinden is op een rijtje gezet. We gaan op zoek naar de beste lokale aanbieders op basis van alle informatie die er online beschikbaar is. Zie het als een gespecialiseerde online zoekmachine voor de beste lokale bedrijven. Op basis van deze lokale shortlist kan je direct contact opnemen met die bedrijven.

Ik las dat iemand zich afvroeg of er fake reviews zouden zijn en dat reviews van Google of Truspilot betrouwbaarder zijn. Dat is uiteraard niet het geval. Wat wij doen is juist alle reviews verzamelen om een zo goed mogelijk beeld te vormen. De meeste bedrijven hebben reviews op meerdere plaatsen staan, bijvoorbeeld op Google, Facebook en Trustpilot. Door naar al deze reviews te kijken krijg je een beter beeld. Je kan op Trustoo uiteraard ook direct doorklikken naar de bron van die reviews om ze te lezen. 

Tenslotte las ik nog enkele vragen over de relatie met Webdesignkaart en een aantal andere sites. Daar kan ik kort over zijn; die relatie is er niet . We werken niet met affiliates, resellers oid. We kopen geen aanvragen in en verkopen ze niet door. Dat kan ook niet want bij ons zit de aanvrager achter het stuur - die bepaalt naar wie de aanvraag gaat en die gaat dan rechtstreeks naar die partij.

We doen ons uiterste best een transparant en fair platform te bieden. Het is voor lokale bedrijven vaak lastig in al het online marketing geweld om goed naar voren te komen bij de online zoekers, daar moet je zelf online marketeer voor worden of heel veel in investeren. Daarom geven wij de beste lokale bedrijven juist een podium om hun klanten te bereiken.

Vriendelijke groet, Pieter

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, PieterWes zei:

We hebben de aankondiging en een link naar het dashboard eerder gestuurd, maar ik denk dat deze aan uw aandacht is ontsnapt of niet goed bij je terecht is gekomen. 

 

Het zou kunnen dat die in de spam terecht is gekomen, dat is inmiddels niet meer na te gaan denk ik. 

 

Overigens vraag ik me daarmee wel af of een offerte aanvraag ook niet in de spam terecht zou komen, en de potentiële klant vervolgens geen reactie krijgt gezien de ondernemer de aanvraag nooit ziet. 

 

Wat ik wel een beetje verwarrend vind is dit op de website:

 

"Je betaalt enkel per offerteaanvraag. En is het toch niet wat je ervan verwacht, zijn we dagelijks opzegbaar."

 

Waarom zou ik jullie iets verschuldigd zijn als iemand via trustoo een aanvraag doen voor een offerte? Ik heb niet om die marketing gevraagd, laat staan akkoord gegaan daarvoor te betalen. Of geldt dit alleen voor gekochte top-10 vermeldingen? 

 

Overigens heb ik wel een test-aanvraag gedaan waarbij ik mijn eigen bedrijf heb gekozen en daarnaast nog 2 leveranciers.  Zelf heb ik niets ontvangen (ook niet in de spam), van de andere leveranciers heb ik niets gehoord. Het kan natuurlijk zijn dat die aanvraag niet al te serieus over kwam, maar  heb er toch mijn bedenkingen bij dat ik niets ontvang terwijl ik uitdrukkelijk mijn eigen bedrijf had uitgekozen. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Benm,
 

Aanvragen worden automatisch gecheckt of ze echt zijn.  Zo worden fake aanvragen niet verzonden om te voorkomen dat bedrijven er onnodig mee aan de slag gaan. Als je me laat weten om welk bedrijf het gaat, dan kan ik het checken. Maar het is waarschijnlijk dat het daar aan ligt (prima als je een test-aanvraag stuurt natuurlijk, maar ik zou het wel waarderen als je deze alleen naar je eigen bedrijf stuurt, anders gaan anderen er onnodig mee aan de slag - bedankt alvast!)

De quote die je noemt gaat over het Premium profiel. Voor een gratis profiel gelden zoals gezegd geen kosten. Het is natuurlijk niet zo dat een Premium profiel een plek in de Top 10 'koopt'. De Trustoo score wordt voor ieder bedrijf op dezelfde wijze berekend.

Mvg, Pieter

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, PieterWes zei:

De quote die je noemt gaat over het Premium profiel. Voor een gratis profiel gelden zoals gezegd geen kosten. Het is natuurlijk niet zo dat een Premium profiel een plek in de Top 10 'koopt'. 

