• 0

Access netwerk via Internet

???

 

Kan iemand mij uitleggen wat ik in de volgende situatie nodig heb:

 

1 ik wil mijn bestanden/software benaderen op lokatie via Internet.

2 Medewerkers moeten dit ook kunnen

3 ik wil een backup laten draaien danwel via een aantal extra harde schijven danwel branden

4 Moet ik hiervoor een server aanschaffen of gewoon een extra werkstation aanschaffen

 

Elke hulp wordt op prijs gesteld

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik een tijd geleden heb is het plaatsen van een small business server (kosten circa 1000euro inclusief, server van dell en licentie 5 gebruikers). Deze server dient wel dermatige geconfigureerd te wroden wat aardig wat tijd kost en verstand vereist. Het is dan mogelijk eigen documenten te hebben, gezamelijk, agenda's te delen via MS Outlook.

 

Je zet dan een VPN verbinding op naar de server.

 

Een backup kan de server zelf regelen (er zitten bijvoorbeeld 2 harde schijven in die altijd identieke informatie bevatten!!)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Cashenco,

 

Voor jou vraag zijn er verschillende mogelijkheden, uiteraard met ook een verschillend prijskaartje.

 

1) Je kan een werkstation of server inrichten met de bestanden en deze met bijvoorbeeld ftp beschikbaar maken voor de medewerkers, dit is alleen niet veilig.

2) je kan extern ruimte huren om je bestanden neer te zetten

3) Al eerder genoemd, een oplossing op basis van Small Business server, hiermee kan je mbv sharepoint bestanden delen met je medewerkers op een veilige manier, tevens biedt het talloze andere voordelen.

 

Als je wilt kan ik je van meer informatie voorzien, wij leveren tevens dergelijke oplossingen aan soortgelijke bedrijven.

 

Groetjes martijn

 

Link naar reactie
  • 0

Vrij makkelijk op te lossen via een losse computer waar alle bestanden op passen.

 

Zorgen voor een windows 2000 server ingeval van gebruik terminal server.

Zou je dit via FTP willen dan zorgen voor Windows XP pro.

 

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

 

Gr Coert

Link naar reactie
  • 0

Indien je een reeds bestaande IT omgeving hebt (Server en werkstations) dan kun je dit eenvoudig oplossen met een Sonicwall SSL200VPN.

 

Dit is een hardwarematige oplossing die je achter je internet verbinding plaatst (Modem danwel Router). Je krijgt hiermee de mogelijkheid om via een SSL verbinding contact te maken met de fileshares op je server.

 

Mocht je meer willen weten, of een adres nodig hebben voor meer informatie, let me know.

Link naar reactie
  • 0

Zoals thomasblom het al zei, maak er een VPN-verbinding van. Waar ik stage heb gelopen is het mogelijk om met de configuraties precies hetzelfde te zien te krijgen als ik op het werk had.

 

Met FTP is het mogelijk, maar dan is het inderdaad niet veilig.

 

Wanneer je een SSL verbinding maakt, dan heb je licenties nodig voor de SSL-certificaten. Deze zijn duur (vind ik dan).

 

Bij andere genoemde oplossing hier heb je een website nodig of een ander bedrijf/instantie die de verbinding voor je verzorgt. Dit is niet nodig.

 

Met VPN maak je een beveiligde verbinding wat werkt als een tunnel door de bestaande verbinding. Hiermee kun je in een normale Windows-omgeving gewoon inloggen als op het werk en kun je alles verkrijgen zoals het op het werk is.

 

Er is wel enige kennis van vereist, maar er is genoeg op het internet te vinden daarover.

Gratis de basiskennis van HTML leren? Kijk op www.htmlkennis.nl.

Link naar reactie
  • 0

Uitgaande van een bestaande PC met daarop je software en bestanden en (liefst) een ADSL- of kabel-verbinding met het internet zou je kunnen overwegen om op deze PC Windows Terminal Services te gaan gebruiken.

Via het (vaste) ip-adres van je adsl-/kabel-vebinding kun je dan als normale gebruiker inloggen op de PC (wel even je instelling van je ADSL- of Kabelmodem goed instellen) en deze gebruiken.

Hiervoor kun je op de PC van waaraf je de gedeelde machine wilt benaderen gebruik maken van het programma mstsc.exe.

 

Allemaal standaard (in Windows aanwezige) software. Kosten nihil en heel praktisch in het gebruik.

 

Succes.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Even terugkomen op de backup.....

 

Een kopie naar een tweede schijf in dezelfde machine lijkt me verre van een goede backup.

 

wat gebeurt er dan bij brand, inbraak, waterschade en dergelijke?

 

Een backup is pas goed als ie:

 

a: Getest wordt (maw, kan je met de backup de boel weer 100% opbouwen?

 

b: Bewaard wordt op een andere plaats dan je werkplek. Liefst een compleet ander pand.

 

Stel je zelf de volgende vragen als het op een backup aankomt.

 

1. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?

2. Hoe lang kan ik maximaal zonder mijn systemen / data?

3. Wat kost het als ik ..... uren/dagen etc zonder systemen zit?

 

Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk dat je je backups beter zult moeten regelen.

 

Groeten

 

Http://www.systeembeheer-utrecht.nl Systeembeheer voor het MKB.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.