• 0

Webshop maken zonder bedrijfsgegevens

Beste allemaal,

ik zit met het volgende probleem. Ik wil gaan samenwerken met een goudsmid in een webshop met gouden en zilveren sieraden. Ik heb al een domein, woocommerce site, en we hebben de prototypes en professionele foto's  gemaakt. Nu eisen betaalproviders Mollie en Multosafepay dat ik de regels van Autoriteit Consument en Markt volg. En dan moet je met KvK nummer en  volledig adres  goed vindbaar op de website staan. De goudsmid weigert dit. Niet bepaald onterecht, want zelfs thuiswerkende goudsmeden krijgen te maken met professionele inbrekers, en sommige collegas met zeer gewelddadige overvallen. Een mogelijkheid is een bedrijfsadres bij Allsafe oid huren.

Heeft iemand nog andere suggesties? Bij voorbaat dank!

Maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

De wettelijke gegevens zijn verplicht, dat had de goudsmid even eerder moeten bedenken.

 

Een adres bij Allsafe o.i.d: 

Volgens mij mag dit niet, daarnaast: als iemand jouw gegevens opzoekt en dan zo'n allsafe adres ziet dan gaat jouw geloofwaardigheid direct door de plee.

(Zo zag ik jaren terug een ondernemer/oplichter uit ons dorp, had een domeinnaam geregistreerd voor webshop. Heb alles uitgeplozen, het enige juiste was zijn naam. Het adres was zo'n "vanaf 1 dag opslagbox huren", huistelefoonnummer van een lokaal PvdA lid etc.  Alles om maar betrouwbaar over te komen..wat niet lukte)

 

Trouwens, als je denkt dat je er met een woocommerce shop, Mollie en wat handelsgegevens bent dan heb ik vrij slecht nieuws.

Goudsmid heeft een VT neem ik aan? Edelmetaal wordt gekeurd?

Vergeet ook niet de keurtekenplaat online te zetten, anders heb je Agentschap Telecom vroeg of laat aan de lijn etc etc  etc. 

 

/edit: inzake de gegevens online,

Je zal toch ook een retourformulier online moeten hebben.

Vroeg of laat moet toch je adres online komen.

Of wil je als retouradres zo'n allsafe adres hebben waar de klanten hun goud heen moeten sturen? 

Op de factuur ontkom je er ook niet aan...

 

Bezint eer gij begint ;) 

 

 

 

aangepast door Meulen5
Link naar reactie
  • 0

Tja, je zou iets kunnen huren in een bedrijfsverzamelgebouw of iets dergelijks en dat als vestigings- en postadres kunnen gebruiken. 

 

Helaas is dat precies wat veel malafide webwinkels doen, dus het kan nogal verdacht overkomen. 

 

Gouden sieraden lijken me over het algemeen tamelijk prijzige goederen, dus ik denk dat potentiele kopers wel even gaan kijken met wie ze van doen hebben. 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Meulen5 zei:

Een adres bij Allsafe o.i.d: 

Volgens mij mag dit niet

 

Dat mag wel.

Allsafe is een van de vele bedrijven die een (virtueel) vestigingsadres voor bedrijven aanbiedt. Zoals gezegd is de vraag of dat betrouwbaar over komt naar de klanten.

 

Ik zie drie opties voor de goudsmid;

- Een virtueel adres bij een Allsafe en vrede nemen met dat dat wat minder betrouwbaar over komt

- investeren in beveiliging van zijn woonhuis en alsnog dat adres gebruiken

- een bedrijfspand (of unit in een verzamelgebouw) huren en vanuit daar werken.

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, Maarten Visser zei:

nu eisen betaalproviders Mollie en Multosafepay dat ik de regels van Autoriteit Consument en Markt volg. En dan moet je met KvK nummer en  volledig adres  goed vindbaar op de website staan. De goudsmid weigert dit. Niet bepaald onterecht,

Het is dan ook niet bepaald onterecht dat betalingsproviders alleen zaken willen doen met partijen die zich aan geldende wet- en regelgeving houden.