 

Jullie maken onderscheid tussen Premium profielen en Premium posities? Ik koop een Premium profiel maar dat verzekert mij niet van een Premium positie?

premium positie.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste TwaBla,  nee daar maken we geen onderscheid in; met een Premium Profiel heb je ook een Premium positie. Zo kom je bijvoorbeeld niet alleen in je vestigingsplaats naar voren, maar in alle paatsen in je werkgebied.

Met mijn opmerking doelde ik erop dat ook de gratis profielen in de Top10 staan. En dat de wijze waarop de Trustoo score wordt berekend voor alle bedrijven gelijk is; gratis of Premium.
Mvg, Pieter

 

aangepast door Hans van den Bergh
Commerciële link verwijderd, in handtekening mag een link.
Link naar reactie
  • 0
Op 24-4-2021 om 22:46, PieterWes zei:

Aanvragen worden automatisch gecheckt of ze echt zijn.  Zo worden fake aanvragen niet verzonden om te voorkomen dat bedrijven er onnodig mee aan de slag gaan.

 

Wat is hier precies het criterium?

Ik zou het vervelend vinden als iemand een aanvraag via Trustoo zou doen, en ik zelf niet degene was die kon beoordelen of het echt of nep was - als iemand mijn bedrijf expliciet aanvinkt als gewenste leverancier vind ik eigenlijk wel dat ik die informatie wel zou moeten krijgen. 

 

De andere twee waren suggesties vanaf de site, ik heb verder niet specifiek gekeken wie dat waren, al zijn het wel bekende concullega's. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Benm, criteria zijn bijvoorbeeld of er geldige contactgegevens bij zitten. Als het een niet bestaande email en/of nummer is dan kan je ook geen contact opnemen. We probere dan overigens alsnog de juiste gegevens te achterhalen. En we checken ook bepaalde termen, soms staat er echt onzin in ene aanvraag - die worden dan nog handmatig nagelopen. Als het een echte klant is met een echte vraag zetten we hem altijd door.

Groet, Pieter

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Link verwijderd
Link naar reactie
  • 0

Met een naam als Trustoo claim je betrouwbaarheid.

 

Door hier kritische vragen te beantwoorden, versterk je die indruk. Betrouwbaar & Transparant levert een mooi contrast op met het List & Bedrog van de nep-reviews en valse keurmerken die we elders in de leadgen-business aantreffen. Als ik door Trustoo spit, herken ik het streven naar transparantie. Door bv eens te zoeken naar een notaris in mijn omgeving, kan ik helemaal herleiden dat de trust-score oa is gebaseerd op diverse bronnen van reviews (Telefoongids, Google, DeGoedkoopsteNotaris en zo voort). Dat is knap werk in termen van scraping, maar ook netjes transparant.

 

Tegelijk probeer je hier echter te verhullen dat Top10 posities gewoon te koop zijn. Dat snap ik dan weer niet. Het is voorspelbaar dat iemand je eens wijst op discrepanties: tegen gebruikers zeg je dat het een onafhankelijke rating is en tegen betalende klanten zeg je dat ze een toppositie kunnen kopen. Als je op zo'n babbel zo makkelijk te betrappen bent, hoe betrouwbaar is de rest dan nog? Bij mijn notarissen tref ik een aantal met hoge scores die de Top10 niet halen, en daar heeft afstand niets mee te maken.

 

Op 16-2-2021 om 12:58, PieterWes zei:

Daardoor kan het zijn dat een lagere score boven een hogere staat. Dat is overigens meestal omdat ze lokaal gevestigd zijn (niet omdat ze betalen). 

 

Ook de afkomst uit het nest van Advanza lijkt me een netelige zaak. Advanza wordt bestuurd door Frela Holding en Trustoo Holding, dus dat is op vele manieren verweven. Hoe verdeel je zoiets: de ene doet transparant & betrouwbaar en de ander doet de rest? Advanza stelt zijn platform ter beschikking aan oa LeadSquare (van Webdesignkaart en Fiscalistkaart) met al die nep-reviews en nep-keurmerken, en heeft schijnbaar ook iets te maken met de backoffice.

 

Advanza is ook zelf nog steeds actief, onder andere met BetaalbareWebdesigners.nl. Die lead-generator scoort 8,7 uit 5355 beoordelingen bij Vind Direct De Beste Deal. Is dat ook een score/keurmerk dat in eigen huis ontwikkeld is? Er is zo-te-zien maar één andere site die dit keurmerk heeft: RaamkozijnOffertes.nl. Toevallig scoort die ook een 8,7 uit 5355 beoordelingen. Je raadt het al, ook een site van Advanza. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.