 

Ik kan me voorstellen dat je goudsmid zijn adres liever niet openbaar wil hebben i.v.m. veiligheidsredenen, maar dat is nou eenmaal wel verplicht. Of daar betere oplossingen voor moeten komen is een ander vraagstuk.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel uitzonderingen mogelijk voor gevoelige beroepen. Ik zou even contact zoeken met de KvK of met het gilde voor goudsmeden wat de mogelijkheden zijn.

 

Tegelijkertijd moet je ook wel risico's in perspectief blijven zien. Er zijn honderden juweliers, uiteraard allemaal met hun beveiligingsmaatregelen en uitdagingen, maar die zitten ook niet ergens anoniem. 
Hoe doet die goudsmid het nu? of heeft deze nog geen onderneming?
 

 

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, Wouter Hol zei:

Dat mag wel.

Allsafe is een van de vele bedrijven die een (virtueel) vestigingsadres voor bedrijven aanbiedt. Zoals gezegd is de vraag of dat betrouwbaar over komt naar de klanten.

 maar daar mag je je enkel mee bij de KVk inschrijven als je daar ook daadwerkelijk kan en zal werken. als je dus een ruimte van 1 vierkante meter huurt  kan en zal je daar niet werken en mag je het niet gebruiken om je in te schrijven. Ook als je activiteiten hebt die helemaal niet vanuit zo een ruimte uitgevoerd kunnen worden (kantoor of dus zoals dit een Goudsmit die sierraden maakt) mag je het niet gebruiken als vestigingsadres. en in meeste gevallen komt bij die inschrijving dus alsnog geen eigen adres bij de kvk inschrijving erbij te staan.

 

Lees ook https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/inschrijving-vestiging-in-bedrijfsverzamelgebouw/

 

Quote

Een adres kan alleen als bezoekadres worden ingeschreven als wij voldoende kunnen vaststellen dat je vestiging daar echt zit en of je activiteiten op het adres feitelijk mogelijk zijn.

 

b.v. AllSafe informeert je daar onjuist/onvolledig over

 

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, Branko Collin zei:

De activiteiten van een webshop in sierraden beperken zich niet tot de omgang met dure materialen en voorwerpen. Je kunt best de klantenadministratie vanuit je publieke vestigingsadres uitvoeren en de bewerking van edelmetalen op een ander adres.

De vraag is of je dat ook erg duidelijk en overtuigend kunt communiceren naar dieven en overvallers. Als je een adres publiceert waar je naar eigen zeggen uitsluitend de klantenadministratie voert, heb je natuurlijk alsnog kans dat ze daar komen kijken of er toch wat te halen valt.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

b.v. AllSafe informeert je daar onjuist/onvolledig over

 

Betwijfel ik.
 

Quote

* Voorwaarden zakelijk vestigingsadres
Om een onderneming succesvol op één van onze adressen in te schrijven, dient wel aannemelijk gemaakt te worden dat de duurzame bedrijfsuitoefening daadwerkelijk bij ALLSAFE plaatsvindt. Dit dien je als inschrijver bij de KVK aan te tonen. Als je bijvoorbeeld jouw webshopvoorraad bij ALLSAFE Mini Opslag opslaat, is dit een vorm van duurzame bedrijfsuitoefening. Neem voor meer informatie contact op met de KVK.

 

Link naar reactie
  • 0

ze vermelden blijkbaar wel op de site. heb tijd terug een vestiging bezocht en ben daarna teruggebeld door de sales van hun voor een vestigingsadres  bij hun.

die medewerker in winkel en die van sales gaven op zeer specifieke vragen van mij daarover toch echt antwoorden die hier niet op wezen en het tegenovergestelde beweerde.

Moest er uiteindelijk via de KVK achter komen dat de info die ik van Allsafe kreeg niet juist was.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.